Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

För långt klock-armband?

Diskussion i 'Diskussion' startad av Randel, 28 augusti 2014.

1. Randel
    Trådstartare

Randel Friends of KS

Jag har alltid haft ett problem med att bära en klocka på armband (inte länk alltså) och det är att själva klockan/boetten aldrig stannar kvar centrerad på handleden utan alltid drar sig uppåt (uppåt på som i att armbandet vrider sig runt handleden uppåt åt klockan 12 på klockan). Framförallt om jag bär klockan långt ner på handleden. Min handled är ca. 18cm i omkrets vilket väl är ganska normalt, men jag undrar om det beror på att klock-armbandet är för långt? Det armband jag har nu är ca. 7,5cm långt på den del där spännet sitter, och ca 11cm långt på den där hålen sitter. När jag kollar på t.ex. Hirsch verkar det inte finnas några kortare armband att köpa som standard. Någon annan som har samma problem som jag?

eriksson850 och Dykarsjuk gillar detta.
  2. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala

Hirsh har både large och medium varianter..

3. Hugii

Hugii Biskop

mina klockor drar sig också uppåt oavsett vilken klocka eller vilket band det sitter på. jag förstår dig. Satte för tre dagar sedan, tittade på klockan och undrade varför alla såna saker måste hända mig. Men förstod då att jag inte är perfekt och får acceptera mig så som jag är :)

Du är inte ensam :)

nissehult gillar detta.
  4. Randel
    Trådstartare

Randel Friends of KS

Så pass? Jag måste kolla igen. Jag inser nu att jag inte kollade deras hemsida utan via någon webshop.

5. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Köp ett Nato och dra åt?

6. Randel
    Trådstartare

Randel Friends of KS

Absolut ett alternativ, men jag vill ha ett läderarmband för att få det lite mer dressat såhär på höstkanten (Longines LD).

7. StrawberryFields

StrawberryFields Sir Notalot

Från:
    Jordgubbsranchen
    Läder Nato?

8. _jonte

_jonte Friends of KS

Upplever samma sak, och är ett av flera skäl till att länk alltid är bäst. Dock hjälper det att ha klocka med band satta på klockkuddar, så bandet tar en rundad form efter ett tag.

Randel gillar detta.
  9. Rozzy

Rozzy Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Du har inte funderat på att göra ett extra hål i armbandet? ;)

tissoter gillar detta.
  10. F-L-P

F-L-P Borgare

Från:
    Uppsala
    De går att hitta medium lite här och där, men säkert 90% är large. Finns medium som filter på hemsidan.

11. joh.jonsson

joh.jonsson Borgare

Från:
    Uppsala // Visby
    Samma här med gummi och läder, dock inte S&S originalgummit...

12. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jag har en 18,5cm handled och har inte ditt problem. Längden på bandet låter bra (standardlängd), men du får väl dra åt bandet till nästa hål så klockan sitter tightare.

Eller så är det så att klockan och din handled inte matchar varandra så bra.mallaklockor sitter ju inte bra på alla handleder. Tror vi behöver bilder så vi kan bedöma om din handled ser väldigt konstig ut. Min är formad som siffran "0". Har man en handled som ör formad som bokstaven "O", så kan jag tänka mig att klockan glider om den inte sitter tight.

13. Randel
    Trådstartare

Randel Friends of KS

Jag kan absolut dra den ett håll tightare, och då sitter det ju still så att säga, men det är inte lika skönt.

Mina handleder är också mer formade som 0 än som O (klena kontors-handleder), men däremot tror jag att det kan beror på att armbandet fortfarande inte fått en tillräckligt rund form. Jag får ge det ett tag till helt enkelt.

14. yonsson

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Eller gör som _@_jonte sa, alternativt använd sån där spray som man använder för att mjuka upp läderskor.

Randel gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield