• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förbjuda Steinhart på forumet?

Dags att förbjuda fusk-steinhardts?

  • Ja

    Röster: 114 34.9%
  • Nej

    Röster: 213 65.1%

  • Totala väljare
    327
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Att denna diskussion ens kommer upp... Nu är det säkert lite trollande denna gång också men iaf. Personligen så har jag en steinhart sim jag är grymt nöjd med som semesterklocka. Har också saker som kostar bra mycket mer. Min inställning är att det är en perfect ingångsport för de som vill börja med klockor och man inser ganska snabbt vad mycket roligt som finns som är unikt om man jämför med steinhart.

Ska man se det ur Rolex synvinkel tror jag att de 1. Inte bryr sig så mycket. 2.faktiskt tjänar på det i slutändan då det håller myten vid liv och dessutom är med och skapar en ny generation klocknördar som inom inte en allt för lång framtid säkert sitter med the real deal på armen.

Let the flaming begin...
 

Sond

Patek
Personligen tror jag att det kan vara en ingång till "bättre" klockor. Särskilt om man dyker upp här. Man behöver inte gilla något för att acceptera det.

Edit: Nu är det väl popcornvarning på denna tråd. Men en tanka slog mig. Jag har suttit i olika bostadsrättsföreningars styrelse och liknande. En huvuduppgift jag tagit på mig är att stoppa alla regler och förbud olika boende kan hitta på. Det finns ingen begränsning i vissa människors fantasi och engagemang att via regler försöka styra upp saker.
 

Mr Chance

Kalmar
Elmo
Tråkigt om du redan vill lämna detta forum. Den här tråden är på intet sätt signifikamt för Klocksnack utan här är det oftast högt i tak med en trevlig ton.

Steinhart och andra som "lånar en del design" står inte så högt i kurs här men det är nog inte för att någon stör sig på att din klocka är billigare men ser likadan ut. Det handlar snarare om det lite futtiga beteendet att helt sno en design och sätta sitt eget namn på, det är det få som gillar.

Imo.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Själv suktade jag länge efter en vad det verkar som att ni kallar "riktig" klocka. Sen insåg jag hur orimligt det kändes för mig personligen att lägga så mycket pengar på ett armbandsur. Därför köpte jag en klocka efter mina "nya" önskemål: rimligare prissatt, OK mekaniskt urverk och snygg. Det blev en Steinhart Ocean 1. Sedan gav jag bort 10.000kr till välgörande ändamål. Jag resonerade som så att om jag har så mycket pengar över att jag sitter och funderar på att lägga ut en genomsnittlig månadslön på en klocka så är det vettigare att köpa nåt OK billigare och göra nåt "fint" med resten. Synd att det gör mig till en "smutsig människa", som någon så fint uttryckte sig!
Jag ser förövrigt inte problemet med Steinhart eller andra företag som gör divers som på avstånd ser ut som en submariner eller whatever. Det ÄR inte Rolex eller IWC. Din dyra klocka tappar inte "uppfattat värde" pga Steinhart - dom som vet att uppskatta vad det är du bär vet vad det betyder att du har din märkesklocka. De vet också att jag inte har en sådan. Resten av världen skiter i vilket. Om detta kan vi diskutera tills vi blöder ur röven. :)
Om någon känner sig kränkt av att jag har en klocka som liknar dennes mycket dyrare klocka så har vederbörande nog ett väldigt bra liv. Var glad för det, och grattis! Men att förolämpa andra och tillskriva dom egenskaper dom inte har pga vilken klocka, vilket tycke och vilken smak man har är väl ändå lite väl mycket högstadiefasoner. Ganska skrämmande läsning i denna tråd överlag. Skippar nog detta forum till förmån för något av de vänligare. God kväll!

Varsågod
 

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Själv suktade jag länge efter en vad det verkar som att ni kallar "riktig" klocka. Sen insåg jag hur orimligt det kändes för mig personligen att lägga så mycket pengar på ett armbandsur. Därför köpte jag en klocka efter mina "nya" önskemål: rimligare prissatt, OK mekaniskt urverk och snygg. Det blev en Steinhart Ocean 1. Sedan gav jag bort 10.000kr till välgörande ändamål. Jag resonerade som så att om jag har så mycket pengar över att jag sitter och funderar på att lägga ut en genomsnittlig månadslön på en klocka så är det vettigare att köpa nåt OK billigare och göra nåt "fint" med resten. Synd att det gör mig till en "smutsig människa", som någon så fint uttryckte sig!
Jag ser förövrigt inte problemet med Steinhart eller andra företag som gör divers som på avstånd ser ut som en submariner eller whatever. Det ÄR inte Rolex eller IWC. Din dyra klocka tappar inte "uppfattat värde" pga Steinhart - dom som vet att uppskatta vad det är du bär vet vad det betyder att du har din märkesklocka. De vet också att jag inte har en sådan. Resten av världen skiter i vilket. Om detta kan vi diskutera tills vi blöder ur röven. :)
Om någon känner sig kränkt av att jag har en klocka som liknar dennes mycket dyrare klocka så har vederbörande nog ett väldigt bra liv. Var glad för det, och grattis! Men att förolämpa andra och tillskriva dom egenskaper dom inte har pga vilken klocka, vilket tycke och vilken smak man har är väl ändå lite väl mycket högstadiefasoner. Ganska skrämmande läsning i denna tråd överlag. Skippar nog detta forum till förmån för något av de vänligare. God kväll!
Lugn nu, så farligt är det väl inte, välkommen tillbaka!
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Hur jävla stor kyl har du?!?!? Jag får fan knappt plats med både smör och ost i min sovjetkyl...

Haha ja den är fanimej stor men när jag hade en 2:a fick jag knappt in en bärs, kylen var mindre än min TV jag äger idag, Soldier!

a28d742257e20e564c922a7df91c6865.jpg
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Han finns inte.. Bara ett lustigt fall av kasta bensin på brasan. Troligen en av stammisarna på TTT med tanke på slutklämmen..


Jaha, TTT... Finns det ens fortfarande? Jag var helt övertygad om att han menade communityn på flashback.

Och jag hoppas att han inte är så känslig i verkligheten, för då måste man ha det svårt ute i stora vida världen.
 

sharetracker

Cartier
Det är inte utan att man blir sugen på att köpa en steinhart och flasha runt den på "dagens klock"-tråden enbart i syfte att höja blodtrycket hos de mer känsliga medlemmarna. Eller ännu bättre, en sub på ena armen och en steinhart på andra. Då blir det kaos :pirate:

Hur som, ni som blir så upprörda av ett klockmärke måste ha härliga och priviligierade liv. För om det läggs så mycket energi på nått sånt här kan det inte finnas mycket annat att bli upprörd över.

Ha en fortsatt trevlig söndag. Imorgon drar hamsterhjulet igång igen :arghh:
 

Mr Chance

Kalmar
Tycker avsky faktiskt hör hemma på ett entusiastforum.
Oavsett om det gäller klockor, bilar eller fiske så tror jag att man avskyr vissa aktörer i branschen.
Hade vi gillat sådant här skräp hade vi inte varit riktiga entusiaster.
Men vad vet jag?

Nja, min avsky spar jag till sånt som faktiskt betyder något. Typ slavhandel, könsstympning, tortyr och annat otrevligt. Steinhart kan få mitt ogillande, men inte mer.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Det är principen och gäller all varumärkes stöld! Och vad gäller steinhart så är det ett riktigt tröttsamt!
Hänvisar till principer gör man ofta när man saknar vettigare argument. Förbjuda saker för att de är tröttsamma känns inte heller särskilt vettigt.

Att döma någon för dennes val av klocka är skitlöjligt, såväl här som i verkligheten
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp