Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Förbud mot crowdfundertrådar

Diskussion i 'Diskussion' startad av Clark Kent, 18 februari 2016.

1. Clark Kent
    Trådstartare

Clark Kent Präst

Jag tycker det är dags att göra ett tillägg till forumreglerna och förbjuda dessa eviga crowdfundertrådar som stinker på så många sätt.

För min del kan jag inte se hur de på något sätt bidrar till forumet, och som även andra påtalat tangerar de ofta upplägget för pyramidspel.

@Denke @daviden @Spencer66

joh.jonsson, stabil, BOTL och 1 annan gillar detta.
  2. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Tanken är god. Problemet är att ett förbud inte kommer att stoppa trådarna. Vi tar bort det allt eftersom, det är ju faktiskt inte heller något gigantiskt problem. Plus att vi inte gillar förbud...

Och tänk om...det helt plötsligt dyker upp något intressant som presenteras schysst och har bra upplägg. ;)

Jakobb, skallagrimson, DrDre och 17 andra gillar detta.
  3. christian-h

christian-h Biskop

Förbud*.

4. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Naturligtvis kan det kanske finnas något skoj men det uppenbara spamtrådarna är väldigt tröttsamma. Typ första inlägget osv. De borde ip spåras och virussmittas så att deras projekt utplånas eller något sånt.

5. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Ja, det är tröttsamt. Men det är ju inte heller då att kickstarter-Crowden läser forumreglerna innan de postar. Så i praktiken blir det bara ett förbud för sakens skull....

nissehult och JohnDoe gillar detta.
  6. alfgren

alfgren Biskop

Visst är de genomskinliga och lite tröttsamma, men är det ens fem trådar totalt? Kan inte vara ett jätteproblem...

David gillar detta.
  7. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Nä ett förbud hjälper inte men omedelbar låsning verkar effektivt :)

8. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Går i vågor, är väl fem typ senaste veckan, i höstas var det hysteriskt....

9. alfgren

alfgren Biskop

Ditt minne måste vara bättre än mitt. :)

Eurenius gillar detta.
  10. Eurenius

Eurenius Friherre

Från:
    Höga Kusten
    Jag är precis i startgroparna för att starta en samling med Karibisk rom. Vill ni swisha pengar till mig går det utmärkt! Allt går oavkortat till rusdrycker.

hooods, svesam, jandan och 7 andra gillar detta.
  11. Zalath

Zalath Borgare

Bra jobbat av admin! Tycker också om den nya regeln om att pro-säljare bara får posta/bumpa en annons per dag.

12. JohnDoe

JohnDoe Friends of KS

Från:
    Sverige, stockholm
    Eller så är jag bara så trött på dem så jag orkar bry mig. De sjunker ofta snabbt ned i djupet. Du kanske njöt av en kaffe och vips så hinner de försvinna till sidan tre :)

alfgren gillar detta.
  13. Jerico

Jerico Friends of KS

Från:
    Rodina
    Förbud tycker jag, som många före mig, blir verkningslöst. Önskar bara att någon av dom var lite ärliga och inte skapade sina konton och börjar plugga sina ännu icke färdiga produkter i post nr 2. Men vem vet. Snart kanske kommer det en fantastisk klocka från det hållet också.

14. alexndr

alexndr Borgare

Från:
    Stockholm
    Dubbelpost

15. alexndr

alexndr Borgare

Från:
    Stockholm
    Jag tycker nog, tvärt om, att trådarna varit ganska underhållande. Att någon pushar för sin icke färdiga produkt i post 2 blir väldigt genomskinligt och patetiskt och gynnar knappast projektet.

Sen kan jag hålla med om att och mycket av det som presenterats har varit ren skräp. T.ex. "Locus"- tråden som redan är stängd. Någon med plast-handskar och förstoringsglas förstorar ett råfult kinesiskt verk och vips tycker man sig kunnat backa up påståendet att klockan är "hand made". Svårt att förstå vad man är ute efter egentligen. Tror man sig kunna få med entusiaster med så enkla grepp? Känns till och med en smula förolämpande. Jag skulle mer än gärna sagt vad jag verkligen tycker, i tråden där det hör hemma.

Keep 'em coming tycker jag. Skit lär skjutas i sank snabbare än kvickt och dyker det upp något guldkorn kan vi alla jubla.

Senast ändrad: 18 februari 2016
  16. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Ungefär lika troligt som att Hammarby skulle vinna allsvenskan.

Alligatorn och Jerico gillar detta.
  17. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Chris Cage gillar detta.
  18. Jerico

Jerico Friends of KS

Från:
    Rodina
    +1
    Eller Norrköping för den delen...

19. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Äh, trådarna försvinner ju ganska snabbt och man kan ju faktiskt låta bli att läsa det som inte intresserar en.

Rivalen gillar detta.
  20. Spencer

Spencer Gustav II Adolf Admin

Tycker även det finns en viss humor i trådarna. Faktum är att KS är nog det sämsta stället på nätet att bygga en plattform på för dessa..

ozzyozzy, Urfunktion, MJ24 och 1 annan gillar detta.
  21. Clark Kent
    Trådstartare

Clark Kent Präst

Jag köper att admin inte vill införa förbud, inget jag kommer att stånga mig blodig för att försöka få igenom.

Men...det handlar inte om att det inte intresserar mig, utan om att det irriterar mig då jag fortfarande anser att det är en sämre form av pyramidspel och i mångt och mycket går ut på att lura pengar av folk under falska förespeglingar.

Zalath gillar detta.
  22. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Det är inte nyttigt att bli irriterad för oviktiga saker. :)

virrooo och christian-h gillar detta.
  23. Clark Kent
    Trådstartare

Clark Kent Präst

Det är en tröst i eländet. Att när folk googlar på märket kommer de hamna i en KS-tråd där fogsvansarna är framplockade.

24. Crowd... vadå?

wayne gillar detta.
  25. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
    Norrköping har iaf lite vinnarkultur i klubben, lite historia. :)

andrkavr och Jerico gillar detta.
  26. Undersköterskan

Undersköterskan Präst

Från:
    Växjö
    Men dom är ju lite roliga också, som den där killen som lanserade Kabur-klockan med "inspiration från de skånska vidderna". Eller om det nu var Kabul-klockan med fläkt av inspiration direkt från de afghanska bergen nattetid, den var i alla fall svart som natten. Hursomhelst, det blev nog inte riktigt som han tänkt sig. :rolleyes:

Vänligen
    Forumets undersköterska

Sorubim, jandan, Zalath och 1 annan gillar detta.
  27. pederr

pederr Stadsbo

Från:
    Norrland
    Om man nu bemödar sig att dra igång en sån där pryl - borde man inte lägga ner lite mer tid på att fundera vilka man egentligen tror vill köpa/finansiera pryttlarna?

28. Zingo

Zingo Borgare

Från:
    Sthlm
    Några av de värsta exemplen synes vars skolprojekt alt unga människor som troligen har googlat mer på det än gjort faktiska marknadsundersökningar och hamnar då lätt här. Är väll bra om de får möta ärlig kritik direkt om än kanske väldigt konservativ kritik. :oldman: Vem vet kanske dyker på något skoj nångång som Gadd tråden. Positivt i vart fall med vilja att starta eget! Om än kanske lite för många rena lycksökare.. Ge de en chans tycker jag. :bookworm:

29. Ponlarsson

Ponlarsson Friends of KS

Från:
    Tidaholm
    Trådarna är tröttsamma, men tenderar ju att dö fort.

Än mer tröttsamt är beskrivningarna av sina klockor. Hur just deras importerade Kina-klocka inspirerats av tång på Österlen och står för en lång tradition, typ.

ozzyozzy gillar detta.
  30. Måberg

Måberg Borgare

Från:
    Sverige
    Problemet är som säkert redan konstaterats att DW-klockorna säljer så oförskämt bra och förmodligen inte kostar många kronor att tillverka. Om jag inte missminner mig så köpte väl grundaren Sveriges dyraste lägenhet nyligen..?

Där har ni förklaringen till alla lycksökare...

Mårtenssons ur Brookfield