Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Försäkring på begagnade klockor

Diskussion i 'Diskussion' startad av wilhelm12, 5 oktober 2015.

1. wilhelm12
    Trådstartare

wilhelm12 Torpare

Hej, tänkte höra hur folk har tänkt vid försäkring av begagnade klockor som håller lite högre värde. Brukar det gå på henförsäkringen eller hur ska man tänka?
    Nyss köpt en speedy reduced som jag är väldigt nöjd med, men också väldigt rädd om!!

2. Point Blank

Point Blank Stadsbo

Från:
    Hufvudstaden
    Finns massor med trådar om detta. Måste dra det tråkiga svaret: Sök! (Henförsäkring... är det någon slags genusförsäkring?)

Tripeiro., Shadyboy och wilhelm12 gillar detta.
  3. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Jag kör brookfield. Men för klockor under 50k räcker de flesta hemförsäkringar. Som @Point Blank tipsar om är det bara att söka, detta har diskuterats flertalet gånger senaste året

4. Rookie

Rookie Borgare

5. wilhelm12
    Trådstartare

wilhelm12 Torpare

Ny på forumet, inte så svårt att gissa kanske.... tack för svaren! :)

6. Shadyboy

Shadyboy Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Nöjd med Brookfield? Hittat några undantag eller liknande som man bör passa sig för? En smula dyrt kan jag tycka (hade själv inte haft något problem med en liten självrisk om premien sänkts en smula då jag är mkt försiktig av mig) men kanske skönt att försäkra hos ett bolag som är van vid denna typen av föremål. Pros and cons med Brookfield vs hemförsäkring någon?

7. Tomas Eriksson

Tomas Eriksson Friends of KS

Från:
    Prettogettot
    Jag har inte behövt använda mig av försäkringen, men vilkoren på pappret och muntliga är jag väldigt nöjd med. Som du säger så kostar den ju en slant, men den täcker så gott som allt både i form av rån och eventuell olycka. Jag är inte längre rädd att ta med min 116613kb på krogen eller när jag reser. Jag kokade ihop flertalet scenarior som jag diskuterade med dem över telefon och var nöjd med deras inställning och svar. Till skillnad från trygghansa som inte kunde kommentera utan hänvisade bara till att varje enskilt skadetillfälle måste prövas och utredas.
    Enda konstiga klausul jag stötte på med brookfield var att försäkringen inte gällde utomlands förrän efter 14 dagar efter tecknandet, men det kunde jag acceptera :)

Shadyboy gillar detta.
  8. Shadyboy

Shadyboy Stadsbo

Från:
    Stockholm
    Gött! Tack för feedback! Återigen ett kvitto på hur lysande detta forum är!

Tomas Eriksson gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield