• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Företag som annonser på köp/sälj

alfgren

Rolex
2-Faktor
Det finns ingen möjlighet för oss att hinna det med tanke på den ström av annonser som postas. Vidare så berättar du att du är aktiv på ett entusiastforum med nio gånger fler medlemmar. Jag vet nu inte vilket det är men det jag vet är att de är inte många.. Och de jag hittar har inte samma antal säljposter.. Vi hade trots allt 50 igår..
Jag har sagt till Italienaren på skarpen men det är ju trots allt frivilligt att både läsa, posta och ignorera på Köp & Sälj.


Lösningen är att man delegerar rättigheterna att godkänna annonser till 10-20st pålitliga medlemmar som sedan gör det i mån av tid. Det räcker gott. Gör ni en sådan begäran efter sådana personer kommer ni sannolikt bli dränkt av anmälningar från frivilliga. Medlemmar uppskattar möjligheten att hjälpa till. Förstår inte riktigt hur detta upplevs så komplicerat, det är standardprocedur på flera forum.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Lösningen är att man delegerar rättigheterna att godkänna annonser till 10-20st pålitliga medlemmar som sedan gör det i mån av tid. Det räcker gott. Gör ni en sådan begäran efter sådana personer kommer ni sannolikt bli dränkt av anmälningar från frivilliga. Medlemmar uppskattar möjligheten att hjälpa till. Förstår inte riktigt hur detta upplevs så komplicerat, det är standardprocedur på flera forum.


Fast det är ju så det fungerar idag. Med den skillnaden att det rapporteras i efterhand i stället för att granskas innan. Och det funkar, som nämnts i tråden, alldeles utmärkt.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Om det fungerade bra skulle den här tråden (och de innan) inte finnas.


Där har du fel. Eftersom denna tråd (och de tidigare) inte handlar om felaktiga annonser. Denna tråd handlar om att en viss typ av säljare upplevs som jobbiga. Det är en handfull företagssäljare som är enkla att blocka om man inte vill se deras annonser. För de flesta är detta ingen biggie.
 

Limpas

Cartier
Vet inte om det är tekniskt möjligt, men en idé kan vara att ha en mall som dyker upp automatiskt då man ska posta ett nytt inlägg i annonsdelen. Risken för att glömma saker som returpolicy minskar och annonserna blir mer enhetliga med pris och bilder på samma ställe i annonsen osv. Jag tror inte att de som annonserar har något emot t.ex. en returpolicy, men den glöms nog ofta bort.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vet inte om det är tekniskt möjligt, men en idé kan vara att ha en mall som dyker upp automatiskt då man ska posta ett nytt inlägg i annonsdelen. Risken för att glömma saker som returpolicy minskar och annonserna blir mer enhetliga med pris och bilder på samma ställe i annonsen osv. Jag tror inte att de som annonserar har något emot t.ex. en returpolicy, men den glöms nog ofta bort.


God idé! Vi kör en enkel mall när man postar recensioner så det kan vara värt att testa även på köp/sälj. :)
 

_robban

Cartier
2-Faktor
Precis, en template för alla nya poster på K&S som innehåller de relevanta data som behövs för en korrekt post.

Tex något i stil med

"
Tillverkare och Model:
Pris:
Retur policy:
Info och bilder:
"
 

Limpas

Cartier
Precis, en template för alla nya poster på K&S som innehåller de relevanta data som behövs för en korrekt post.

Tex något i stil med

"
Tillverkare och Model:
Pris:
Retur policy:
Info och bilder:
"


Precis, något sådant låter vettigt. Man får med det som krävs enligt reglerna, men det finns fortfarande friheter vad gäller beskrivning och info :)
 

Onelund

Rolex
Enkelt lös egentligen, har administrerat ett antal forum genom åren,

På varje annons kan du bumpa låt säga 5ggr, sen får den sakta dala, hur du sköter din pott på bumps är upp till dig.

Skulle du försöka vara smart och skapa en ny annons för att få nya bumps blir du bannad från KSavdelningen.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Tycker man företagsannonsering är irriterande så funkar det utmärkt att blocka dem.

Sedan kanske en annan lösning kommer i framtiden. Till dess anser jag att vi skall vara tacksamma för detta forum med dess tjänster som inte kostar oss medlemmar ett jäkla öre.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Enkelt lös egentligen, har administrerat ett antal forum genom åren,

På varje annons kan du bumpa låt säga 5ggr, sen får den sakta dala, hur du sköter din pott på bumps är upp till dig.

Skulle du försöka vara smart och skapa en ny annons för att få nya bumps blir du bannad från KSavdelningen.


Det tycker jag låter som en dålig idé om jag ska vara ärlig. Mer rimligt är i så fall att du efter fem bumpar endast kan bumpa en eller två gång i veckan eller något åt det hållet.
 

David

Bödeln
Jag har lagt konkreta förslag som adresserar de problem som det skapas nya trådar om regelbundet (jag har inte skapat någon av dem). Dessa avfärdas som "gnäll" trots att det samma problem som dyker upp hela tiden de tidigare . 1) Bumpning 2) Företagare 3) Kategorisering.

Dina förslag är dåliga.

Användarna är ett forums enda tillgång, att lyssna på dem är centralt. Utan dem är forumet poänglöst.

Vi är uppenbarligen rätt många medlemmar som trivs alldeles utmärkt på KS.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Lyhördheten och den trevliga tonen fortsätter ser jag. Presentera era "bättre" förslag istället. Hittills har ni gjort ingenting åt problemet som lyfts gång på gång av olika medlemmar.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Nej forumledningen har ju gjort tydligt att de inte ser det som ett problem. Men medlemmarna verkar inte riktigt hålla med för det skapas ju sådana här trådar titt som tätt.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Nej forumledningen har ju gjort tydligt att de inte ser det som ett problem. Men medlemmarna verkar inte riktigt hålla med för det skapas ju sådana här trådar titt som tätt.
Att det startas trådar likt denna är väl inte så konstigt. Det är säker över 5000 medlemmar och majoriteten verkar ju inte hålla med. Det är en handfull av dessa trådar, dvs några få som ser det som ett problem, och det går ju att blocka vid ointresse.
Sedan är säkert förslag på ändringar/förbättringar välkomna. Att det sedan inte genomförs finns nog skäl till.
 
Topp