• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Får ni kommentarer på era klockor?

Babinus

Cartier
Inte som förstakommentar sedan jag var 14 år och fick en Tevomatic.

Dock om jag själv berömt någons klocka. Oavsett om jag står i en skitig overall med min gamla Casio på en oljig handled.
 

sjobbe

Cartier
Endast negativa kommentarer som inte uppskattas då jag burit en 116610, ofta högljudda och dryga; "Är den äkta?!", "Åh, är det Rolex?!", "Vad kostade den?!" osv... Tyvärr den huvudsakliga anledningen till att den fick lämna.

Paneraien har inte fått någon kommentar so far - vilket faktiskt är väldigt skönt.
 
  • Like
Reactions: Kim

Magnlar

Rolex
2-Faktor
Med stålrolexen: Nä, aldrig!!
Med DayDaten: Ofta...
Sist var det när jag skulle köpa en ny jacka på Gatt. Butikaren frågade vad det var för klocka, och jag visade för honom. - Ahh, ojojoj, dyyyr och skrattade..
 

Dnedne

Omega
Där jag jobbar är vi riktiga klocknördar, där finns allt i från rolex, tudor, panerai och ap.
Jag fick en skön kommentar på min pam 111 för ett tag sedan. Det var i säkerhetskontrollen på Kastrup en tidig morgon, av en kille i personalen.
"Fedt ur" sa han när jag tog av mig klockan, det var kul! :)
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Endast negativa kommentarer som inte uppskattas då jag burit en 116610, ofta högljudda och dryga; "Är den äkta?!", "Åh, är det Rolex?!", "Vad kostade den?!" osv... Tyvärr den huvudsakliga anledningen till att den fick lämna.

44mm dunderklumpar går förvånansvärt bra under radaren :p det har bara hänt mig en gång att någon lagt märke till det och han är lite klocknörd själv :), så då är det bara uppskattat
 

Ponlarsson

Panerai
Inte speciellt ofta. Har försökt småprata klockor med folk man träffat i jobbet, ofta medelålders män på mellanchef-nivå som bär Breitling, men ofta får man bara ett "Tack" tillbaka om man ger dem en komplimang.
 

Babinus

Cartier
Vem vågar säga till denna man: "Ööh, är den verkligen äkta?"

art-353-svTYSON-300x0.jpg


Tips: Låt bli. Han har råd med äkta vara.
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
Nä, det händer väldigt sällan. Tidigare hade jag ofta en Certina kronograf som jag fick en hel del komplimanger för.

Vi får väl se vad som händer när min nya klocka kommer om några veckor. Gissningsvis är det väl knappt någon som lägger märke till den! :D
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Bumpar tråden!

Det hände nu när jag var i Göteborg med min flickvän och handlade kläder.
Gick in på Jack & Jones och den bästa försäljaren någonsin (ja, han fick mig att handla kläder för över 4000:-....) bara öser på med kläder över mig så jag behövde aldrig ens lämna provrummet.
Efter kanske 1 timme så säger han "Så jävla snygg klocka! Vad är det för någon?" Jag säger bara tack och att det är en Rolex. Han stannar upp och får ut ifrån sig "Seriöst? Sjukt snygg klocka!"

Min Root Beer är bäst!
 
Topp