• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Avanzamannen skriver om STAR i maj http://www.avanzamannen.se/2015/05/10/intervju-starbreeze-bygger-for-framtiden/.
Annan blogg http://eminentinvestment.com/category/starbreeze/

Nu har jag inte grottat ner mig allt för mycket senaste tiden. Men som nämnt i tråden så har det kommande spelat OTWD väldigt stor potential. De har förvärvat en del företag. Bland annat en utvecklingsstudio i LA. En spelmotor (som OTWD bygger på). Ett företag som sysslar med VR. PayDay ska släppas till mobiler. De äger även nästan 10% av företaget som ska göra detta. De kommer även att publicera andras spel som också kommer innebära intäkter.

Visst är det ganska hög risk, men det finns även hel del potential och det är ett kul bolag att följa.


Star A eller C som gäller då? Inte riktigt lärt mig skillnaden ännu
 

EricMcG

Panerai
2-Faktor
Funderar på om det är dags att dra sig ur Brasilien-fonderna snart. Har väntat på VM och OS men det går trögt. Kanske dålig investering från början.
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Började med star 2007, innan alla hyper på öresnivåer, vilken jävla resa den aktien har gjort.
Hoppas de kommer med utdelning inom kort !!
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Mitt råd till de som inte köper in sig över 100kkr per post är att läs på noga och akta er för skriverier på div forum, finns oftast en doldagenda som har över hand.
Typiska exemplet är ex BS och avanzas forum för respektive aktie!
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Star A eller C som gäller då? Inte riktigt lärt mig skillnaden ännu
Jag brukar gå in på di.se och söka på företaget det gäller t.ex. Volvo


I exemplet ovan får man upp fyra olika Volvo.
Klickar jag till exempel på Volvo B längst ned så får jag upp följande bild:

Klicka på "Mer aktieinformation" så kommer det upp en ruta med lite information. Längst bort till höger står "Volym"
I detta fall är det över 3 miljoner aktier. Det säger mig att det är denna aktie det handlas i. A-aktien har endast ca 72000 aktier så där lär det inte hända så mycket.
 

Ticktack

Cartier
2-Faktor
Du har rösträtt i A, därför säljs betydligt färre och har oftast en högre kurs då det trade'as oftast i B aktier så är den kursen i större utsträckningen mer påverkningsbar och svängig.

Ligger man lång föredrar jag A men ska du köpa/sälja så är B enklare.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor

Ticktack

Cartier
2-Faktor
A aktier brukar vara en säkrare kort mot kortsiktiga kurssvängningar gentemot B aktier.

Men alla skall bilda sin egen uppfattning.

Jag önskar de som vill lycka till !
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Jag försöker absolut inte haussa STAR. Är själv back på den för tillfället och har inte speciellt mycket pengar där. Men ser som sagt potential. Och det är en aktie som är mycket roligare att följa än till exempel H&M. Jag är beredd på att förlora alla pengar jag gått in med.

Angående A vs B så har jag inget bra svar. Stod i valet och kvalet om jag skulle stämpla om mina A-aktier. Men ligger kvar 33/66.
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Började redan snegla på Precise Biometrics när de var under 1 kr. Vad tror panelen om dem? Fan att man alltid är så sen att haka på tågen..... :banghead:

Ping: @JakobZ du kanske gjort en analys av dem? Köpvärt bolag? Hade gärna viljat ha en experts utlåtande också. :)
 
Senast ändrad:

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Började redan snegla på Precise Biometrics när de var under 1 kr. Vad tror panelen om dem? Fan att man alltid är så sen att haka på tågen..... :banghead:

Tror den är bra. Men jag är nyyyy som få. Men dem har väl levererat teknik nu i någon modell som kan i räknas först i höst?! Så jag förstått det
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Den här tråden var ju rolig, låt den inte dö :)

Jag har ett smått galet företag som man kan satsa i om man är ute efter hög risk(vi pratar väldigt hög risk).
Till att börja med, Challanger mobile. Ett företag som sysslar med IP tele-tjänster och har fått ett kontrakt med Omans telefonibolag. Detta kan såklart innebära en ordentlig inkomstkälla (till slut) för företaget som är värderat till under 10 miljoner. Men troligtvis så fortsätter företaget att göra dåliga affärer och aktieägarna blir lidande.. Som sagt väldigt hög risk.

Ett annat företag som jag är väldigt nöjd över att ha i min portfölj är Eolus Vind. Ett stabilt företag som gått med vinst många år i rad. Det kan dock gå upp och ner i perioder och jag gissar på att företaget är på väg ner i en dipp, det har också avspeglats på aktiepriset vilket följt med ner. Tror att företaget kommer återhämta sig väl. Företaget äger också en del i projektet Blekinge offshore och har på senare tid satsat lite mer på våra grannländer Norge och Finland.
 

Maxim

Cartier
Jag vill passa på att tipsa om Avensia, ett bolag som skapar e-handelslösningar. Kunderna är bland annat Coop, Kjell & Co, Byggmax, med flera.
https://www.avanza.se/aktier/om-aktien.html/5517/avensia

För närvarande är aktien nere i en rätt djup dipp, pga det dåliga resultatet i Q2 2015. Det dåliga resultatet beror till stor del på utvecklingskostnader inom interna projekt som bör generera pengar senare i år och framöver. Aktier såldes nyligen till det reella priset av 5.10kr till ca 1000 nya ägare (Det var 6.10kr, men gjordes en utdelning direkt på 1kr). Det är ett sunt företag med bra ledning och agerar på en het marknad. Avensia satsar på att komma in i Norge och Danmark, samt med den nya produkten även i USA med hjälp av Microsoft.

Disclosure: Jag jobbar på Avensia samt äger aktier i Avensia.
 
Topp