• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

För lite mindre än två år sedan startades KS.

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Lite statistikbonanza sedan september 2012 fram till idag.

Totalt antal besök: 3+ miljoner.
Sidvisningar: 37+ miljoner.
Och graferna visar inte någon indikation på att det skulle gå på ett annat håll än uppåt. :)


Nu lite mer detaljerad statisik, från 4 augusti 2013 fram till igår. :)

Detta är alltså bilduppladdning, som aktiverades i december/januari i år. Just nu ligger det 52,140 bilder på servern, uppladdade av er.
2014-08-05 13-41-08.png


Hur många användare som varje dag interagerar på något sätt med sidan, skriver ett inlägg, skriver PM eller gillar något.
2014-08-05 13-37-46.png


Antal trådar/dag.
2014-08-05 13-40-45.png


Inlägg och gillningar varje dag.
2014-08-05 13-42-09.png
 

Vess1an

IG-88
2-Faktor
Tack alla sköna medlemmar och speciellt forumledningen!

Allt en klocknörd kan vilja ha finns; kunskap, information, spännande, roliga och lärorika trådar, bildbonanza och en köp och säljdel.

Jäkligt kul är vad det är:)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Blev "hit-tjatad" av Denke . Hängde enbart på internationella forum innan KS. Gamla TTT var så stenålders att det inte gick att använda så det var aldrig ett alternativ för mig.

KS är för övrigt det enda klockforumet med ett gränssnitt värdigt 2014.

Jag tycker dock inte man ska ställa olika forum mot varandra och se det som en tävling. De flesta forum har något att erbjuda.
 

Obeedoobe

Friends of KS
Tiden går fort när man har roligt:). En bättre kunskapsbank gällande klockor går ej att finna. Tack för allt slit ni lägger ner på detta fantastiska forum.

Mvh
 

Sond

Patek
Ett stort tack till er som bildade, utvecklade och fortsätter att utveckla KS! Det är ett fantastiskt klockforum, men också et fantastiskt forum i en vidare mening. Skaparna har betytt mycket och betyder mycket för hela Sveriges klockintresse genom KS.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Jag har daviden post på IG att tacka. Hittade till TTT för första gången sommaren 2012 men blev tokig på det gula gränssnittet. Tur att frälsningen var nära och kul att ha fått vara med från start och se utveckligen. Är tyvärr allt för jämnan urusel på att posta, men följer mer eller mindre dagligen.

ImageUploadedByTapatalk1407272148.988696.jpg
 

Maro

Audemars
Ja det var verkligen bra gjort grabbar! Hängde länge på TTT men KS lever verkligen på ett helt annat sätt.
Tack för alla timmar av trevlig läsning och bildande inlägg!
 

Pope

Cartier
Hittade hit som första klock-nörd-fora genom Singular och hans tidigare blogg på King (sorgligt att de fimpat hela grejen) och.....är väl fast i skiten om man säger så.

Kollat runt på alla andra forum och måste säga att vi är sjukt unika.
Tack till er och givetvis till oss alla!

Puss
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Ett forum behöver flera komponenter för att leva, saknas något blir det fort tråkigt.

Klocksnack har som inget annat forum jag lurkar på lyckats med tre väldigt viktiga delar.

Plattformen, grymt clean och användarvänlig. Älskar bilduppladdningen.

Rätt folk. Kunskapen här är grym.

Rätt atmosfär. Öppen, skön stämning. Inte bara torr fakta, inte bara flams.

Det tillsammans blir förjäkla bra! Tack för slitet, hoppas verkligen det känns värt det när ni loggar in och ser hur det utvecklas :)

Instämmer. Bra teknik. Bra design. Bra kultur.
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Det ni gör och har gjort uppskattas storligen. Detta forum är en plats för både glädje, stor humor ibland och information om de kära klockorna som i alla fall inte jag hade innan. Vad fan visste jag vad en bevel var t ex :)
 

TiE

TiE Bomber
Pledge Member
2-Faktor
Tack forumledningen, vad vore livet utan er och KS, fattigt och skittråkigt......:confused:
Vad skriver jag?? Fattig?? Jag hade nog varit rik om inte KS väckt ett sånt begär....
Och eftersom jag ständigt felinvesterar i sånt som tilltalar ögat och inte har en tanke på
andrahandsvärdet, så blir det som det blir.:cool:
Bara tur att jag dragit med frugan i karusellen, annars vete fan hur det ska gå.;)

Och som det redan konstaterats. Forumet har väl blivit så stort att det rullar på utan att
ni måste engagera er i alla trådar. Att hålla sig uppdaterad är för en annan omöjligt.
Man får nöja sig med ett inspel här och där.

Åter igen STORT TACK.
Och må vi snart få träffas igen på GTG'n
 
Topp