• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Föreslå Dykarklocka

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Hej,
Är det någon som kan tipsa om en prisvärd blå dykare med länk i prisklass till 5000 kr, 41-44 mm (42-43 mm kan kanske vara optimalt).
Har tittat lite på Certina DS Action som ser fin ut men skulle vilja ha något för mig "mindre vanligt". Vart kan man få tag på en Orient tex?

/Andreas
 

Buster

Friends of KS
Seiko Sumo(SBDC003).
Finns på Uret.se för strax över 5000. Går säkert att hitta billigare om du beställer från utlandet. Dyker upp lite då och då på köp och sälj här på forumet också.
SBDC003_WS006_800_zps4b2824ed.jpg

Edit: Bild från internet.

Orient hittar du på http://www.seriouswatches.com/ eller
http://www.orientuhren.de/product_i...ucts_id=159&osCsid=ftfh0kitvpg6gi8f1dlaqqur26
 
Senast ändrad:

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Det borde gå att hitta en begagnad Squale 1521 " 50 Atmos" för runt 5000 riksdaler då den kostar under 7000 ny i Sverige.
squale-1521-026-b-domed.jpg
Seiko Sumo är riktigt fin men jag har dock tänkt mig införskaffa en svart SBDC001, men nu när jag ser denna bilden så vete sjutton om kanske inte den blå är finare?
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Många fina förslag!
Apropå sumo, va in till min lokala i dag för att höra vad dom ville ha för SBDC och fick då till min förvåning höra att den inte ens fanns med i Seikos katalog. Dom menade på att det är en utgången modell, är det så eller är det bara så att näthandlarna har andra leverantörer?
 

Skeeter

Panerai
Har aldrig köpt något från utlandet. Hur fungerar det att handla från orientuhren med betalning osv?
Jag har använt Paypal när jag köpt något där, frakt och betalningsmetoder finns väl beskrivna på deras hemsida
En del Tyska online butiker börjar nu också erbjuda betalning via Klarna eftersom de köpt upp Sofort som erbjudit liknade tjänster i Tyskland
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Jag har använt Paypal när jag köpt något där, frakt och betalningsmetoder finns väl beskrivna på deras hemsida
En del Tyska online butiker börjar nu också erbjuda betalning via Klarna eftersom de köpt upp Sofort som erbjudit liknade tjänster i Tyskland
Ok, från Germany så lät man väll slippa tull men från staterna antar jag att man kan torska på det?
Tack!
 
Topp