Skulle säga tvärtom. Tror det är lättare att konkurrera i 30tkrs nivån, bredare målgrupp och inte lika stor investering vilket gör att det är lättare att "chansa" på S&S som något nämnde ändå får anses vara ganska nya i gamet (i förhållande till andra premium tillverkare). Exemplet med Royal capitalen som var uppe på K&S illustrerar bra problemet med att placera sig för högt prismässigt, folk köper hellre Rolex för de pengarna. Trist? Kanske, men sant.S&S:
- Fasa ut modeller som ligger i 30.000-kronors-segmentet och lyft allt successivt till Royal Capital-nivån. Detta för att lyfta premium-känslan ett steg.
Resten håller jag helt och hållet med om Att pusha lite extra på det svenska tror jag är en bra idé med, svensk (och nordisk) design har väldigt bra renome över hela världen.
Att inte släppa en massa "limited editions" är en bra grej med. Se bara på Omega, TAG Heuer och Hublot. "Limited" betyder ingenting i sammanhanget om alla modeller har limited editions, ibland flera olika.