• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

För 10-15k - vad skulle ni köpt?

PJW

Audemars
2-Faktor
Jag ÄLSKAR svaren här, stort tack för inspo. Nu är det upp till pojkspolingen själv att punga ut. Fyllde nitton igår (idag?) och tänker att det är väl värt å fira? Just en gammel Supercompressor likt den du länkade @theargonaut och en vintage Chrono m. Valjoux som du pratar om @Erik1 är sjukt härliga grejer. Helst skulle det ju varit en av varje..
 
Själv är jag mycket svag för Omega constellation pie-pan och om jag hade varit ute efter en vintage klocka för runt de pengarna just nu är det nog en sådan jag skulle välja.

n1.jpg
 
Väldigt svårköpt som nybörjare, tex. Den där har fel krona. Ofta är det poleringen som förstört boetten och rundat ned alla kanter och vinklar

Av det jag har läst nu så har jag förstått det, när det verkligen blir dags för köp får jag läsa och lära mig mycket mer än nu.

Ska finnas en bra guide på TTT har jag för mig om pie pan. Finns väl även PP med runda kronan också som jag förstått det, som sagt kan vara lite rörigt.

Tack för tipset, ska titta på den.
 
Hade helt klart gått på en vintage kronograf! Finns ju väldigt mycket skoj för 10-15k, särskilt Breitling har ju otroliga gamla kronografer inom det prisintervallet.
Sen finns det ju extremt mycket coola SCs inom den budgeten, som diskuterats tidigare i tråden.
Svårt val! Men jakten är ju också väldigt härlig.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
Supercompressor spåret är klart intressantast av de som nämnts :) Kommer förmodligen att fortsätta hända grejer bland SC i denna prisklass och priserna pekar bara uppåt. Eller så tummar du lite på ursprungssumman och hittar en dykarkronograf med vridring, kan inte vara en dålig investering för framtiden och dessutom är de överjävligt snygga. Rolex i denna prisklass hade jag hoppat över, möjligen en 1601 eller liknade.. komplettera med jubilee i efterhand när pengarna räcker till.. :)
 

PJW

Audemars
2-Faktor
Har börjat snöa in mig på Heuer och inser att jag är askass inom ämnet. Vad får man för Heuers inom 10-15k?
 
Topp