• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Får man kalla detta mögel?

WBergdahl

Panerai
Hallå alla vintage-nördar! :)

Jag har en uppgift jag behöver hjälp med... På uppdrag av min morfar. Att lista ut vad det var för klocka han hade liggandes...

För några dagar sedan så visade han mig denna klocka igen, som än en gång legat nergrävt in en byrålåda, ett gammalt fickur från Longines

image.jpg

image.jpg


Jag frågade honom givetvis vad det var för något, och när han köpte den eller fick den, varpå han svara: "jag är så gammal, så det minns jag inte längre..." (Såklart!)

Så jag började söka på vad det kan vara för klocka, för att kunna hjälpa både morfar och mig! Men tror ni att jag hittade något? Nej!
Jag vänder mig därför till er, i hopp om att någon av er ska veta vad det kan vara för något gammalt ur jag nu har fått!

Jag lyckades med lite pill öppna baksidan, vilket jag trodde skulle visa verket, men nejnej! Bakom där fanns bara lite text och symboler, och självklart ett till lock! Det var alltså bara att pilla lite mer, för att KANSKE se mer av klockans organ. Som tur var hade jag denna gäng rätt!

Här är lite bilder som förhoppningsvis ska hjälpa er att hjälpa mig!

Detta var vad jag fann när jag hade öppnat första locket

image.jpg

image.jpg


Och detta när jag öppnat andra locket

image.jpg


Tack på förhand och sorry för den långa tråden med många bilder!

Det jag skulle vilja vet är
-Årtal
-Modell
-Värde
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    104.6 KB · Visningar: 272
  • image.jpg
    image.jpg
    124.8 KB · Visningar: 123
  • image.jpg
    image.jpg
    124.8 KB · Visningar: 110

Camo00

Patek
Ingen koll på fickur alls, men grymt fin är den iaf!! :)

Edit: Gissar på 1910-20 utifrån märkningen med "7 Grand Prix"...
 
Topp