Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

För lite mindre än två år sedan startades KS.

Diskussion i 'Diskussion' startad av Spencer, 4 augusti 2014.

1. Spencer
    Trådstartare

Spencer Gustav II Adolf Admin

Jag blev kontaktad en söndag av Denke som frågade mig om jag ville vara med och starta ett klockforum. Han berättade att han snackat med daviden och de ville göra något helt nytt på svenska klockscenen. Då jag är en sådan som hellre säger ja än nej så sade jag självklart! Vid denna tidpunkt hade jag aldrig träffat daviden och Denke en gång. Men vem tusan är så dum att den inte kastar sig rakt in i framtiden? Vi kom, vi såg och vi segrade. Men så lätt var det inte, efter ett par dagar sjösattes nya TTT. Det innebar att reggade medlemmar hos TTT rusade och vi som hade initiativet kom efter. Skam de som ger sig, telefonerna och datorerna gick varma. Jag messade, ölade, lunchade och satt i telefon. Jag vet att även de andra jobbade som svin för att få de tunga postarna att gå över till oss. Efter ett par veckor vände det och medlemsantalet rakade i höjden och så även inläggen. När forumet fyllde ett år hade vi 200 000 inlägg snart har vi 600 000 inlägg. Vi är idag utan tvekan nordens största och aktivaste klockforum. Kanske tom det aktivaste entusiastforumet i norden.
    Tack alla ni som var med från början och stöttade samt tack alla nyare, stort tack även till Denke, daviden, jakob.dala samt hans

Det här har varit en fantastisk resa och jag hoppas vi fortsätter på den tillsammans!

Svanis115, Fryken, Capo och 158 andra gillar detta.
  2. Fido1

Fido1 Friends of KS

Från:
    Täby
    Om vi är många som uppskattar den energi och tid ni lägger och la ner för att få KS sjösatt och bli det kanonform det är idag!

Grymt bra gjort och keep it up!

3. Fixoflex

Fixoflex Friends of KS

Från:
    Småland
    Tack till er alla som håller hjulen rullande!

4. par

par Friends of KS

Härligt! Jag kommer ihåg dagen det skedde. Efter alla år på TTT så hade man vant sig vid skiten, som tur var så tog ni tag i det. TTT:s gamla plattform var så dåligt att det skrämde folk, KS är motsatsen. Ni hjälper människor in i ett fantastiskt intresse!

Tack!

David gillar detta.
  5. FC St. Pauli

FC St. Pauli Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Utan tvekan Klocksnack och alla sköna lirare som fått mitt intresse att skjuta i höjden.

Tack.:)

/gustav

6. naggge

naggge Friends of KS

Stort tack till er alla som driver detta. Kommer ihåg när Denke mailade mig om ett nytt forum och jag trevade in på klocksnack. Det ångrar jag inte och det är lite extra skoj att ha varit med nästan från början.
    Stort tack återigen, ni gör ett fantastiskt jobb!

Denke gillar detta.
  7. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Jag uppskattar klockor, klockforum och skamlös lobbyism.. att säga bra jobbat är överflödigt.. succé detta..

Wii, Icaras, vikgul och 3 andra gillar detta.
  8. RobertD

RobertD Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Ett jäkla skitforum är vad det är. Tar upp det mesta av min tid på jobbet, på semestern och på toaletten.

Har lett till att jag visar fler bilder på klockor än på mina barn.

Har slutat se folk i ögonen när jag hälsar och struntar i vad folk heter, men kommer ihåg vad de hade för klocka.

Nej, KS har dragit ner mig djupt i detta klockträsk. Fy fan!

;)

viktor.stefansson, Mw79, gruby och 24 andra gillar detta.
  9. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
  10. Boris Balkan

Boris Balkan Fark you!

Ni är så jävla bra forumledningen! Tack för att ni skapat den här digitala mötesplatsen för (klock)nördar och de GTG ni anordnar. Verkligen uppskattat. :)

Dessutom ett tack till alla roliga, generösa och intressanta människor som gör KS till vad det är. Det gäller er jag brukar slänga käft med också. ;)

11. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Förbannat roligt att det är så aktivt här. :)

Minns när Denke ringde mig i början, jag satt på en bullrig restaurang och hade svårt för att höra vad han sa.
    Vad vi pratade om var hans insikt om att klocksnack blivit organisk. Att vi inte var tvungna att vara med i varenda tråd längre för att hålla igång sidan. Även om vi ändå skrev överallt, för att det helt enkelt var och är förbannat kul...

Klocksnack har blivit en livsstil. :)

k0ltrasten, Sond, Obeedoobe och 16 andra gillar detta.
  12. Selvedge13

Selvedge13 Friends of KS

Från:
    Jönköping
    Är det något jag är beroende av, så är det KS! Grymt forum på alla sätt, där alla bidrar till att man vill spendera timmar och åter timmar framför paddan! Tack alla för ett grymt forum!

13. Guillbert

Guillbert Friends of KS

KS äger :) Bra jobbat.

14. Andado

Andado Bonde

Från:
    Täby
    Stort tack till alla som driver detta och alla som hänger här!

15. JaTack

JaTack Friends of KS

Efter att varit inaktiv nästan två veckor så är jag glad över att vara tillbaka. Tackar ödmjukast till alla er som lägger ner tid på forumet och som håller ks-andan uppe :)

16. Spencer
    Trådstartare

Vi är en hydra.

jakob.dala och daviden gillar detta.
  17. krämbulle

krämbulle Friends of KS

Jag har inte varit med från början och är menr inte heller ny, jag postar inte så mycket och när jag väl gör det så brukar det mest vara osammanhängande dravel.

Men fy fasen vad jag uppskattar alla andra som lär mig saker om klockor, och i viss mån annat, varje dag!

Tack alla ni som bidrar med kvalité här inne, ni vet vilka ni är.

Och tack till forumledningen som gjort allt det här möjligt!

Nu vill vi se mer statistik om hur galna vi egentligen är! :)

18. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    Kan bara säga att ni gör ett fantastiskt jobb!
    Spencer66 Blir det någon årsfest i år?

19. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Det här är en sådan fantastisk idioti så jag inte vet vad jag ska säga. Hatten av till er alla ministrar som gör ett förbannat bra jobb och som förgyller vardagen något så inåt helvete! SKÅL!

20. JayJay

JayJay Biskop

Tack för allt. Hängde kvar på ttt alldeles för länge. Det var med KS som jag verkligen orkade va med o skriva själv. Grym plattform och högt i tak. Tack till ledningen.

21. Spencer
    Trådstartare

Nix

22. Palenkovich

Palenkovich Friends of KS

Stort, härligt, skitcoolt!
    Älskar att hänga på KS! Bara att instämma med övriga och tacka både alla fantastiska entusiaster som bidrar och inte minst forumledningen som gör ett guldjobb!
    The world is our (super)oyster!

Spencer gillar detta.
  23. Mr_Jonas

Mr_Jonas Friends of KS

Från:
    Göteborg
    :(

24. snoozarn

snoozarn Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Fantastiskt. Grymt jobbat, stort tack till alla som bidrar till vad det är - Sveriges bästa forum.

25. almeyero

almeyero Borgare

Från:
    Förorten

Håller med i allt du säger ;)

26. acce1999

acce1999 Friends of KS

Mot miljonen då. Minst. Som en nästa etapp. Och sedan vidare.

Jag har följt diskussionsforum internationellt sedan webbläsaren uppfanns och KS bjussar i varje fall mig på bäst och mest underhållning så här långt. Och jag tycker att utdelningen blir som allra bäst, när jag gör mitt bästa för att dela med mig, både av det jag kan och det jag tycker.

Tack för att jag får vara med!

Mvh A

P.S. Ser fram mot mer. Mycket mer!

Sond, Micke Ni, Genta och 4 andra gillar detta.
  27. Kson

Kson Friends of KS

Grymt forum!!

28. wundlander

wundlander Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Stort tack! Det är jäkligt kul att vara med.

29. KMS

KMS Friends of KS

Från:
    GBG
    Klocksnack har i princip gjort mig till en OFG (One Forum Guy):)!

Scaramanga och RobertD gillar detta.
  30. M.U

M.U Biskop

Jag vill ge mina kallaste öl och varmaste kramar till daviden Spencer66 och Denke som gjort detta till min största hobby! Tack för detta underbara forum ♡

Spencer och daviden gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield