• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

För er som inte brukar vara på VRF

Chuck

Patek
2-Faktor
Ja herregud läste det på TTT imorse snacka om kaos, vad menas med lasersvetsad boett?

Förvånar mig inte dock om det förekommer då man ser otroligt fina och opplerade klockor som är 30-40 år gamla...
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Så på svenska betyder det att man kan lasersvetsa en boett för att få skarpa kanter utan att man kommer kunna se förändringen med blotta ögat?

Intressant.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Festligt!

Lite tråkigt att amerikanerna är livrädda för law suits.

Antar att du myser idag S :)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
:)

Indeed. Lite småkul att Ben postar annonser samtidigt. För all del ingen med perfekt case.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Så klart. Hoppas Philipp eller någon köper ett par klockor och kör genom röntgenmaskinen. Känns inte omöjligt med tanke på resurserna som vissa gossar har.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Per skrev:
Så klart. Hoppas Philipp eller någon köper ett par klockor och kör genom röntgenmaskinen. Känns inte omöjligt med tanke på resurserna som vissa gossar har.

Skumt är att Phills inlägg där han frågade Carver om han skulle bli bannad och Carver svarade du har mail är borta...
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Det tråkiga är att sånt här och Mark Lermans pappersarbete dödar hela hobbyn. Kan handlare göra det så kan du, jag och alla andra fejka det mesta. Väldigt sorgligt bara.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
David skrev:
Så många ord i den där tråden, och ändå är det inte någon som säger något.
Alla vet att det handlar om NBtimes, aka BenSin. Case-restaurering känns troligt. Jag är fortfarande inte övertygad om patinan då det inte känns som ngt som ngn borde vilja betala premium för.
 

David

Bödeln
Per skrev:
David skrev:
Så många ord i den där tråden, och ändå är det inte någon som säger något.
Alla vet att det handlar om NBtimes, aka BenSin. Case-restaurering känns troligt. Jag är fortfarande inte övertygad om patinan då det inte känns som ngt som ngn borde vilja betala premium för.

Jag förstår det, tycker ändå tråden är fullständigt innehållslös. Håller för övrigt helt med, jag skulle aldrig betala premium för någon gammal Rolex, inte för papper, inte för box, inte för en snygg boett, inte för gult kladd och inte för en skvätt röd färg.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det som är så trist med klockhobbyn är att många av de professionella och semiprofessionella handlarna har samma integritet och hederlighet som den klassiska begagnadebilhandlarna..
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
David skrev:
Per skrev:
David skrev:
Så många ord i den där tråden, och ändå är det inte någon som säger något.
Alla vet att det handlar om NBtimes, aka BenSin. Case-restaurering känns troligt. Jag är fortfarande inte övertygad om patinan då det inte känns som ngt som ngn borde vilja betala premium för.

Jag förstår det, tycker ändå tråden är fullständigt innehållslös. Håller för övrigt helt med, jag skulle aldrig betala premium för någon gammal Rolex, inte för papper, inte för box, inte för en snygg boett, inte för gult kladd och inte för en skvätt röd färg.
Köp klockor för att du gillar dem och betala det du tycker de är värda. Inte värt att må dåligt för att någon väljer att fuska. Överlag så är det ingen nyhet att dessa saker är möjliga. Folk gillar bara inte att diskutera sånt som kan göra deras investeringar mindre värda.
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Per skrev:
David skrev:
Per skrev:
David skrev:
Så många ord i den där tråden, och ändå är det inte någon som säger något.
Alla vet att det handlar om NBtimes, aka BenSin. Case-restaurering känns troligt. Jag är fortfarande inte övertygad om patinan då det inte känns som ngt som ngn borde vilja betala premium för.

Jag förstår det, tycker ändå tråden är fullständigt innehållslös. Håller för övrigt helt med, jag skulle aldrig betala premium för någon gammal Rolex, inte för papper, inte för box, inte för en snygg boett, inte för gult kladd och inte för en skvätt röd färg.
Köp klockor för att du gillar dem och betala det du tycker de är värda. Inte värt att må dåligt för att någon väljer att fuska. Överlag så är det ingen nyhet att dessa saker är möjliga. Folk gillar bara inte att diskutera sånt som kan göra deras investeringar mindre värda.


Så jävla sant.
 
David skrev:
Jag förstår det, tycker ändå tråden är fullständigt innehållslös. Håller för övrigt helt med, jag skulle aldrig betala premium för någon gammal Rolex, inte för papper, inte för box, inte för en snygg boett, inte för gult kladd och inte för en skvätt röd färg.

+1

Sedan, var det någon som trodde att det inte fuskades? Självklart så fuskas det, det är ju business...
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
...o fortfarande inte en skymt av något som ens kan likna ett bevis... ???

Att de vanligen frispråkiga VRF:arna är sån supermesar att de inte vågar lägga upp sina tvättkorgar fulla med bevis tror jag inte på... en konkurrent mindre däruppe bland de trovärdiga vintagesäljarna... kanon...
Men phillip lämnar väl inget halvfärdigt så vi kanske får se?
 
Topp