• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Försäkring på begagnade klockor

wilhelm12

Breitling
Hej, tänkte höra hur folk har tänkt vid försäkring av begagnade klockor som håller lite högre värde. Brukar det gå på henförsäkringen eller hur ska man tänka?
Nyss köpt en speedy reduced som jag är väldigt nöjd med, men också väldigt rädd om!!
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag kör brookfield. Men för klockor under 50k räcker de flesta hemförsäkringar. Som @Point Blank tipsar om är det bara att söka, detta har diskuterats flertalet gånger senaste året
 

Shadyboy

Cartier
Jag kör brookfield. Men för klockor under 50k räcker de flesta hemförsäkringar. Som @Point Blank tipsar om är det bara att söka, detta har diskuterats flertalet gånger senaste året
Nöjd med Brookfield? Hittat några undantag eller liknande som man bör passa sig för? En smula dyrt kan jag tycka (hade själv inte haft något problem med en liten självrisk om premien sänkts en smula då jag är mkt försiktig av mig) men kanske skönt att försäkra hos ett bolag som är van vid denna typen av föremål. Pros and cons med Brookfield vs hemförsäkring någon?
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Nöjd med Brookfield? Hittat några undantag eller liknande som man bör passa sig för? En smula dyrt kan jag tycka (hade själv inte haft något problem med en liten självrisk om premien sänkts en smula då jag är mkt försiktig av mig) men kanske skönt att försäkra hos ett bolag som är van vid denna typen av föremål. Pros and cons med Brookfield vs hemförsäkring någon?
Jag har inte behövt använda mig av försäkringen, men vilkoren på pappret och muntliga är jag väldigt nöjd med. Som du säger så kostar den ju en slant, men den täcker så gott som allt både i form av rån och eventuell olycka. Jag är inte längre rädd att ta med min 116613kb på krogen eller när jag reser. Jag kokade ihop flertalet scenarior som jag diskuterade med dem över telefon och var nöjd med deras inställning och svar. Till skillnad från trygghansa som inte kunde kommentera utan hänvisade bara till att varje enskilt skadetillfälle måste prövas och utredas.
Enda konstiga klausul jag stötte på med brookfield var att försäkringen inte gällde utomlands förrän efter 14 dagar efter tecknandet, men det kunde jag acceptera :)
 
Topp