• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

Anders Forsberg

Audemars
2-Faktor
Läge att köpa fingerprints? P/E under 12 just nu. Någon som har någon åsikt?
Jag ställde samma fråga vid samma tid förra året. Då var iofs P/E något högre...
Blev avrådd, men tänkte att "en avrådan blir man ju inte rik på". Det skulle visa sig att man inte blev rik på att inte lyssna på avrådan heller! ;)
Tror på bolaget, i sak, men kan inte gärna rekommendera dig att satsa några pengar. Knappast något för den med svagare psyke, och jag tror att det kommer ta ganska lång tid innan man ser någon direkt avkastning på investeringen.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Vad tror ni om ChemoTech som noterades i tisdags? Haglar in insiderköp och den handlas fortfarande under noteringskursen på 60 kr :)
Well, tkr du ska följa din egen analys och beräkna risk/reward efter detta.
Personligen så kommer jag ej att avyttra något öht kommande åren, rent kursmässigt så är det mkt möjligt att vi kommer att sjunka litet kommande månader, svårt att säga. Kmr själv att nettoköpa så...

Edit: Rekommenderar ingen att följa mig, var och en för arbeta fram sin egen analys och sina egna metoder innan en väljer att investera i ett publikt bolag.
 
Senast ändrad:

Richard1987

Panerai
Well, tkr du ska följa din egen analys och beräkna risk/reward efter detta.
Personligen så kommer jag ej att avyttra något öht kommande åren, rent kursmässigt så är det mkt möjligt att vi kommer att sjunka litet kommande månader, svårt att säga. Kmr själv att nettoköpa så...

Edit: Rekommenderar ingen att följa mig, var och en för arbeta fram sin egen analys och sina egna metoder innan en väljer att investera i ett publikt bolag.

Har faktiskt gjort en egen bedömning av bolaget och valt att köpa aktier, ligger med ett gav på strax under 50 kronor :) Investeringen får ligga i 2-5 år tänkte jag och tror jag fått ett kanonfint ingångsläge. Tycker att det låter mycket intressesant med en vidareutveckling av tidigare elektokemoterapi som både är kostnadseffektiv, portabel och kan användas polikliniskt. Marknaden känns enorm för IQwave och även om nuvarande huvudfokus ligger på Indien känns det som att dem har mycket i pipelinen och kanske även når Filippinerna och Iran m.fl inom en snar framtid. Bolaget har betalande kunder och ChemoTech har fått godkännande för import/försäljning för IQwave på samtliga sjukhus i Indien, såväl statliga som privata.

Vidare har ChemoTech även två andra produkter på gång; smärtbehandling relaterad till metastisering i ryggraden där marknaden av bolaget bedöms som enorm respektive längre fram i pipelinen möjliggöra behandling av prostatacancer.

Ovanstående i kombination med 9 stycken insiderköp, vissa gjorda över 60 kr (som f.ö. var teckningskursen) per aktie, gör att jag känner mig trygg i min investering.

För mig var det ett klockrent köp och hoppas på att bolaget kan rädda många liv samtidigt som jag får en fin avkastning :) Kul om vi kan få till lite diskussioner om för- och nackdelar med bolagen vi äger, alltid bra med en nyanserad bild!

Good luck everyone!
 

Richard1987

Panerai
Någon som vet hur den här procentsatsen räknas ut?
Får den nämligen inte att stämma ett dugg i relation till vad jag satt in och vad mitt innehav nu är värt.

avanza_procent.JPG
Tja!
Kan det vara så att du har satt in och tagit ut pengar från kontot några gånger i år? Tror det påverkar procentsatsen
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Tja!
Kan det vara så att du har satt in och tagit ut pengar från kontot några gånger i år? Tror det påverkar procentsatsen
Fick en förklaring från Avanza som jag klistrade in i tråden :)

Angående FPC är jag inte så säker på att framtiden ser så ljus ut för dem. De pratar om kontokort med fingeravtrycksläsare men jag är tveksam till att vi ens kommer att ha kontokort om några år. Tänker på Swish, Apple Pay etc.
 
Fick en förklaring från Avanza som jag klistrade in i tråden :)

Angående FPC är jag inte så säker på att framtiden ser så ljus ut för dem. De pratar om kontokort med fingeravtrycksläsare men jag är tveksam till att vi ens kommer att ha kontokort om några år. Tänker på Swish, Apple Pay etc.

Släpper riksbanken e-kronan så kan även Swish få det lite jobbigt.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
För att du troligtvis inte kommer behöva swish om du har en e-krona.
Det talas om ett kontantkort eller app knutet till riksbanken och jag kan inte se anledningen till att använda swish då.
Sen får vi se hur det blir. :)
Ska erkänna att jag är dåligt insatt i digitala valutor och blockkedjor men det finns väl egentligen inget som hindrar Swish att tillåta betalning med andra valutor än vanlig SEK?

Förstår inte riktigt varför vi ska ha kontokort med fingertrycksavläsare när alla snart har det i sina mobiler.
 
Ska erkänna att jag är dåligt insatt i digitala valutor och blockkedjor men det finns väl egentligen inget som hindrar Swish att tillåta betalning med andra valutor än vanlig SEK?

Förstår inte riktigt varför vi ska ha kontokort med fingertrycksavläsare när alla snart har det i sina mobiler.

Det bör inte finnas något hinder då Swish samarbetar med bankerna. E-kronan blir ett statligt alternativ och kommer inte gå via bankernas betalningstjänster (Swish).
Nu pågår det väl en utredning som väntas ta två år. Ska blir spännande att följa upp. :)
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Många småsparare som sliter sitt hår nu pga FPC kan man tro. Undra när den bottnar?

Jag slutade titta för ett bra tag sedan men nu blev jag tvungen att kika in. Herregud vad det har minskat! Hur kan det komma sig att Handelsbanken fortfarande har köprekommendation? Om man nu ska måna om sina småsparare känns det något tveksamt...eller?
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Jag slutade titta för ett bra tag sedan men nu blev jag tvungen att kika in. Herregud vad det har minskat! Hur kan det komma sig att Handelsbanken fortfarande har köprekommendation? Om man nu ska måna om sina småsparare känns det något tveksamt...eller?

Om Handelsbanken har X i rikturs och en aktie ligger under denna. Då borde väl det mest logiska vara att råda sina kunder att köpa?
 

Bergaren

Panerai
2-Faktor
Tufft nu!! Men lite skönt är det att kolla vad fpc har gjort för resa tidigare, upp och ner upp och ner omvartannat för att göra ett jättesprång. Jag köpte i helt fel läge visade det sig men ska nog sitta kvar långsiktigt och se vad som händer, det sämsta är väl att sälja i panik som många nu gör.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Tufft nu!! Men lite skönt är det att kolla vad fpc har gjort för resa tidigare, upp och ner upp och ner omvartannat för att göra ett jättesprång. Jag köpte i helt fel läge visade det sig men ska nog sitta kvar långsiktigt och se vad som händer, det sämsta är väl att sälja i panik som många nu gör.
Att sälja i panik är nog det sista man ska göra, om nu inte kapitalet behövs för att sätta mat på bordet.

EDIT: Ner nästan 10% bara idag :eek:

Köpte själv in mig i maj när de splittade (117:) och det tog tre månader innan kursen nådde en liknande nivå (115:) och då sålde jag.
Tänkte avvakta och se om kursen stabiliserar sig innan det kan bli aktuellt att gå in igen.
 

Leif

Cartier
Ingen här som investerat i Bitcoin? Går som tåget nu. 739€ idag, 510 för drygt 3 månader sedan. Utvecklingen är fantastiskt.
 

don.h

Cartier
Vet inte riktigt men med 99% säkerhet köpa på mig mer. Sålde precis av lite annat innehav för nyköp i precise.
Hur tänker du?
Jag kommer ligga lång tror jag. Är en investering på sikt.
Jag kan tänka mig att teckna fullt för att minska mitt gav. och kanske sälja av delar längre fram

Edit: Men återstår att se om det blir en riktad emission eller inte..
 
Senast ändrad:
Topp