• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

För lång och trogen tjänst...

Stefan S

Patek
2-Faktor
Har fått att jag skall få en "minnesgåva" för en sammanlagd tjänst av 25 år. Jodå, guldklockan finns kvar. Men är det någon här som skulle välja denna ? Inte direkt det man suktar efter även om jag saknar ett s k dressur. Det finns ju andra saker att välja på här, lär nog bli en köksmaskin från Kitchen Aid.

Certina
certina_herr.gif
cetina_dam2.gif


Klockorna tillverkas i massivt 18 karat guld och är utrustade med ett reptåligt safirglas. Urverken i dam- och herrklockan är ett högkvalitativt quartz-urverk av välkänt schweiziskt fabrikat från ETA och har en maximal gångavvikelse på 60 sek/år.
Diametern är på damklockan 24 mm och herrklockan 34 mm.

Klockorna har analog tidvisning med kalender och en inbyggd funktion som visar när det är dags att byta batteri. Batteridriftstiden är minimum två år från leverans. De är vattenskyddade. Ett års försäkring ingår samt tre års internationell fabriksgaranti.

Klockorna levereras med ett ödlepräglat armband tillverkat i svart läder. Leverans sker i eleganta presentetuier.
 

ScubaKing

Audemars
Vad är det för fel på den som dressklocka tycker du? Den är väl ganska stilren och enkel.

Jag tycker den är så fruktansvärt oerhört tråkig, den förmedlar ingenting. Utöver då att man slavat för någon i en herrans massa år och för det fått klockan. Jag tycker man borde överge traditionen med dessa klockor och skänka en resa eller en grym upplevelse i stället.
 

mega

Rolex
Kan man inte välja en annan, kanske tom billigare klocka ?
Säkert inget fel på denna, men är man klockintresserad så kanske man inte går igång jättemycket.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Min kusin fick en sådan för några år sedan. Fruktansvärt tråkig pjäs. Känns både billig och plastig då den är oerhört tunn och utrustad med tråkiga visare och ett tuns plant glas.

Han klämde dit ett färgglatt nato men det hjälper föga, stackarn!
 
Har det skett en devalvering på guldklockorna? Min ärvda 18k Omega Geneve från 1968 för 45 års trogen tjänst (!) känns betydligt roligare. Den får visserligen inte så mycket tid på armen men med sina lövtunna 34 mm och ett svart krokodilband så är den en perfekt klocka till mörk kostym/smoking.
 

ScubaKing

Audemars
Min kusin fick en sådan för några år sedan. Fruktansvärt tråkig pjäs. Känns både billig och plastig då den är oerhört tunn och utrustad med tråkiga visare och ett tuns plant glas.

Han klämde dit ett färgglatt nato men det hjälper föga, stackarn!

Precis min åsikt med, jag såg morfars. En tråkig pjäs.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Har fått att jag skall få en "minnesgåva" för en sammanlagd tjänst av 25 år....
Vad är det för snålt företag du jobbar på?

Kuriosa: Min moster fick en Rolex efter 25 år på ett stort amerikanskt företag. Efter kanske 15-20 år knallade hon in till Nymans och frågade om det var värt att serva den. De svarade att den var värd runt 70.000:- så hon servade den :D
 

tissoter

Audemars
[QUOTE="Torsten, post: 1535659, member: 9161"]Vad är det för snålt företag du jobbar på?

Kuriosa: Min moster fick en Rolex efter 25 år på ett stort amerikanskt företag. Efter kanske 15-20 år knallade hon in till Nymans och frågade om det var värt att serva den. De svarade att den var värd runt 70.000:- så hon servade den :D[/QUOTE]

Tror vi har svaret här :) Det här är tyvärr inte USA och vi har nog inte så många svenska företag som delar ut Rolex.
I Sverige får man vara glad om man får något hehe
 

månljus

Panerai
Hade tackat nej till bad i Östersjön och tagit klockan. Mycket roligare än någon köksmaskin och även om klockan i sig kanske inte är det man hade köpt själv, så är det roligt att ha den i familjen i framtiden.
 
Topp