Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

följa upp noggranheten

Diskussion i 'Diskussion' startad av cedarcanoe, 30 augusti 2016.

1. cedarcanoe
    Trådstartare

cedarcanoe Torpare

jag har börjat använda en app Twixt för mina klockor, och förstan jag provade var min Sinn 1044 St Sa I (Steel Sapphire Indices)
    -2.8 sekunder per dag (testat under en 4 dagars period)
    Inte så dummt för en Sellita SW-220

engst gillar detta.
  2. klockodile

klockodile Friends of KS

Från:
    Gbg
    Jättebra, men finns bara för iPhone tror jag. Tyvärr...

3. Rearden

Rearden Bonde

Hur bra är appen? hur mäter den hur mycket klockan tappar?

4. månljus

månljus Borgare

Från:
    Stockholm
    Är den en bira på krogen-bra?;)

Rearden gillar detta.
  5. meijlinder

meijlinder Stadsbo

Från:
    Göteborg
    Du tar ett foto för att sen markera mitten, klockan 12 och visarna. Sen jämför den det med tiden. Så tar du en bra bild varje gång och är nogrann med markeringarna så fungerar den bra.

6. klocknooben

klocknooben Borgare

Tycker det är svårt att dra strecken och punkterna exakt. Är lite skakig från gårdagen... Borde detta funka?

7. M.U

M.U Biskop

Du har översta markeringen (halvmånen) ett steg fel.. vet inte hur mycket det påverkar men lär bli en minut fel?

klocknooben gillar detta.
  8. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Tack för tipset ! :)

Vänligen
    Forumets undersköterska

9. Aboynamedsue

Aboynamedsue Friends of KS

Från:
    O
    Har använt twixt ett tag, men tycker det kan vara svårt att få till visarnas placering exakt... numer ställer jag mot en app med atomklocka och tar en printscreen. då vet jag exakt hur lång tid som förflutit sedan jag ställde klockan.

Eurenius gillar detta.
  10. Kejsaren

Kejsaren Biskop

Från:
    Bjärred
    Jsg ställde klockan när jag kom hem från Island ca 15 maj. Sedan dess har den fortat sig ca 1 minut.
    Exakthet a la kontroll på tiondelar varje dan borde främst vara intressant om man upplever/misstänker servicebehov. Eller har ett extremt kontrollbehov.

11. steffe

steffe Friends of KS

Jag kör Hairspring för iPhone, ett ganska roligt/nördigt alternativ. Man kopplar in hörlurarna i telefonen och placerar micken under boetten. Appen lyssnar helt enkelt på amplituden.

Lät helt sjukt att det skulle funka, men på alla de klockor jag testat visar resultatet mer eller mindre samma resultat som när man mätt manuellt :)

12. daveid

daveid Stadsbo

13. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Har prövat den tidigare men får den aldrig att funka; på PO'n börjar den analysera men avbryter alltid och när jag prövade med en gammal kaliber 283 från 50-talet så började den inte ens analysera, och det urverket låter ju som en megafon genom den tunna boetten.

Vänligen
    Forumets undersköterska

14. tissoter

tissoter Biskop

Från:
    Rolexfabriken
    Ej kompatibel med Omega helt enkelt ;)

15. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Nu gick det bättre, efter att ha grejat med placeringen av klockan en bra stund över mikrofonen. Rätt kul app, helt klart. Fint att den klarar av att läsa av 25.200 vph - så här presterar min PO 8500 enligt appen.

Vänligen
    Forumets undersköterska

steffe, Kejsaren, engst och 1 annan gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield