• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förlänga Rolex Explorer II länk

Belic

Cartier
Hej!

Har köpt en Rolex Explorer II. Det fattades extra länkbitar och hittade en på Gripenbro.

Vet någon var man får tag på tillhörande skruv och skruvmejsel?

MVH
Belic
 

max

Dancing Queen
Vilken explorer 2? Vilken länk är det och var i landet bor du?

Personligen hade jag knatat till Rob och bett dem fixa det hela, de har garanterat skruven hemma, repar inte länken och allt blir rätt direkt.

Annars så finns både verktyg och skruv på tex cousins uk, tänk på att rackarna är olika långa.
https://www.cousinsuk.com/
 

Belic

Cartier
Var faktiskt inne på Rob idag och fick grym service av en herre där, provade bland annat daytonan i platina. Hade definitivt köpt länken där om det var en nyare klocka men denna är från 2006 och har en hel del dings och repor.

Tack för länken, ska gå in och kika!
 

max

Dancing Queen
Frågade du? De har service och brukar ha skruv osv hemma, även länkbitar men om du har köpt en så kan de säkert montera den mot en avgift.

Kostar väl några kronor men när det är så sällan tycker jag det är skönare än att betala frakt, riskera felköp och repor osv när man försöker själv :)
 

Belic

Cartier
Frågade du? De har service och brukar ha skruv osv hemma, även länkbitar men om du har köpt en så kan de säkert montera den mot en avgift.

Kostar väl några kronor men när det är så sällan tycker jag det är skönare än att betala frakt, riskera felköp och repor osv när man försöker själv :)

Jag frågade men hade en annan prisbild. Monteringen blir nog inga problem, det som är jobbigt är väntan på skruvar + länk från UK om det är ett måste.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Varför snåla? Köp originaldelar hos Rob. och Bergeonmejsel hos Cousins. Har Cousins ens originaldelar?
 

Belic

Cartier
Varför snåla? Köp originaldelar hos Rob. och Bergeonmejsel hos Cousins. Har Cousins ens originaldelar?

Ingen har sagt något om aftermarket bitar. Rob tar 1400 eller 1600:- för en länkbit och det tycker jag inte att det är värt när jag får en från gripenbro för 500. Kallar du det snålt så absolut, då är jag snål. Kaplans tog 3-400:- för en begagnad länkbit men hade inga inne.
 

Zed

Swissera
Professional Dealer
Ingen har sagt något om aftermarket bitar. Rob tar 1400 eller 1600:- för en länkbit och det tycker jag inte att det är värt när jag får en från gripenbro för 500. Kallar du det snålt så absolut, då är jag snål. Kaplans tog 3-400:- för en begagnad länkbit men hade inga inne.


Tyckte att du skulle köpa allt från Cousins? Visst, det är svindyrt men finns det inga andra alternativ så hade jag inte tvekat på Robban.
 

Belic

Cartier
Tyckte att du skulle köpa allt från Cousins? Visst, det är svindyrt men finns det inga andra alternativ så hade jag inte tvekat på Robban.


Endast skruv + verktyg. De har inte rolexlänkbitar. Men såg nu att jag citerade ett inlägg och råkade skriva skruv + länk istället för mejsel.
 

max

Dancing Queen
Men... Om du köpt länkbiten hos gripenbro, varför köper du inte bara skruven hos rob? Behöver ju inte betala för ännu en länkbit? Fattar nada men du gör som du vill :)
 

Belic

Cartier
Rättelse
Jag måste vara efterbliven.

På gripenbros hemsida syns det klart och tydligt att det är en skruv med. Det är jag som inte tänker klart. Ursäkta för det.

En länkbit från gripenbro och sen ordnar jag ett verktyg så är jag god to go. Tack för all hjälp!
 
  • Like
Reactions: max
Topp