• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Får ni kommentarer på era klockor?

Triumf

Rolex
2-Faktor
Dom få gånger jag fått en kommentar om min klocka har jag fått väldigt skeptiska svar som "den där är väl inte äkta?!" ,nästan anklagande..
 

X-san

Omega
Har fått fina kommentarer om man lagt upp den på facebook t.ex. Men annars får man nästan trycka upp den i fejan på någon för att de ska lägga märke till ens klocka!
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Inte ofta någon kommenterar klockan man bär. Dom flesta ute i verkligheten (ej här inne) är inte klockintresserade och ser inte skillnad på en Fossil och en Rolex. Om någon mot förmodan och förmodligen av misstag skulle se ett klockmärke av dyrare slag så kommer frågan om äkthet som ett brev på posten. Spelar egentligen ingen större roll vad folk tror och tycker. Man vet själv att den är äkta. Klockan bär man ju först och främst för eget välbefinnande och ej för andras. Visst är det kul om någon uppmärksammar men det är isåfall en ren bonus.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Flyttade till LA i början av juni, och sedan dess har jag fått en hel del kommentarer på min Panerai. Väldigt många har kommenterat att jag har den på länk istället för läderband. Kul!
Bodde i samma lägenhetskomplex som ett italienskt par i LA i somras. Såg att båda hade Panerai när vi delade en hiss. Han bar en Luminor på länk, hon en Radiomir. Blev genast kär i båda.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Bytte till racingband i mocka på Speedyn idag och fick direkt en kommentar:)
IMG_3845.JPG
 

Öbo

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tror inte jag fått en enda kommentar om min Rolex sen jag köpte den i januari. Förutom från folk jag känner som vet att jag köpt en klocka alltså, men ingen kommentar från folk som bara råkat se klockan. Jag tror inte att vanligt folk spottar en Rolex (utan bubbla), Panerai, Patek, AP mfl. Står det Diesel eller Michael Kors dock - då kan man ge sig fan på att få kommentarer...
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Utöver min nära omgivning som vet att jag älskar klockor är det aldrig någon som noterar vad jag bär.
 

Jodisalt

Rolex
Haha, hade varit kul om man köpte sig en Kors och ha den bredvid sin riktiga klocka för att se om personen lägger märke till den. :p
 

Eoq

Omega
Fick en ganska kul kommentar idag.

Bekant: Är det en äkta Breitling? De kostar ju svinmycket. Du skulle haft råd med att starta ett aktiebolag!
Jag: Jo den är äkta och den kostar inte lika mycket som ett aktiebolag. Förresten, vad ska jag med ett aktiebolag till?
Bekant: Vad ska du med klockan till?!

Antar tyvärr att han vann den.
 
Hade en nära kommentarsupplevelse vid fikabordet på jobbet;
Kollega 1: Vilken fin klocka!
Precis när jag ska säga tack;
Kollega 2: (som sitter bredvid mig) Tack!
Kollega 1: Är det än äkta Michael Kors?
Kollega 2: Japp, fick den av min sambo i födelsedagspresent.
Suck..
Jösses!!! Snacka om...brrrr:p
Törs man fråga vad DU hade på armen?? :):).
 

Nedro

Panerai
2-Faktor
Bytte arbetsplats för någon vecka sedan och då tog det väl en dryg vecka innan en likasinnad person kommenterade att jag bar en speedy på lunchen och genast började babbla vidare om att han hade en sådan hemma, men just den dagen bar sin vintage datejust. Sjukt oväntat och ändå trevlig överraskning! Blev dock en lite nedtonad fortsatt diskussion om klockorna då jag inte var helt bekväm att "outa" mig som klockfreak någon dag in på nya kontoret. ;)
 

gronvit

Panerai
2-Faktor
När jag var yngre hade jag en Fossil där tavlan var som en "gammaldags digital display" som ritade upp ett kassettband och efter det en rullbandspelare.
För varje sekund ritade den en ny del och när kassettbandet var klart nollställdes det och rullbandsspelaren satte igång. Köpte den i Bangkok för att den var kul. Jag fick säkert 50-100 uppskattande kommentarer under de år jag då och då bar den och vid minst 5 tillfällen fick jag förslag på att sälja den på stående fot till folk jag inte kände. En gång på bio och flera tillfällen vid bardiskar både av bartenders och andra gäster.

Så det kanske är en Mikael Kors eller Fossil man ska ha om man gillar kommentarer:).
 
Kommenterade en killen på jobbet som hade en orange PO.
Ny som jag var och trodde jag hittat en like utbrast jag - snygg Planet Ocean, är det 45mm storleken?
Han fattade ingenting och sa sedan - Den heter väl Seamaster... Sen fick jag höra av en kollega att den var fejk. :-(
 
Topp