Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Födelsedagspresent?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Dundes, 16 juli 2015.

1. Dundes
    Trådstartare

Dundes Torpare

Hej!

Min son fyller snart år och då han är ganska klockintresserad tänkte jag köpa en klocka åt honom. Har kikat lite på Datejusts på Chrono24. Hittade en 16014 från 1990 för runt 18100 kr med låda, i ganska bra skick av att döma från bilderna (nytt armband/polerad?) Är detta ett bra pris? Har också kollat på Ronde Solo de Cartier med läderarmband, men tänkte att det kunde vara lite tråkigt med en quartzare. Öppen för förslag! Maxbudget 26000kr.

Magnlar, Jonas eriksson, Jimpa och 1 annan gillar detta.
  2. Luckyluciano

Luckyluciano Ninjasköldpaddan

Från:
    Stockholms djungel
    En ny smp-c. Nog inte helt omöjligt att få för 26 hos ad eller en tudor blackbay går att få från gråhandlare för ca 2200€.(kommer på oysterlänk, ej gummi som jag har på)
    POn är också ett kul förslag men ganska tung och för stor för många och förmodligen svårare att få tag på även om jag hittade min gamla för 25.
    image.jpg image.jpg image.jpg

Affe, laketwig och Jimpa gillar detta.
  3. figaro

figaro Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Underbart förstainlägg av dig som pappa! Oavsett vad blir han nog nöjd, kul att du förstår intresset och du verkar själv vara intresserad!

Datejust är en underbar present, gissar på att du kikat på en 90modell för att han kanske är född 90 och fyller 25? I så fall är det en riktigt snygg klocka till en 25 åring med en DJ!

I annat fall funkar Speedmaster, Portofino eller Tudor sub! Men faktum är att en Rolex alltid är en Rolex, på något sjukt sett. Går inte att förklara!

Lånade bilder.

3286042gross.jpg 3410307gross.jpg 3410511_xxl.jpg

Jimpa gillar detta.
  4. Jimpa

Jimpa Friends of KS

Från:
    Mälardalen
    En datejust är en jävligt fin present och med din budget så täcks ju en eventuell service in oxå om det skulle vara i behov utav det. Lycka till

Patric Aronsson gillar detta.
  5. Dundes
    Trådstartare

Dundes Torpare

Tack för tipsen allihopa!

@figaro Kul tänkt, fast han går ut gymnasiet i år och lyckades ganska bra med studierna, (han fick ett bra HP resultat) så tänkte att jag skulle vara extra schysst och köpa en fin present som jag vet att han kommer uppskatta. Han har dock långa och spinkiga armar, så tror tyvärr inte att en SMP-C passar hans handled! Trevligt tips med Portofino, ska kika på de lite senare. Högsta prioritet är dock att försöka hitta en Rolex, då Rolex är alltid en Rolex, som du själv sagt:)

ScubaKing, eriksson850, yonsson och 5 andra gillar detta.
  6. Luckyluciano

Luckyluciano Ninjasköldpaddan

Från:
    Stockholms djungel
    Quartz kanske är tråkigt men när det är en quartz från rolex så är det aldrig tråkigt. En OQ kanske kan vara något och går väl inom budget.

7. Dundes
    Trådstartare

Dundes Torpare

Å nä, menade inte en kvartsare från Rolex utan en från Cartier.:)

8. steffe

steffe Friends of KS

Köp Datejust. Den är snygg och enligt mig en bra fit med sina 36mm, är 21 och likaså med långa smala armar. Sen tycker jag spontant att dess eleganta utseende passar finfint som en symbol för goda studieresultat :)

Jimpa gillar detta.
  9. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    En snabb koll på tradera och blocket just nu. Inget vettigt och seriöst i rolexväg under 30k+. Kaplans har någon på klockauktionen 1 aug som kan hamna rätt i pris. Vill särskilt varna för den här.
    http://www.tradera.com/item/190120/...riner-vintage-guld-stal-akthetsintyg-ref-5513
    Som jag tagit upp i tråden "blocket och andra konstiga annonser". Inte en siffra rätt på den klockan.... Måste tyvärr säga att väldigt mycket på tradera är fejk o skumma grejer. Värst är "proffs säljarna" som lever på diverse kinaimport. Tradera bryr sig inte ett dugg om det trots en ziljon anmälningar. Håller helt med att en rolex är en rolex men det är inte lätt att köpa en schysst beggad rolex på nätet. På chrono24 finns det många minor där beskrivningen av klockan är lika optimistisk som resekatalogerna beskriver hotellen. Tror du kan göra den bästa affären här på forumet där du kan få en korrekt beskriven vara till ett vettigt pris. Gräv gärna igenom trådarna här på de första 5-10 sidorna så ser du mycket aktuellt.

Jimpa gillar detta.
  10. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    Leta reda på en DJ från hans födelseår. Det är succé!

11. tossefar

tossefar Bonde

Från:
    Stockholm
    Även jag röstar för en datejust!

JohnDoe gillar detta.
  12. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Patric Aronsson och Dundes gillar detta.
  13. MånsT

MånsT Biskop

Synd jag inte var din son! Han lär nog bli glad oavsett, klockan är ju från hans far, något jag skulle nöja mig med. :)

14. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Köp en Cartier Tank! Mycket roligare än en vanlig datejust. Då kan du dessutom köpa den ny inom budget. Nypriset finns listade på nymansur.com

Carolin, Gummo och Patric Aronsson gillar detta.
  15. Matts

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    En datejust är ju en tidlös klassiker som funkar i alla sammanhang. Vattentät, sportig och dressig på samma gång, tröttnar man finns det en triljon tavlor att byta med. Leta rätt på ett fint ex från sonens födelseår så kommer han säkert spara den resten av sitt liv

Lycka till

figaro och Jimpa gillar detta.
  16. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Samtidigt en sjukt vanlig gubbklocka. Tror jag såg tio stycken på diverse gubbar under en veckas vistelse på Mallis.

J86A och cultshit gillar detta.
  17. oskj93

oskj93 Bonde

Från:
    Göteborg
    Ställer mig i kören bland alla andra och tycker du ska försöka få tag på en Datejust. Som någon sa, en Rolex är alltid en Rolex, men annars så titta på IWC även den funkar bra i alla lägen.

Lycka till och tror mig, sonen din kommer bli överlycklig vad än klockan blir!

18. Jimpa

Jimpa Friends of KS

Från:
    Mälardalen
    Gubbar med smak helt enkelt  ;-p

19. Matts

Matts Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Jo förvisso men samtidigt en j-igt mycket mer allround klocka jämfört med en cartier tank.

20. oskj93

oskj93 Bonde

Från:
    Göteborg
    Vet inte om man får göra så här, men jag såg precis en väldigt fin begagnad IWC Aquatimer 3536 i köp och säljdelen här på KS. Runt maxbudgeten!

Såg nu att den kanske är lite för stor!

21. Kairo

Kairo Friends of KS

Fråga vad han gillar för sorts klockor så vi får en kategori att jobba med.

22. cultshit

cultshit Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Köp något helt nytt. Tudor Black Bay är ett grymt alternativ i den prisklassen!

Carlton gillar detta.
  23. Carlton

Carlton Stadsbo

Mitt i prick, lyssna på denna visa man!

Mårtenssons ur Brookfield