• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förbud mot crowdfundertrådar

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tanken är god. Problemet är att ett förbud inte kommer att stoppa trådarna. Vi tar bort det allt eftersom, det är ju faktiskt inte heller något gigantiskt problem. Plus att vi inte gillar förbud...

Och tänk om...det helt plötsligt dyker upp något intressant som presenteras schysst och har bra upplägg. ;)
 

JohnDoe

Rolex
Naturligtvis kan det kanske finnas något skoj men det uppenbara spamtrådarna är väldigt tröttsamma. Typ första inlägget osv. De borde ip spåras och virussmittas så att deras projekt utplånas eller något sånt.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Naturligtvis kan det kanske finnas något skoj men det uppenbara spamtrådarna är väldigt tröttsamma. Typ första inlägget osv. De borde ip spåras och virussmittas så att deras projekt utplånas eller något sånt.

Ja, det är tröttsamt. Men det är ju inte heller då att kickstarter-Crowden läser forumreglerna innan de postar. Så i praktiken blir det bara ett förbud för sakens skull....
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Visst är de genomskinliga och lite tröttsamma, men är det ens fem trådar totalt? Kan inte vara ett jätteproblem...
 

Jerico

Frank Andersson
2-Faktor
Förbud tycker jag, som många före mig, blir verkningslöst. Önskar bara att någon av dom var lite ärliga och inte skapade sina konton och börjar plugga sina ännu icke färdiga produkter i post nr 2. Men vem vet. Snart kanske kommer det en fantastisk klocka från det hållet också.
 

alexndr

Rolex
2-Faktor
Jag tycker nog, tvärt om, att trådarna varit ganska underhållande. Att någon pushar för sin icke färdiga produkt i post 2 blir väldigt genomskinligt och patetiskt och gynnar knappast projektet.

Sen kan jag hålla med om att och mycket av det som presenterats har varit ren skräp. T.ex. "Locus"- tråden som redan är stängd. Någon med plast-handskar och förstoringsglas förstorar ett råfult kinesiskt verk och vips tycker man sig kunnat backa up påståendet att klockan är "hand made". Svårt att förstå vad man är ute efter egentligen. Tror man sig kunna få med entusiaster med så enkla grepp? Känns till och med en smula förolämpande. Jag skulle mer än gärna sagt vad jag verkligen tycker, i tråden där det hör hemma.

Keep 'em coming tycker jag. Skit lär skjutas i sank snabbare än kvickt och dyker det upp något guldkorn kan vi alla jubla.
 
Senast ändrad:

Apansson

Torpare
Tanken är god. Problemet är att ett förbud inte kommer att stoppa trådarna. Vi tar bort det allt eftersom, det är ju faktiskt inte heller något gigantiskt problem. Plus att vi inte gillar förbud...

Och tänk om...det helt plötsligt dyker upp något intressant som presenteras schysst och har bra upplägg. ;)
Ungefär lika troligt som att Hammarby skulle vinna allsvenskan.
 

Mr Chance

Kalmar
Jag tycker det är dags att göra ett tillägg till forumreglerna och förbjuda dessa eviga crowdfundertrådar som stinker på så många sätt.

För min del kan jag inte se hur de på något sätt bidrar till forumet, och som även andra påtalat tangerar de ofta upplägget för pyramidspel.

@Denke @daviden @Spencer66
Äh, trådarna försvinner ju ganska snabbt och man kan ju faktiskt låta bli att läsa det som inte intresserar en.
 

Clark Kent

Patek
2-Faktor
Äh, trådarna försvinner ju ganska snabbt och man kan ju faktiskt låta bli att läsa det som inte intresserar en.

Jag köper att admin inte vill införa förbud, inget jag kommer att stånga mig blodig för att försöka få igenom.

Men...det handlar inte om att det inte intresserar mig, utan om att det irriterar mig då jag fortfarande anser att det är en sämre form av pyramidspel och i mångt och mycket går ut på att lura pengar av folk under falska förespeglingar.
 

Mr Chance

Kalmar
Jag köper att admin inte vill införa förbud, inget jag kommer att stånga mig blodig för att försöka få igenom.

Men...det handlar inte om att det inte intresserar mig, utan om att det irriterar mig då jag fortfarande anser att det är en sämre form av pyramidspel och i mångt och mycket går ut på att lura pengar av folk under falska förespeglingar.
Det är inte nyttigt att bli irriterad för oviktiga saker. :)
 
Men dom är ju lite roliga också, som den där killen som lanserade Kabur-klockan med "inspiration från de skånska vidderna". Eller om det nu var Kabul-klockan med fläkt av inspiration direkt från de afghanska bergen nattetid, den var i alla fall svart som natten. Hursomhelst, det blev nog inte riktigt som han tänkt sig. :rolleyes:

Vänligen
Forumets undersköterska
 

pederr

Cartier
Om man nu bemödar sig att dra igång en sån där pryl - borde man inte lägga ner lite mer tid på att fundera vilka man egentligen tror vill köpa/finansiera pryttlarna?
 

Zingo

Rolex
Om man nu bemödar sig att dra igång en sån där pryl - borde man inte lägga ner lite mer tid på att fundera vilka man egentligen tror vill köpa/finansiera pryttlarna?
Några av de värsta exemplen synes vars skolprojekt alt unga människor som troligen har googlat mer på det än gjort faktiska marknadsundersökningar och hamnar då lätt här. Är väll bra om de får möta ärlig kritik direkt om än kanske väldigt konservativ kritik. :oldman: Vem vet kanske dyker på något skoj nångång som Gadd tråden. Positivt i vart fall med vilja att starta eget! Om än kanske lite för många rena lycksökare.. Ge de en chans tycker jag. :bookworm:
 

Ponlarsson

Panerai
Trådarna är tröttsamma, men tenderar ju att dö fort.

Än mer tröttsamt är beskrivningarna av sina klockor. Hur just deras importerade Kina-klocka inspirerats av tång på Österlen och står för en lång tradition, typ.
 

Måberg

Panerai
Problemet är som säkert redan konstaterats att DW-klockorna säljer så oförskämt bra och förmodligen inte kostar många kronor att tillverka. Om jag inte missminner mig så köpte väl grundaren Sveriges dyraste lägenhet nyligen..?

Där har ni förklaringen till alla lycksökare...
 
Topp