• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

För stor?

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Jag har så förbaskat tunna handleder, vilket orsakar mig vissa brydderier i klockvärlden. Det här med "lug to lug", bandhorn till bandhorn kanske man benämner det på svenska, är måttet som oftast sätter käppar i hjulet.

Nu till den aktuella frågan, can I pull it of? 50mm.
DSC_0036.JPG


Eller måste jag acceptera att jag är tvungen till att hålla mig under 46mm?

Trevlig helg på er!
 

TouchingEvil

Cartier
Jag har VÄRLDENS minsta handleder och tycker jag klarar en Rolex Sub, men visst vi med tunna handleder kommer alltid se lite konstiga ut med klockor över lag tyvärr.


image.jpg
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Skönt att höra!
Den är 49,5mm från toppen på bandhorn till botten på bandhorn. Själva diametern på bezeln är 42,5mm. Har bara 15,2cm handled, men ganska platt och mer tunn på sidan än mitt upptill.

Tack för era synpunkter.
 

JayJay

Rolex
Det viktiga är att du är bekväm. Om du inte trivs med den så är den för stor. Enkelt. Utifrån bilden tycker dock inte jag att det ser konstigt ut ö h t.
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Här i Hongkong är det vanligt att tjejer/kvinnor kör både sub/GMT och även sea-dweller. Har sett en kvinna i 40års-åldern med en deepsea...


Jag skulle vara äckligt obekväm med en Deepsea. Testade en på Nymans och även om den inte vägde så fasligt mycket, så kan jag inte bära upp en.
Snackade med en hos kunden som bar en Sub (hade min GMT på mig) och hans kollega, spinkig jävel bar en Deepsea. Jag tittade på han med subben och skakade på huvudet.
Snubben med subben var minst dubbelt så stor som han med Deepsean, och han hade även en Datejust!
Såg inte bra ut...
 

marconimotet

Vacheron
2-Faktor
Har själv väldigt smala handleder och föredrar därför mindre ur. Det viktigaste är vad du själv känner. Om du gillar klockan och hur den känns på handleden så kör! Jag tycker inte att klockan ser konstigt stor ut, även om jag själv skulle föredra en mindre modell.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Svårt att säga på bild. Jag tycker att den ser lite stor ut, men jag hade aldrig gissat på 50mm!? :) Men känner du dig bekväm så kör!

Det är lätt att klockor ser större ut på den typen av bilder som är tagna rakt uppifrån.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Om jag förstår frågan rätt så pratar du om 50 mm lug-to-lug, vilket ju är ngt helt annat. Jag tycker den ser OK ut på din handled.
 

tim ur länk

Rolex
2-Faktor
Ja, något. Du reagerar själv och ifrågasätter storleken.
Pröva och testa vidare, finns så mycket att hinna med i klockväg. Trevlig helg!
 

Knight

Cartier
Jag måste gå emot strömmen och tycka att du skulle passa bättre i 40 än 42 mm (läs tråden gott folk). Men det är bara vad jag tycker..

Handledsskott från sidan? Handleder kan vara mer eller mindre platta och chronos bygger på höjden. Du är redan inne på att dina är platta. Kan se knepigt ut.
 

Aros

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Om jag förstår frågan rätt så pratar du om 50 mm lug-to-lug, vilket ju är ngt helt annat. Jag tycker den ser OK ut på din handled.
Otydlighet från min sida kanske, men Kejsaren har helt rätt. Jag mätte 50mm lug-to-lug och 42,5 i diameter exklusive kronan.

Själv gillar jag klockan, undrade mest hur den uppfattas på mina små handleder. 15,2cm omkrets, men kanske ändå rätt normala där klockan sitter och tunna längs sidorna.
 
Topp