• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

För oss som är lite kantiga....

Olma

Breitling
P1060223.JPG
P1060222.JPG
P1060218.JPG
P1060217.JPG
30 och 40-tals herrklockor upplevs ofta väldigt små mot dagens. Bär man en sådan idag så är det inte ovanligt att man får kommentarer liknande "har du en damklocka?". Orsaken till att herrklockorna blev mindre tror jag delvis var en reaktion på att man var dödligt less på att släpa omkring på dom stora tunga fickuren. Här är några av mina rektangulära som jag gillar, dom är i storleksordningen 23 x 40 mm. Tyvärr finns inget ur med namnet Rila representerat som det står på den duk som klockorna ligger på men den är fin tycker jag och säkert från tiden. Kanske någon annan här på Klocksnack kan visa upp en Rila?
 
Senast ändrad:

Olma

Breitling
Hej Rolfen! Tack för tipset, känner mig faktiskt lite vilsen och ovan här på forumet angående var man ska skriva. Det är ju så klart bättre om man hamnar rätt med sina inlägg i redan befintliga passande trådar.
 
Topp