• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

För bra för att vara sant?

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Är på jakt efter en klocka till (fast jag borde lugna mig lite o njuta av den nya jag har). Denna vecka har jag stött på två nya klockor. Den ena 2,5 veckor gammal och den andra 2 månader gammal. Båda oanvända och sålda i Sverige av samma butik. Båda säljarna av dessa klockor väldigt angelägna om att sälja och gav mig en massa information som jag inte hade frågat om. Dessutom hade det varit jätte många som skulle komma inom några dagar och köpa klockan så det gällde för mig att handla nu typ. Jag som ny klockentusiast är ju ett tacksamt offer...

Jag valde dock att backa från båda då jag tyckte det var för bra för att vara sant. Båda klockorna är listade och köpta för mer än 40 000 kr st. Båda säljs för 24 resp 26 000 kr. Äkthetsintyg finns och är signerade av butiken. Här tycker jag det känns skumt varför säljs de så billigt? När jag ringde upp butiken och fråga om den ena klockas äkthetsintyg verkade som att de inte alls tyckte det var konstigt att deras klockor säljs så billigt. Kan det vara nåt skumt eller att folk helt enkelt behöver pengar och är beredda på att förlora en slant? Eller har de i själva verket nåt avtal med butiken och krängt av lager klockor åt butiken? Eller oroar jag mig helt i onödan?

Då jag upplever detta som skumt och inte har några belägg eller bevis för att nåt olagligt eller så
är på G väljer jag att inte nämna vare sig butik eller vilka klockor det gäller. Kan dock säga att annonserna ej är ute på klocksnack.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Tror du oroar dig i onödan, dock ska du inte handla om du inte känner dig trygg.

Kan ge ett exempel, Omega AT skyfall listar 39-40k hos AD, jag vet att man kan få denna klocka för strax under 30 med lite prutning.

Vi hade för någon månad sedan 2-3st skyfall här på K&S för 26k som bara var några veckor gamla. Allt tyder på att dessa klockor du har blivit erbjuden inte heller är köpt efter listpris. Mitt råd är att du går till din lokala AD och se vilket bästa pris du kan få på den aktuella klockan.
 

Frosse

Cartier
Att "många ska komma och titta på den" måste ju vara the oldest trick in the book, betyder oftast att ingen ska komma och titta på den haha. Som sagt, gå till butiken och kolla vad du kan få och sen kan du avvakta lite. Vad är det för klocka?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Klockorna är Speedmaster. Men förmodligen är det inget konstigt utan kanske ett bra köp.
 

noeLLY

Cartier
Omega ställer hårda krav på viss omsättning av deras modeller. Detta gör att många tappat eller är påväg att tappa omega som märke. Jag tror dessa modeller du blivit erbjuden är exempel på detta! Adn har svårt att köpa in så mycket som omega kräver och vill få rull på sitt lager. Släpper produkterna till inköpspris alt lite påslag! Vem det i sin tur är som säljer dom till dig nu går bara att spekulera i(ad själv, god vän eller bara nån random) som ser chansen att tjäna en liten slant! Säkert många som nappar på chansen att få köpa en omega såpass rabatterat och kunna sälja den vidare!
 
Topp