• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Får inte på gummit

Belic

Cartier
Har ett Rubber B modellnummer M106. Detta satt på min Exp2 16570 och nu har jag införskaffat mig en GMT 116710.

Nu får jag inte på gummit på klockan, det är helt jävla omöjligt! Någon annan med en GMT som har satt på sitt Rubber B som har några tips? På min Exp2 var det bara klicka i det utan problem.

Av det jag har kunnat söka på google ska detta passa till GMTn?
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Rubber B är hemliga med vilket rubber B som passa på vilken klocka. Dom vill förmodligen minska andrahandsförsäljningen på detta vis.
Om man söker på E-bay så kan man hitta rubber b ibland och då brukar det stå till vilka modeller det passar.
Hade en M103 på min 14060m och det passade perfekt till min 16710 men sålde det i tron att det inte skulle passa min 116710, kanske det hade gjort?!
Skicka det till mig så ska jag prova.. :)
 

christian-h

Vacheron
2-Faktor
Har ett Rubber B modellnummer M106. Detta satt på min Exp2 16570 och nu har jag införskaffat mig en GMT 116710.

Nu får jag inte på gummit på klockan, det är helt jävla omöjligt! Någon annan med en GMT som har satt på sitt Rubber B som har några tips? På min Exp2 var det bara klicka i det utan problem.

Av det jag har kunnat söka på google ska detta passa till GMTn?

Skämt undanbedes.
 

Belic

Cartier
Rubber B är hemliga med vilket rubber B som passa på vilken klocka. Dom vill förmodligen minska andrahandsförsäljningen på detta vis.
Om man söker på E-bay så kan man hitta rubber b ibland och då brukar det stå till vilka modeller det passar.
Hade en M103 på min 14060m och det passade perfekt till min 16710 men sålde det i tron att det inte skulle passa min 116710, kanske det hade gjort?!
Skicka det till mig så ska jag prova.. :)

http://forums.watchuseek.com/f23/rubber-b-strap-review-pics-added-879691.html
Här står det att den passar följande:
Submariner (except 14060)
Submariner Ceramic
Sea-Dweller
GMT & GMT II
Explorer I (39mm only)
Explorer II (except 42mm)
Yachmaster (40mm only)

Här är även en bild på förpackning där det framgår vilka modeller den passar:
http://www.rolexforums.com/showthread.php?t=325672

Och skämt välkomnas om man lyckas med finess ;)
 

Holmqvist

Patek
2-Faktor
Tycker det är förvirrande när två helt olika klockor heter samma.
Kan dom inte ange referens istället?
GMT II och Explorer II finns ju i olika utföranden, förmodligen fler modeller också. :(
 

Belic

Cartier
På Exp2 skriver det dock att det bara gäller 40mm.

Ja det är jävligt irriterande. Kan ju vara så att de inte menar den keramiska!

Mailade Rubber B och återkommer med replik!
 

cab

Audemars
2-Faktor
Enkla svaret är ju att det inte passar eftersom du inte får på det. Mitt RubberB till min SubC är ovanligt enkelt att få dit och av.
 

Belic

Cartier
Enkla svaret är ju att det inte passar eftersom du inte får på det. Mitt RubberB till min SubC är ovanligt enkelt att få dit och av.


Ifall någon har svårt att få loss länken i fortsättningen är det enkla svaret att det inte går :dead:

Jävligt taskigt skrivet på förpackningen vilket fall.
 

cab

Audemars
2-Faktor
Ifall någon har svårt att få loss länken i fortsättningen är det enkla svaret att det inte går :dead:

Jävligt taskigt skrivet på förpackningen vilket fall.

Skillnad på att ha lite svårt att få av länken än att det inte går alls. Ja riktigt dåligt om det står att det ska passa på förpackningen.
 

Belic

Cartier
Skillnad på att ha lite svårt att få av länken än att det inte går alls. Ja riktigt dåligt om det står att det ska passa på förpackningen.


Det jag menar är att det är självklart att passar det inte så passar det inte. Men det hade kunnat finnas andra saker som ändrade scenariot.

Någon kommer in och säger att de har ett M106 samt att det passar deras 116710.
Då innebär det att jag har fått ett fake.
En gammal version.
Mina bandstift är böjda.
Jag är jävligt dålig på att sätta på gummit.

Jag utgår från att det som står på förpackning från ett välkänt företag stämmer. När det då inte passar frågar jag efter erfarenheter, men det verkar ju som sagt att de har en bristande beskrivning på förpackningen.
 

Belic

Cartier
Fick svar från Rubber B och det passar inte. Det som passar heter M106CD eller M103CD. På själva bandet står det endast M106 oavsett.

The 116710 is a GMT II CERAMIC. It is not compatible with the M106 like the other GMT II non-ceramic because the case micro-calibrations are different between those watches.

You would need to purchase the Rubber B for GMT II Ceramic (M106CD for Tang Buckle version, or M103CD for Classic version). These model straps are also imprinted "M103" or "M106" on the rubber, but they have a different insert in them which has been calibrated for the GMT II Ceramic. The way to know the difference, is by a white dot, which marks the case insert on the "CD" version. For example, if you were to purchase an M106CD, it would look just like your M106, however it would have a white dot on each of it's inserts which distinguishes it as an M106CD.

All orders placed on our website chip out the same business day, and arrive to Sweden in 2-3 days with live tracking via UPS ($30 flat fee).

Thank you for your interest in Rubber B, and have a nice day.

Då var det bara köpa ett nytt för 270$.
 

jabla

Sarlacc
Rubber B är hemliga med vilket rubber B som passa på vilken klocka. Dom vill förmodligen minska andrahandsförsäljningen på detta vis.
Om man söker på E-bay så kan man hitta rubber b ibland och då brukar det stå till vilka modeller det passar.
Hade en M103 på min 14060m och det passade perfekt till min 16710 men sålde det i tron att det inte skulle passa min 116710, kanske det hade gjort?!
Skicka det till mig så ska jag prova.. :)

Jag har ett M106 vi kan prova med. :)
 
Topp