Laddar...
Nymans Ur 1851

Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Förlänga oysterlänk.

Diskussion i 'Hemslöjd, modd och fix' startad av Jonaz, 10 juni 2013.

1. Jonaz
    Trådstartare

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    Som det är nu har jag lika många länkar på varje sida men behöver förlänga med en. Spelar det någon roll på vilken sida om spännet jag förlänger?

iPhone | Tapatalk

2. TKVF

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    Egentligen inte, mer än estetiskt. Men jag föredrar att ha den längre länkbiten på utsidan av armen. Det är oftast så att den syns för andra, samt att det är där som spännet (grejen under) ligger. Samt att det är där man oftast kan mikrojustera.

Förresten, vad heter "den utfällbara" grejen under spännet? Något speciellt namn?

3. Jonaz
    Trådstartare

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    Och med utsidan armen menar du länken "klockan tolv"?

iPhone | Tapatalk

4. TKVF

TKVF Präst

Från:
    Göteborg
    Ja. Klockan tolv. Ofta är det ju ändå så att om du växer (eller vill ha större länk) så ska du ändå korta in den lite, så den blir ju inte en länkbit (c:a 8 mm) längre.

5. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    Som tkvf säger, längre kl 12.

6. Jonaz
    Trådstartare

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    Tack för input, en bit kl 12. Nu sitter den som skräddarsydd.

iPhone | Tapatalk

7. hassankahli

hassankahli Torpare

Ingen som sitter inne på en länkbit till ett Wjean Super oyster? skulle verkligen rädda min SKX007 om jag slapp få blodstopp i handen pga förlitet armband.

save me