• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Föreslagna klockentusiaster på instagram

don.h

Cartier
En sak har länge konfunderat mig. Likt mig tror jag det är flera av er som följer klockintresserade människor på instagram vilket givetvis inte är några konstigheter alls. Efter ett tag så kan man i utforskaren se förslag på andra personer som delar samma intresse. Det är dessa personer som fascinerar mig.

Varför är det så många som förutom klockan visar upp en kniv och/eller en ficklampa?! Går dessa människor runt med dessa? och varför är det just tillsammans med klockor?!

Inte helt ovanligt heller med andra typer av vapen.

2015-03-31 15.14.19.png
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Bra fråga. I vilket yrke har man skjorta och använder sig av en liten ficklampa och en liten kniv? Dessutom uret nedåt på handleden?
 

don.h

Cartier
Även om knivbärandet är konstigt i sig så förstår jag inte sammanhanget. Jag har många andra fascinationer som för sneakers, kostymer, motorcyklas etc. men dessa bilder kombineras aldrig med verktyg som normalt bör bäras av sonny skogshuggare eller ronny rånare..
 

Icaras

Rolex
Att de uppskattar hantverk? ;)
Fast ändå lite märkligt med en flicklampa och en kniv, ut och tälta?
 

Ministern

Founder
2-Faktor
En sak har länge konfunderat mig. Likt mig tror jag det är flera av er som följer klockintresserade människor på instagram vilket givetvis inte är några konstigheter alls. Efter ett tag så kan man i utforskaren se förslag på andra personer som delar samma intresse. Det är dessa personer som fascinerar mig.

Varför är det så många som förutom klockan visar upp en kniv och/eller en ficklampa?! Går dessa människor runt med dessa? och varför är det just tillsammans med klockor?!

Inte helt ovanligt heller med andra typer av vapen.

2015-03-31 15.14.19.png


Vi har en sådana tomtetrådar här med...


https://klocksnack.se/threads/klockor-och-knivar.12689/#post-226834

https://klocksnack.se/threads/ot-homage-knivar-och-tävling.1279/#post-23231

https://klocksnack.se/threads/semi-ot-klockor-knivar-och-politiskt-inkorrekt.614/#post-14451
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Kniv använder jag inte så ofta men en liten ficklampa har jag alltid i jackan. Många gånger som den har kommit till användning, tex strömavbrott, tappat något på marken på kvällen mm.
 

don.h

Cartier
Självklart gör den det, men inte så bra kanske. Den lyser upp på ca en meter medan en liten ficklampa lyser 10-15 meter.

Vi lever nog olika liv och har olika behov helt enkelt. Funderat lite på om jag ska börja bära med mig en skruvmejsel, man vet aldrig när den behövs ;)
 
  • Like
Reactions: PIC
Topp