• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fått en defekt rolex oyster quartz. Hjälp

AndreasD

Breitling
Hej jag ska få denna rolex oyster quartz av en vän imorgon. Den är defekt på så sätt att glaset är helt borta och timvisaren av. Vad är klockan värd ? Är det värt att påkosta reparation och service ? Och vad skulle det kosta.all fakta mottages tacksamt mvh.ante
textsecure-2014-10-04-231537.jpeg
textsecure-2014-10-04-231325.jpeg
 

AndreasD

Breitling
Puuh denna sida är nog inte anpassad för min typ av tele... Tog mig två timmar att lyckas få upp tråden för jag loggades ut hela tiden och allt bara krånglade. Men nu är den äntligen uppe :) hoppas på att få lite klarhet i vad för klocka det är nu och vad den är värd efter reparation så att säga.. och vad jag kan tänkas fåbetala för reparationen. Hur gammal den är, och om skicket för övrigt är bra? Fick skriva så hastigt när jag gjorde tråden för jag flög ur hela tiden. Uppskattar allt ni har att ge mig om frågorna. Jag är inte så duktig på sånt här men intresset finns hihi
 

F-L-P

Panerai
Är det sant? Till vilken grunder? Vad trist :(


Jo, det där var en riktig fuling...

Men för att vara lite pedagogiska:
Day date kvarts existerar men är jäkligt ovanliga, de flesta är automatiska.
Lite svårt att säga precis vad som är fel då den ligger för långt ifrån de äkta varianterna.
Men skulle säga att dagvisningen är alldeles för liten, baklocket borde vara i guld och vara skruvad inte snäpp variant som denna (dvs. oyster konstruktion) och så vitt jag vet har alla oysterquarts integrerade länkar (kan ev finnas något undantag)

Men i detta fall kan man säga att den generellt andas fulklocka, allt ser fel ut, katastrofal finish etc.
Den äkta varianten av denna modell är en av Rolex finaste och finish därefter.

för lite referenser hur det bör ser ut är:
https://klocksnack.se/threads/introduktion-till-rolex-oysterquartz.12271/
https://klocksnack.se/threads/udda-rolex-daydate-tavlor.15052/
 
Topp