• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

För lite mindre än två år sedan startades KS.

Ministern

Founder
2-Faktor
Jag blev kontaktad en söndag av Denke som frågade mig om jag ville vara med och starta ett klockforum. Han berättade att han snackat med daviden och de ville göra något helt nytt på svenska klockscenen. Då jag är en sådan som hellre säger ja än nej så sade jag självklart! Vid denna tidpunkt hade jag aldrig träffat daviden och Denke en gång. Men vem tusan är så dum att den inte kastar sig rakt in i framtiden? Vi kom, vi såg och vi segrade. Men så lätt var det inte, efter ett par dagar sjösattes nya TTT. Det innebar att reggade medlemmar hos TTT rusade och vi som hade initiativet kom efter. Skam de som ger sig, telefonerna och datorerna gick varma. Jag messade, ölade, lunchade och satt i telefon. Jag vet att även de andra jobbade som svin för att få de tunga postarna att gå över till oss. Efter ett par veckor vände det och medlemsantalet rakade i höjden och så även inläggen. När forumet fyllde ett år hade vi 200 000 inlägg snart har vi 600 000 inlägg. Vi är idag utan tvekan nordens största och aktivaste klockforum. Kanske tom det aktivaste entusiastforumet i norden.
Tack alla ni som var med från början och stöttade samt tack alla nyare, stort tack även till Denke, daviden, jakob.dala samt hans

Det här har varit en fantastisk resa och jag hoppas vi fortsätter på den tillsammans!
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Om vi är många som uppskattar den energi och tid ni lägger och la ner för att få KS sjösatt och bli det kanonform det är idag!

Grymt bra gjort och keep it up!
 

par

Patek
2-Faktor
Härligt! Jag kommer ihåg dagen det skedde. Efter alla år på TTT så hade man vant sig vid skiten, som tur var så tog ni tag i det. TTT:s gamla plattform var så dåligt att det skrämde folk, KS är motsatsen. Ni hjälper människor in i ett fantastiskt intresse!

Tack!
 

naggge

Panerai
Stort tack till er alla som driver detta. Kommer ihåg när Denke mailade mig om ett nytt forum och jag trevade in på klocksnack. Det ångrar jag inte och det är lite extra skoj att ha varit med nästan från början.
Stort tack återigen, ni gör ett fantastiskt jobb!
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Ett jäkla skitforum är vad det är. Tar upp det mesta av min tid på jobbet, på semestern och på toaletten.

Har lett till att jag visar fler bilder på klockor än på mina barn.

Har slutat se folk i ögonen när jag hälsar och struntar i vad folk heter, men kommer ihåg vad de hade för klocka.

Nej, KS har dragit ner mig djupt i detta klockträsk. Fy fan!

;)
 

Boris Balkan

Fark you!
Ni är så jävla bra forumledningen! Tack för att ni skapat den här digitala mötesplatsen för (klock)nördar och de GTG ni anordnar. Verkligen uppskattat. :)

Dessutom ett tack till alla roliga, generösa och intressanta människor som gör KS till vad det är. Det gäller er jag brukar slänga käft med också. ;)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Förbannat roligt att det är så aktivt här. :)

Minns när Denke ringde mig i början, jag satt på en bullrig restaurang och hade svårt för att höra vad han sa.
Vad vi pratade om var hans insikt om att klocksnack blivit organisk. Att vi inte var tvungna att vara med i varenda tråd längre för att hålla igång sidan. Även om vi ändå skrev överallt, för att det helt enkelt var och är förbannat kul...

Klocksnack har blivit en livsstil. :)
 

Selvedge

Rolex
Är det något jag är beroende av, så är det KS! Grymt forum på alla sätt, där alla bidrar till att man vill spendera timmar och åter timmar framför paddan! Tack alla för ett grymt forum!
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Efter att varit inaktiv nästan två veckor så är jag glad över att vara tillbaka. Tackar ödmjukast till alla er som lägger ner tid på forumet och som håller ks-andan uppe :)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Förbannat roligt att det är så aktivt här. :)

Minns när Denke ringde mig i början, jag satt på en bullrig restaurang och hade svårt för att höra vad han sa.
Vad vi pratade om var hans insikt om att klocksnack blivit organisk. Att vi inte var tvungna att vara med i varenda tråd längre för att hålla igång sidan. Även om vi ändå skrev överallt, för att det helt enkelt var och är förbannat kul...

Klocksnack har blivit en livsstil. :)


Vi är en hydra.
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag har inte varit med från början och är menr inte heller ny, jag postar inte så mycket och när jag väl gör det så brukar det mest vara osammanhängande dravel.

Men fy fasen vad jag uppskattar alla andra som lär mig saker om klockor, och i viss mån annat, varje dag!

Tack alla ni som bidrar med kvalité här inne, ni vet vilka ni är.

Och tack till forumledningen som gjort allt det här möjligt!

Nu vill vi se mer statistik om hur galna vi egentligen är! :)
 

Apansson

Torpare
Det här är en sådan fantastisk idioti så jag inte vet vad jag ska säga. Hatten av till er alla ministrar som gör ett förbannat bra jobb och som förgyller vardagen något så inåt helvete! SKÅL!
 

JayJay

Rolex
Tack för allt. Hängde kvar på ttt alldeles för länge. Det var med KS som jag verkligen orkade va med o skriva själv. Grym plattform och högt i tak. Tack till ledningen.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Stort, härligt, skitcoolt!
Älskar att hänga på KS! Bara att instämma med övriga och tacka både alla fantastiska entusiaster som bidrar och inte minst forumledningen som gör ett guldjobb!
The world is our (super)oyster!
 

almeyero

Panerai
Ett jäkla skitforum är vad det är. Tar upp det mesta av min tid på jobbet, på semestern och på toaletten.

Har lett till att jag visar fler bilder på klockor än på mina barn.

Har slutat se folk i ögonen när jag hälsar och struntar i vad folk heter, men kommer ihåg vad de hade för klocka.

Nej, KS har dragit ner mig djupt i detta klockträsk. Fy fan!

;)


Håller med i allt du säger ;)
 

acce1999

Patek
2-Faktor
Mot miljonen då. Minst. Som en nästa etapp. Och sedan vidare.

Jag har följt diskussionsforum internationellt sedan webbläsaren uppfanns och KS bjussar i varje fall mig på bäst och mest underhållning så här långt. Och jag tycker att utdelningen blir som allra bäst, när jag gör mitt bästa för att dela med mig, både av det jag kan och det jag tycker.

Tack för att jag får vara med!

Mvh A

P.S. Ser fram mot mer. Mycket mer!
 
Topp