Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

För er som inte hatar Hublot...

Diskussion i 'Diskussion' startad av Portofino, 30 september 2013.

1. Portofino
    Trådstartare

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Jag har inte varit helt övertygad om vad jag tyckt om Hublot tidigare. Men senaste åren när jag varit på Baselworld och kikat in har blivit mer och mer förtjust i märket. Inte minst på grund av dess Messias, Jean Claude Biver. Gillar man märket tycker jag att man ska kolla på detta klipp;

Gillar man företagande, entreprenörsskap ska man också titta på det. Det är en jäkla resa han gjort.

Alaker, Rholm och Charles_ gillar detta.
  2. oscaroscar

oscaroscar Präst

Av nån anledning så var han jävligt smärtsam o lyssna på..

3. Portofino
    Trådstartare

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Jo han låter lite gaggig stundtals och hans engelska är sådär... Men budskapet är bra.

4. Janne

Janne Bonde

Från:
    Stockholm
    Fan man tror ju att han ska få en hjärtattack vilken sekund som helst..

Icaras gillar detta.
  5. Charles_

Charles_ Präst

Jag är ett stort fan av Jean-Claude Biver! :)

Davvan gillar detta.
  6. Han är grym, men det är ju inte bara Hublot han lyft upp genom åren...

http://en.wikipedia.org/wiki/Jean-Claude_Biver

Fanns ju en tråd på TZ-Uk där han hade ett konto och någon hade problem med en Hublot som dom inte ville ta emot, han fixade så han fick en ny genom valfri butik (vad jag kommer ihåg), någon kanske kan söka upp tråden, bra kundservice iallafall från 'the man himself'....

7. Portofino
    Trådstartare

Portofino Präst

Från:
    Stockholm
    Han har gjort mycket för klockbranschen. Han har sagt i tidigare intervjuer att han spenderade en timme om dagen på Hublot med att surfa runt på olika klockforum och chatta med folk. För att höra vad folk tycker om produkterna..

8. vekktah

vekktah Borgare

kul! jag gillar hublot. Förstår inte alls vad "hatet" kommer ifrån. Tycker snarare det finns ett annat rätt stort märke som borde stå i skamvrån. *host host*.

Alaker gillar detta.
  9. Janne

Janne Bonde

Från:
    Stockholm
    Hatet kommer nog från att de använder standardverk i väldigt dyra ur.

Han är säkert jätteduktig men reagerar lite på att han trycker så hårt på marknadsföringen och inte kvalitén på produkterna.
    Tyngdpunkten i succén ligger ju i markandsföringen om man ska tolka hans presentation.

Tycker själv Hublot har blivit lite som Coca Cola och inger inte direkt ett exklusivt intryck längre.

Se på Patek där det krävs en rekommendation från AD för att kunna köpa vissa modeller. De kan säkert sälja 100 Nautilus per år hos Rob Engström men de får helt enkelt inte mer än en/två per år från Patek. Detta ger en mer exklusiv känsla.

Kan till viss del även tycka att Rolex är lite väl marknadsorienterade. Dock inte samma fokus på icke önskvärda limiterade modeller som Omega och Hublot.

10. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Har Hublot dålig kvalitet?

11. Rholm

Rholm Friends of KS

Love is the message.....

12. Alaker

Alaker Borgare

Från:
    Stockholm
    Gillar Hublot, gjorde det inte tidigare men märket har växt mycket!! Väntar dessutom på leverans av en ny Hublot som kommer vilken dag som helst :) :) :cigar:

Janne och Charles_ gillar detta.
  13. Janne

Janne Bonde

Från:
    Stockholm
    Menar inte att de är dålig kvalité men betala dyrt för ett modifierat ETA2894-2 (hub4100) är inte riktigt "Bang for the buck"

14. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    På allvar? Borde de inte få två nya ganska fort om de säljer två? Hur många är det som säljer Patek i Sverige? Enligt deras hemsida så finns det bara en återleverantör i Sverige. Låter ju konstigt att de inte skulle vilja sälja fler.

15. Janne

Janne Bonde

Från:
    Stockholm
    Patek vill att man även ska köpa deras andra modeller. Finns två som säljer patek i Sverige/Stockholm och båda har ju ett par års väntetid på nautilusen.

I rolex utbud är sportmodellerna bärande, vilket man inte vill hos patek.

16. China

China Guest

Patek har en ganska låg produktion, uppskattningsvis rör det sig om ca 40.000 klockor per år. Det stämmer också att en del modeller inte säljs till vem som helst, utan enbart till kunder som man anser är bra ambassadörer för varumärket. Klockorna är heller inte Swiss Made, utan är tillverkare under Poinçon de Genève, som är striktare och ställer högre krav på hantverket.

jabla gillar detta.
  17. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Cool, men lite udda kan jag tycka eftersom de har stora reklamaffischer på i princip alla flygplatser och i tunnelbanan i London.

18. Alaker

Alaker Borgare

Från:
    Stockholm
    Någon som vet vad produktionsvolymen hos Hublot är? Jag har hört att den är ganska/väldigt låg, stämmer det?

19. China

China Guest

Den är ganska låg, i runda slängar 24000 klockor under 2012.

Alaker gillar detta.
  20. Alaker

Alaker Borgare

Från:
    Stockholm
    Det är respekt!! Med tanke på hur mycket stålar de pumpar i marketing kan man lätt få ett intryck att volymen är betydligt större....

21. Davvan

Davvan My Kung Fu is stronger than yours!

Från:
    Fettefleur......
    Fattar inte varför det ska rackas ner på ETA verk, de är ju så sjukt stabila jämfört med en del lyxmärkens egna trams. Dessutom hyllas de i billigare dinkor....märkligt inkonsekvent!! Dessutom har Hublot utvecklat ett eget verk som slår många konkurrenters på fingrarna!

Att de är duktiga på att profilera sig och ta betalt för sin vara..... Hatten av!! JCB är kung i klockbranschen.... Spelar själv i sin division....

Eurenius, vekktah, Alaker och 1 annan gillar detta.
  22. Charles_

Charles_ Präst

Yes! Där satt den :)

23. vekktah

vekktah Borgare

Hela grejen att diskutera priser på automatiska klockor utifrån logik och sunt förnuft faller på sin egen orimlighet.

Påminner mig om en slips jag såg i en modeplåtning. Den kostade 11.000.

11.000 Pund alltså. Men det var säkert en enastående kvalitet på den slipsen.

masterkiller, Eurenius och Charles_ gillar detta.
  24. Janne

Janne Bonde

Från:
    Stockholm
    Säger inte att det är något fel på ETA men det faktum att man hittar samma urverk i billigare klockor gör lite att exklusiviteten försvinner i mina ögon. Lite som att åka Porsche med en Volvo D2 motor i, bra motor men inget man vill ha i en Porsche.

Mårtenssons ur Brookfield