• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Fått många propåer från medlemmar att vi skall förbjuda juriststudenter och jurister att uttala sig

Skall en jurist få uttala sig i juridiska spörsmål?

  • Ja

    Röster: 28 27.2%
  • Ja men endast de som har examina

    Röster: 33 32.0%
  • Nej

    Röster: 10 9.7%
  • Nej de är idioter utan verklighetsförankring

    Röster: 32 31.1%

  • Totala väljare
    103

Ministern

Founder
2-Faktor
Då Aurum påpekat att detta är OT så flyttar jag tråden till Lifestyle, dock kommer den ligga kvar som skuggning på Diskussion. Den där Aurum han kan han!
 

Mr Chance

Kalmar
Klart de kan få uttala sig! Men eftersom de är just jurister fäster jag inte så stor vikt vid vad de säger då lagen kan tolkas på lika många sätt som det finns jurister :D
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Jag uttalar mig då och då om juridik eftersom jag pluggar till jurist. Men jag uppfattar det alltid som att jag försöker hjälpa någon med något som rör köp/retur, och om det inte uppskattas så ska jag givetvis inte göra det något mer.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Det står var och en fullständigt fritt att välja vad man vill ignorera att läsa, alternativt läsa och anamma, alternativt läsa och sen ignorera. Det förefaller tämligen bajsnödigt att tycka att man ska förbjuda en viss grupp akademiker att uttala sig om ett visst område..
..om nu någon på allvar tycker det o_O
 

svampen37

Cartier
2-Faktor
Finns det ingen riktig jurist som kan uttala sig om denna trådstarten? Något måste man väl kunna hitta på :artist:
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Finns det prejudikat från andra forum..?


Ja. Forumledningen på Timezone arresterade samtliga jurister på internet och höll dem under en längre period inlåsta. Därefter följdes en summarisk rättegång varefter samtliga halshöggs. Nu låter detta kanske väldigt sorgligt och dramatiskt, vilket det också var. Men det ska tilläggas att samtliga dömda överklagade sina domar till högre instans (WUS) där de frikändes.
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Ja. Forumledningen på Timezone arresterade samtliga jurister på internet och höll dem under en längre period inlåsta. Därefter följdes en summarisk rättegång varefter samtliga halshöggs. Nu låter detta kanske väldigt sorgligt och dramatiskt, vilket det också var. Men det ska tilläggas att samtliga dömda överklagade sina domar till högre instans (WUS) där de frikändes.
De fick alltså tillbaka sina huvuden?
 
Topp