• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Själv köpte jag igår:
Pb. tyvärr?

Starbreeze B. Hade varit bättre att vänta till idag . Men tror stenhårt på den nu.

Sensys. Vilket ångar på :)

Star vault B. sedan tidigare. Inväntar steam släpp
 

Viktor.L

Cartier
2-Faktor
Tror du så hårt på pb? :p
Algoritmen i sig ska ju vara det bästa på marknaden. Däremot tror jag inte företaget kommer visa plus iår. Tror att där är pengar att göra på kursen men samtidigt jävligt riskfyllt. Kanske sälja av innan delårsstämman och köpa sig in igen om det ser fint ut.
Många frågetecken ;). Har gjort några procent redan dock sålde jag av en bit innan.
 

Widowmaker

Audemars
2-Faktor
Du sitter lång på den va? Sitter också med Star och tror också stenhårt på aktien, sitter till minst slutet av 2016, tror dock att man ska sikta ännu längre framåt..
:)

Backat mkt idag bara så fundrar på att gå in med mer. Tror att redan efter rapporten nu så kmr den gå upp några kr. Samt många stora släpp och samarbeten väntar. Så ja det är en keeper :D
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Hehe, vi snackar diktatur och ett börsvärde på under 10 miljoner så då ska man inte räkna med moderniteter!
Aktien har hittills idag omsatt 1592 kronor :p
Man skall inte underskatta befolkningens behov av att visa status genom att äga en Iphone... Visst, de kan få kontrakt på något system och må bra, men överlag så är marknaden för IP-telefoni döende. Mobil telefoni (och bredband) ökar markant. 2012 hade Oman 5.3 miljoner mobil-abonnemang och 1,1 miljoner abonnemang för fast telefoni + bredband. 2014 hade Oman 6,2 miljoner mobil-abonnemang, men fast telefoni + bredband sjönk till dryg halv-miljonen. Lite tråkig utveckling för en utvecklare av IP-telefoni... Men aktier handlar ju inte om hur saker och ting utvecklas utan vad folk tror och tycker :)
http://www.budde.com.au/Research/Oman-Telecoms-Mobile-Broadband-and-Forecasts.html
 

Sonos

Omega
Någon som varit med i PB eller Fingerprint sedan början av året eller tidigare? Antar att de som har det har en lite bättre klockbudget nu :)
 

Femitolv

Cartier
Din kostnad för bil är helt för hög!

Finns många bilar som kostar 20-30 000 kr som är nyskattade besiktigade att köpa.

Värde minskning finns på alla bilar
Om jag läste rätt för 250 tkr så är värdeminskningen helt klart mer än 25000kr per år.


Har du en billig bil kan du även tex bara ha trafikförsäkring eller halvförsäkring.


Denna enkla förändring bör sänka dina verkligs kostnader med typ 40-50 tkr per år.


Extra pengar köp å sälj inget svårt att få en betydande slantar.

Lycka till
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Man skall inte underskatta befolkningens behov av att visa status genom att äga en Iphone... Visst, de kan få kontrakt på något system och må bra, men överlag så är marknaden för IP-telefoni döende. Mobil telefoni (och bredband) ökar markant. 2012 hade Oman 5.3 miljoner mobil-abonnemang och 1,1 miljoner abonnemang för fast telefoni + bredband. 2014 hade Oman 6,2 miljoner mobil-abonnemang, men fast telefoni + bredband sjönk till dryg halv-miljonen. Lite tråkig utveckling för en utvecklare av IP-telefoni... Men aktier handlar ju inte om hur saker och ting utvecklas utan vad folk tror och tycker :)
http://www.budde.com.au/Research/Oman-Telecoms-Mobile-Broadband-and-Forecasts.html
Ligger en hel del i det du säger!
Mitt innehav i aktien motsvarar ungefär en skx007. Har jag tur så rekylerar den upp mot sumo-nivåer, annars säljer jag av och får nöja mig med ett batteribyte på sin höjd :p

Får helt enkelt hoppas att de skrivit ett bra avtal med Omantel och att användarna implementerar deras teknik i tillräckligt hög utsträckning för att aktien i alla fall ska kunna ge en de investerade pengarna tillbaka!
 

joca

Patek
2-Faktor
Backat mkt idag bara så fundrar på att gå in med mer. Tror att redan efter rapporten nu så kmr den gå upp några kr. Samt många stora släpp och samarbeten väntar. Så ja det är en keeper :D
Härligt! Ja, jag tror också det.. Insider-köpen hintar om något bra.. 27e augusti och dagarna efter det blir spännande, dock ska man väl vara beredd på att många traders kommer hämta hem vinst så en liten berg-och-dalbana är väl att vänta i slutet av augusti :)
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Jag skulle nog rekommendera att läsa på rejält om både fpc/pb och bara använda pengar som man inte "behöver"
Har varit med om att både gå en månadslön + som - på 30min där så har man lätt för magsår eller behov av snabba pengar så ska man nog skit i det istället :)
Nu har jag tjänat några slantar där så det är jag väl nöjd med men samtidigt är det farligt att lita blint på vad som skriva på diverse forum utan att själv sätta sig in i bolagen
 

Jimpa

Panerai
Läst denna tråd o inser att jag är för snurrig för att förstå allt med aktier asså xD Funderar ist på guld som ligger rätt lågt just nu. Ingen miljonvinst där iofs.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Läst denna tråd o inser att jag är för snurrig för att förstå allt med aktier asså xD Funderar ist på guld som ligger rätt lågt just nu. Ingen miljonvinst där iofs.
Guld kan bli lönsamt, men det är sjukt svårt att förutse.. Om du ska gå in i guld kan du köpa certifikat hos Avanza, enda avgiften är 0,5% administrationsavgift. Finns också med olika hävstänger.
Det kan ju komma en kris snart och då finns det chans för att guldet ökar, men som sagt så är det svårt att förutse!
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Läst denna tråd o inser att jag är för snurrig för att förstå allt med aktier asså xD Funderar ist på guld som ligger rätt lågt just nu. Ingen miljonvinst där iofs.
Guldmynt, 31g för ~10,5k. Dom kan man sitta och titta på också, njutning x2 ;)

guldmynt.png
 
D

Deleted member 1265

Guest
Guld kan bli lönsamt, men det är sjukt svårt att förutse.. Om du ska gå in i guld kan du köpa certifikat hos Avanza, enda avgiften är 0,5% administrationsavgift. Finns också med olika hävstänger.
Det kan ju komma en kris snart och då finns det chans för att guldet ökar, men som sagt så är det svårt att förutse!
Alternativt fysiskt guld hos t ex libertysilver!
 

Björklund

Panerai
Gick in i PB på 5kr dagen innan det stora raset när VD sålde ett stort innehav, lyckdes komma ur runt 4kr. Gick sedan in i FPC för ca ett år sedan. Konstigare resa på börsen lär man nog inte vara med om igen. Nu är det bara att sitta stilla i båten känns det som.
 

Mudfold

Cartier
Vad tror ni om att gå in i Starbreeze nu och ligga lång, trots deras senaste raketfärd? Tänker mest på Storm som har planerat släpp 2017. Finns ingen gedigen info än men dem säger själva att det är deras framtid. Ett payday släpp numero dos kanske?
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Tycker att det är ett ganska spännande bolag
Sen är väl den där branschen lite köpa eller köpas
Har dock inte läst på mig om bolaget utan bara en spontan tanke :)
 
Topp