• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

få pengar att växa.

JaTack

Rolex
2-Faktor
Har inte så mycket annat att dela med mig av haha, Ahsell +22% :) (fick 200 på noteringen). Men jag håller med dig, man vill gärna skryta om sina bra affärer men inte skylta om sina dåliga. Känns dock som att dom som ofta gör stora vinster har säkert gjort stora förluster också.

Helt okej för mig att du vinner den här tävlingen :cigar:

Vad vinner man? ;)
Screenshot_20170130-170807.png
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Hehe, det är inte så farligt som det ser ut. Jag har 4000 aktier i Fastilium och de skulle återlistats i höstas. Men den som väntar på något gott ;)
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
I dag var det dags för Paynova att rusa. Upp 16% just nu.
Hoppas det håller i sig så jag blir av med skiten :)

EDIT: YES! Den investeringen har gnagt. Skönt att gå +-0.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Fick mina kontrolluppgifter för ISK i dag och någon kanske kan svara på den här frågan:

Schablonintäkt*: ZZZ x 1.40% = YYY

* Schablonintäkten skickas till Skatteverket och kommer att vara förtryckt i din deklaration. Schablonintäkten kommer automatiskt att beskattas med 30%. För att se hur beskattning på ISK fungerar, klicka här.

Jag tolkar det som att jag kommer att få betala 30% i skatt på YYY.
Tänker jag rätt? :)
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
För att det finns för många, större konkurrenter och Paynova erbjuder inget unikt när det gäller betallösningar.
Tror jag nämnt det tidigare i tråden :)

Intäktsdelningen är unik på marknaden är den inte? Finns mig veterligen ingen aktör inom konsumentkrediter som kan generera intäkter åt en handlare i samband med betalning.
Vidare så vet jag inte heller om någon aktör som arbetar med en white-label lösning, där slutkonsumenterna frontas mot handlaren och inte betalleverantören, typ Klarna, Resurs etc., vilka tar över ägandet av konsumenten.
För mig har Paynova ett unikt koncept där emellan att använda Klarna etc eller investera i en helt egen plattform med allt vad det innebär, inte ett litet eller billigt projekt.

Kostnaderna i den fortsatta driften av Paynovas plattform kommer inte att belastas nämnvärt vid integrering hos nya kunder. Lanseringen av nya tjänsten tillsammans med SJ var för mig ett bevis på att Paynova står helt redo med en mycket fin produkt vilken kommer att generera återkommande i långtgående samarbeten

Tycker VD Ekberger har följt sin plan otroligt fint sedan hn tog lver rodret under 2013, till skillnad från tidigare styrelse vilka varit rent ut sagt förjävla dåliga.

Blabla.. sorry för babbel, blöjbyte nu
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Intäktsdelningen är unik på marknaden är den inte? Finns mig veterligen ingen aktör inom konsumentkrediter som kan generera intäkter åt en handlare i samband med betalning.
Vidare så vet jag inte heller om någon aktör som arbetar med en white-label lösning, där slutkonsumenterna frontas mot handlaren och inte betalleverantören, typ Klarna, Resurs etc., vilka tar över ägandet av konsumenten.
För mig har Paynova ett unikt koncept där emellan att använda Klarna etc eller investera i en helt egen plattform med allt vad det innebär, inte ett litet eller billigt projekt.

Kostnaderna i den fortsatta driften av Paynovas plattform kommer inte att belastas nämnvärt vid integrering hos nya kunder. Lanseringen av nya tjänsten tillsammans med SJ var för mig ett bevis på att Paynova står helt redo med en mycket fin produkt vilken kommer att generera återkommande i långtgående samarbeten

Tycker VD Ekberger har följt sin plan otroligt fint sedan hn tog lver rodret under 2013, till skillnad från tidigare styrelse vilka varit rent ut sagt förjävla dåliga.

Blabla.. sorry för babbel, blöjbyte nu
Jodå, handlarna får en kickback vid vissa kreditavtal från flera ledande betallösningsleverantörer.

Ett stort problem jag ser för Paynova är att de är så mycket mindre kända än tex Klarna, Qliro och Swish.
Själv har jag blivit bekväm och väljer gärna en butik med Klarna för att det går fort att beställa och betala.
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Gick in i Beowulf på 1,32. Så nu leder jag -% tror jag :D Jag bestämde mig när jag gick in att jag säljer inte först "Ja eller Nej" kommer.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
N
Jodå, handlarna får en kickback vid vissa kreditavtal från flera ledande betallösningsleverantörer.

Ett stort problem jag ser för Paynova är att de är så mycket mindre kända än tex Klarna, Qliro och Swish.
Själv har jag blivit bekväm och väljer gärna en butik med Klarna för att det går fort att beställa och betala.

Från vilka leverantörer då? Talar vi kick-back som i lägre kostnad eller att betalningarna genererar intäkter till handlarna per transaktion?

Att de är okända håller jag inte heller med om, tvärtom enligt mig. Att slutkonsumenterna inte känner till Paynova är en stor del av konceptet, Paynova ska där inte synas.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Från vilka leverantörer då? Talar vi kick-back som i lägre kostnad eller att betalningarna genererar intäkter till handlarna per transaktion?
Det varierar mellan olika leverantörerna men de jag känner till ger en kickback på ett belopp eller en procentsats när kunden väljer vissa typer av krediter (avbetalningar). Handlaren gör alltså en ren vinst.
 

Oew

Rolex
Fått svar och för de längre avtalstiderna, som har ränta, får handlaren en kickback.
Gäller fler än Klarna.
Vet verkligen inte var du får de uppgifterna ifrån. Så här standardavtalet ut för en handlare. Står inget om kickback och är absolut en kostnad, som till och med kan bli väldigt hög för mindre e-handlare.
Screen Shot 2017-02-02 at 12.57.21.png
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Vet verkligen inte var du får de uppgifterna ifrån. Så här standardavtalet ut för en handlare. Står inget om kickback och är absolut en kostnad, som till och med kan bli väldigt hög för mindre e-handlare.
Screen Shot 2017-02-02 at 12.57.21.png
Jag får dem från en erfaren näthandlare som höll på med näthandel långt innan Klarna ens var påtänkt.
Du väljer själv om du vill tro mig eller inte.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Vet verkligen inte var du får de uppgifterna ifrån. Så här standardavtalet ut för en handlare. Står inget om kickback och är absolut en kostnad, som till och med kan bli väldigt hög för mindre e-handlare.
Screen Shot 2017-02-02 at 12.57.21.png

Varken Klarna, Resurs, Collector, Payex, DIBS osv. låter handlaren tjäna pengar på konsumentkrediter.

Det finns däremot vissa avtal där det är lönsamt för handlaren, det är när vi talar om sällanköpsvaror med Stora kreditbelopp som bilar, husvagnar etc.

Det finns oftast rabatteringsmodeller baserade på volym, likt i alla branscher, för att prisa in sig mot large corp. Men, jag hävdar att det inte finns någon aktör med samma typ av intäktsdelning likt den Paynova erbjuder, där även handlaren tar del av förseningsavgifter, ränta, aviseringsavgifter etc och som även är kompatibel med annat än högkostnadsvaror.
 

Oew

Rolex
Jag får dem från en erfaren näthandlare som höll på med näthandel långt innan Klarna ens var påtänkt.
Du väljer själv om du vill tro mig eller inte.
Jag väljer då att ta dina påståenden med en nya salt. Dels på grund av bilden jag delade, dels från de otaliga uppgifter man får som motsäger dina uppgifter om man googlar på det. Förstår självklart att vissa handlare kan omförhandla sina villkor och där har vissa en bra position att förhandla ifrån, men tycker inte man kan utifrån den information som är tillgänglig, säga att det gynnar handlarna.
Varken Klarna, Resurs, Collector, Payex, DIBS osv. låter handlaren tjäna pengar på konsumentkrediter.

Det finns däremot vissa avtal där det är lönsamt för handlaren, det är när vi talar om sällanköpsvaror med Stora kreditbelopp som bilar, husvagnar etc.

Det finns oftast rabatteringsmodeller baserade på volym, likt i alla branscher, för att prisa in sig mot large corp. Men, jag hävdar att det inte finns någon aktör med samma typ av intäktsdelning likt den Paynova erbjuder, där även handlaren tar del av förseningsavgifter, ränta, aviseringsavgifter etc och som även är kompatibel med annat än högkostnadsvaror.
Håller helt med dig här, Paynovas affärsmodell är unik och kräver likviditet, men är annars väldigt fördelaktig för handlarna jämfört med ex Klarna.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag väljer då att ta dina påståenden med en nya salt. Dels på grund av bilden jag delade, dels från de otaliga uppgifter man får som motsäger dina uppgifter om man googlar på det. Förstår självklart att vissa handlare kan omförhandla sina villkor och där har vissa en bra position att förhandla ifrån, men tycker inte man kan utifrån den information som är tillgänglig, säga att det gynnar handlarna.
Alla handlare gynnar det knappast, men som jag skrivit finns det större handlare som faktiskt får betalt för att förmedla krediterna.

Varken Klarna, Resurs, Collector, Payex, DIBS osv. låter handlaren tjäna pengar på konsumentkrediter.
Ledsen men du har fel.
 

Tripeiro.

Rolex
2-Faktor
Alla handlare gynnar det knappast, men som jag skrivit finns det större handlare som faktiskt får betalt för att förmedla krediterna.

Ledsen men du har fel.

Jag har arbetat länge och rätt specifikt med avtalen mellan betalföretag och handlare inom e-com hos 2 av företagen ovan de senaste 8 åren, och nu inom samma område hos en bank, har rätt stor koll på konkurrenterna vill jag även tro, suttit och sitter mycket med de ramavtal som vi skriver med de större/största handlarna i norden.
Jag har aldrig stött på denna form av intäktsdelning tidigare när vi som sagt inte talar om långa krediter på höga belopp. Vilka är det som erbjuder detta? Jag vill gärna veta vad jag missat.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Jag har arbetat länge och rätt specifikt med avtalen mellan betalföretag och handlare inom e-com hos 2 av företagen ovan de senaste 8 åren, och nu inom samma område hos en bank, har rätt stor koll på konkurrenterna vill jag även tro, suttit och sitter mycket med de ramavtal som vi skriver med de större/största handlarna i norden.
Jag har aldrig stött på denna form av intäktsdelning tidigare när vi som sagt inte talar om långa krediter på höga belopp. Vilka är det som erbjuder detta? Jag vill gärna veta vad jag missat.
Se mitt tidigare svar nedan. Vi pratar om kreditavtal som löper på flera år med ränta.
Gäller förutom Klarna minst en svensk storbank som säljer sina kredittjänster under ett annat varumärke.

Fått svar och för de längre avtalstiderna, som har ränta, får handlaren en kickback.
Gäller fler än Klarna.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Då jämför du äpplen med päron. Vi talade ju om Paynova och deras marknad.
Du ska nog läsa dina inlägg igen. Så här skrev du en bit upp:

"Intäktsdelningen är unik på marknaden är den inte? Finns mig veterligen ingen aktör inom konsumentkrediter som kan generera intäkter åt en handlare i samband med betalning."

Det finns minst två stora aktörer som gör just det du påstår att de inte gör.
 
Topp