• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förklara Panerai för en tvivlare!

Kim

Panerai
En reflektion, de är rätt vanliga hos "mannen på gatan". Ser oftare en Panna än en sub t.ex. Snygga är de iaf!

Nu vet jag inte i vilka kretsar du hänger.... Men du kan inte på fullaste allvar säga att Panerai är en normal "Svensson" klocka som är vanligare än tråk subben ;)
Men visst du kanske hänger med Sly och Arnold!:D
 

Knight

Cartier
Nu vet jag inte i vilka kretsar du hänger.... Men du kan inte på fullaste allvar säga att Panerai är en normal "Svensson" klocka som är vanligare än tråk subben ;)
Men visst du kanske hänger med Sly och Arnold!:D


Jag vet inte.. sett två pannor den senaste veckan. En på kontoret och en på tuben :)
 

Haddoque

Omega
Nu vet jag inte i vilka kretsar du hänger.... Men du kan inte på fullaste allvar säga att Panerai är en normal "Svensson" klocka som är vanligare än tråk subben ;)
Men visst du kanske hänger med Sly och Arnold!:D
Nja, visst kan jag missta mig, en Panerai är mer iögonfallande än än sub, så man kanske lurar sig... Men på min arbetsplats (ej finans!) så är det garanterat fler pannor än subbar!
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Du är fortfarande ung, det löser sig

Panerai är vackra, kommer behöva köpa en igen känner jag

ImageUploadedByTapatalk1416482655.351735.jpg

ImageUploadedByTapatalk1416482759.236597.jpg

ImageUploadedByTapatalk1416482768.791974.jpg

ImageUploadedByTapatalk1416482776.562054.jpg
Så Nice, borde slagit till när den var ute för försäljning :)
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Har ett ambivalent förhållande till Panerai, de "normalstora" är alldelas för stora för mig, men en 40 mm GMT som jag provade satt som en smäck... En reflektion, de är rätt vanliga hos "mannen på gatan". Ser oftare en Panna än en sub t.ex. Snygga är de iaf!
Va?! Där tycker jag nog precis tvärt om! Beror kanske på vilka "gator" man rör sig på. Men nog tusan ser du en Rolle nästan var dag. Men en Panna? Näe, betydligt mer sällan.
 
  • Like
Reactions: Kim

MaziK

Rolex
2-Faktor
Förhållandet mellan Panerai och Rolex är väl kanske 1 på 50 i alla fall som jag upplever det, det kanske säger mer om Panerai HAHA :D

Jag körde upp bredvid en bil vid ett rödljus igår, föraren hade en Panerai --> blev lite glad inombords :)
 
Topp