• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förälskad i skyfall-AT'n

Ajax

Omega
Var inne hos min lokala AD och snackade klockor och passade på att klämma lite på aqua terran med blå tavla och satan vad fin den är. Blev så förälskad att jag till 99% drar till med ett köp vid löning. Verkar får extremt bra pris på den också.


Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
 
Kul ! Har klämt på den jag också och den blå tavlan har en verkligt magisk lyster. Ser fram emot bilder på din när du har köpt den. Är mycket belåten med min egen AT, men hade den blåa funnits tillgänglig när jag köpte min grå förra hösten så hade det blivit blått för mig också.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Den är sanslöst fin, tavlan ger den sånt schvung, har ju en äldre modell med silvrig tavla, och generellt är AT mkt klocka, diskret "under radarn" klocka
 

Chuck

Patek
2-Faktor
this_thread_is_useless_without_pics_zps05cb3c6e.gif
 

Johan M

Cartier
Jag är grymt sugen på en sådan men har inte lust att lägga de pengarna just nu. Lika bra det, jag kan inte bestämma mig för om jag vill ha den grymt fina blå eller den mer förnuftiga grå :)

Upp med bilder om du köper en sådan! :cool:
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Johan M skrev:
Jag är grymt sugen på en sådan men har inte lust att lägga de pengarna just nu. Lika bra det, jag kan inte bestämma mig för om jag vill ha den grymt fina blå eller den mer förnuftiga grå :)

Upp med bilder om du köper en sådan! :cool:

Finns ju en vanlig svart om du kör på 38,5 mm... Klart mest förnuftigt :D
 

Lage

Omega
Tror ni att den blå kommer att åldras sämre än den diskretare grå? D.v.s. kommer den bara att kännas konstig om tio år? Jag jämförde den blå och den grå häromdagen och plötsligt kändes den grå livlös. Den svarta känns lite för svart - urtavlans mönster försvinner nästan.
 

Gavve

Greven
2-Faktor
davsjo skrev:
Tror ni att den blå kommer att åldras sämre än den diskretare grå? D.v.s. kommer den bara att kännas konstig om tio år? Jag jämförde den blå och den grå häromdagen och plötsligt kändes den grå livlös. Den svarta känns lite för svart - urtavlans mönster försvinner nästan.

Är nog inga problem, däremot är jag tveksam till grå i det avseendet.
Blå eller svart känns som säkra kort!
 

Ajax

Omega
Tror inte den blå kommer bli tråkig i framtiden, tycker redan den känns som en tidlös klassiker :) En av Omegas riktiga lyckoträffar.
 
Topp