• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förändringar, påverka genom att rösta!

Ska jag byta tillbaka till gamla designen?

  • Ja

    Röster: 34 27.2%
  • Nej

    Röster: 91 72.8%

  • Totala väljare
    125
  • Enkät stängd .

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Ändrade om lite i designen för menyn uppe till höger.
Jag är vän av minimalism och att inte krångla till det, därav enbart ikoner (som matchar forumet) just nu. Ok, tomteluvan vid notiser är inte särskilt stilren ...men det är snart juletider.

Hur som helst, rösta om ni tycker det blev bättre eller sämre.

Nya designen:
Skärmavbild 2013-12-04 kl. 16.16.13.png


Gamla designen:
Skärmavbild 2013-12-04 kl. 16.07.40.png
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag är ju lite äldre, även om man inte kan tro det, förändringar skrämmer ibland en gammal man och fina saker har ni i patronaget gjort, men det här vete gudarna om jag tycker blev så bra?

Ville bara ge min ärliga mening :)
Då hoppas jag att du röstat för att ändra tillbaka! :)
 

Wi

NLA
2-Faktor
Även jag är för minimalism och "less is more"...meeen, av någon anledning gillade jag inte det nya..Röstat tillbaka
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Tack vare att det kommer en "drop down" lista när man tar markören över, så funkar det nya utmärkt!
Kan man få till en "pratbubbla" som visar att "Off"-tecknet är "LogOut" så vore det nya kanon!
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tydlighet är A och O, därför är ikon + text bättre, framförallt om man är ny på forumet.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Kakob

Cartier
Tycker om det nya! Dock schysst med omröstning, så slipper du paniken som bryter ut när typ fejan och spotify gör ändringar i gränssnittet, och det verkar som om mångas värld rasar samman :happyhappy:
 

maxmol

Panerai
Intuitivt så skulle jag säga att jag är emot. Men det är för att alla teknologiska framsteg är läskiga... Så avvaktar och ser om man kanske inte ändrar sig. Sanning är dock att det nya är snyggt!
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Med risk för att bli kallad bakåtsträvare, måste jag säga att dom gamla är mycket bättre. Jag har själv designat applikationer de senaste 26 åren och jag kan garantera att den föreslagna ändringen aldrig skulle godkännas av det GUI-råd vi har på min nuvarande arbetsplats. En ikon ska direkt ge användaren en klar bild av vad som kommer att hända om man trycker på den. Det kan givetvis uppnås på olika sätt, där ett är att med text förstärka en liten svårtolkad ikon. Färg är normalt inte så bra, i alla fall inte för färgblinda. Jag tycker därför att det tidigare upplägget var avsevärt tydligare än det "platta" intryck som dom nya ikonerna ger.
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Gillar det. När man tryckt en gång på dom för att se vart man hamnar. Kan förstå laketwig ovan men tycker ändå att det estetiskt är snyggare helt enkelt. Dock märkte jag nu när jag surfar på luren att det är samma ikoner i drop down menyn... Vilket inte passade lika bra när alla andra menyval är i text. Bara min input.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Gillar det. När man tryckt en gång på dom för att se vart man hamnar. Kan förstå laketwig ovan men tycker ändå att det estetiskt är snyggare helt enkelt. Dock märkte jag nu när jag surfar på luren att det är samma ikoner i drop down menyn... Vilket inte passade lika bra när alla andra menyval är i text. Bara min input.
Det vet jag om, och kommer lösa med att lägga till text.
 
Topp