• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Försäkringsbolag

Stoor

Breitling
Har kollat med Länsförsäkringar om att försäkra en helguld GMT 2
De vill ha 23 000kr om året. Ni som har klockor för över 200k vilket försäkringsbolag har ni och vad betalar ni?
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
Har kollat med Länsförsäkringar om att försäkra en helguld GMT 2
De vill ha 23 000kr om året. Ni som har klockor för över 200k vilket försäkringsbolag har ni och vad betalar ni?

23' per år! :confused: Snacka om att ta i, känns inte som de vill ha fler kunder i segmentet personer med helguldare från Rolex.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag kollade med brookfield att försäkra 200k, det skulle kosta nånstans runt 5k per år. Minns inte riktigt exakt... Ålder, var man bor, osv.. spelar ju in i premien.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Har kollat med Länsförsäkringar om att försäkra en helguld GMT 2
De vill ha 23 000kr om året. Ni som har klockor för över 200k vilket försäkringsbolag har ni och vad betalar ni?

Jag kollade med brookfield att försäkra 200k, det skulle kosta nånstans runt 5k per år. Minns inte riktigt exakt... Ålder, var man bor, osv.. spelar ju in i premien.

Jag hamnde också på straxt över 5k per år förföe att försäkra ca 250k. Med Brookefield alltså.
 

joca

Patek
2-Faktor
Jag pratade med Brookfield för ~2-3v sedan som skulle återkomma med en offert. Jag skulle räkna med ca 2-5% på värdet av klockan/klockorna.
Har dock inte fått varken offert eller någon återkoppling sedan dess...
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Har kollat med Länsförsäkringar om att försäkra en helguld GMT 2
De vill ha 23 000kr om året. Ni som har klockor för över 200k vilket försäkringsbolag har ni och vad betalar ni?
det kostar att ligga på topp, och ännu mer att ligga kvar.

OnT: Jag har inte vågat fråga trygg hansa, men det borde man givetvis göra.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Brookfields försäkringsvillkor är för övrigt bättre än många andra. Deras försäkring täcker och ersätter även värdeminskning vid skada.

Har dock en behövt använda försäkringen, så kan inte helt svara på hur bra det fungerar i praktiken
 

InFeFe

Cartier
2-Faktor
Har kollat med Länsförsäkringar om att försäkra en helguld GMT 2
De vill ha 23 000kr om året. Ni som har klockor för över 200k vilket försäkringsbolag har ni och vad betalar ni?

Betalade 6300 kr med rabatt på LF årligen för en GMT2 i helguld. Det låter skumt. Man betalar typ 20-25 kr per värderar tusenlapp om jag inte missminner mig :)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Ringde LF igen fick prata med en annan. Tydligen någon inkompetent som givit första offerten den är fel. Försäkringsvärde 297 000kr landar på 4300kr med självrisk på 1500kr med en självrisk på 4000kr landar den på 3300kr

JIPPI
Låter ju mycket bättre, du har möjligtvis inte namnet på person 1?
Kanske dags att meddela LF att de har inkompetent personal som bör utbildas?
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Ringde LF igen fick prata med en annan. Tydligen någon inkompetent som givit första offerten den är fel. Försäkringsvärde 297 000kr landar på 4300kr med självrisk på 1500kr med en självrisk på 4000kr landar den på 3300kr

JIPPI
Och för att ha hängslen och livrem kollade du så att försäkringen gäller vid stöld i hemmet, på stan, på gymmet osv?

Vet att Brookfield generellt har lite bättre villkor än många vanliga försäkringsbolag.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Och för att ha hängslen och livrem kollade du så att försäkringen gäller vid stöld i hemmet, på stan, på gymmet osv?

Vet att Brookfield generellt har lite bättre villkor än många vanliga försäkringsbolag.
Nu blandar du ihop lite. Har man en hemförsäkring där allrisk försäkring ingår så har man både "hemmaskydd" och "bortaskydd" samt "reseskydd", den täcker dock ett totalt värde (i mitt fall 80').

Är jag alltså utomlands själv och blir av med saler till ett värde av 80' så täcker min hemförsäkring (IF) det.

Det Brookfield har är en specialförsäkring som gäller för det föremål som försäkras.
Är det totala värdet av det du (eller din familj) bär med dig över 80' så bör du alltså fundera på en specialförsäkring, ett annat exempel är om det totala värdet som täcks vid inbrott är lägre än vad hemförsäkringen täcker.
 

Torsten

Vacheron
2-Faktor
Nu blandar du ihop lite. Har man en hemförsäkring där allrisk försäkring ingår så har man både "hemmaskydd" och "bortaskydd" samt "reseskydd", den täcker dock ett totalt värde (i mitt fall 80').

Är jag alltså utomlands själv och blir av med saler till ett värde av 80' så täcker min hemförsäkring (IF) det.

Det Brookfield har är en specialförsäkring som gäller för det föremål som försäkras.
Är det totala värdet av det du (eller din familj) bär med dig över 80' så bör du alltså fundera på en specialförsäkring, ett annat exempel är om det totala värdet som täcks vid inbrott är lägre än vad hemförsäkringen täcker.
Nja, vet inte riktigt om jag blandar ihop något. Ville bara göra TS medveten om att vissa försäkringar gör stor skillnad på vart brottet begås. Min hemförsäkring täcker stöld upp till ett 7-siffrigt belopp om det sker i hemmet men bara 50.000:- utanför hemmet.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Nja, vet inte riktigt om jag blandar ihop något. Ville bara göra TS medveten om att vissa försäkringar gör stor skillnad på vart brottet begås. Min hemförsäkring täcker stöld upp till ett 7-siffrigt belopp om det sker i hemmet men bara 50.000:- utanför hemmet.
De flesta bolag höjde gränsen från 50 till 80 1 jan.
 

Stoor

Breitling
Nu blandar du ihop lite. Har man en hemförsäkring där allrisk försäkring ingår så har man både "hemmaskydd" och "bortaskydd" samt "reseskydd", den täcker dock ett totalt värde (i mitt fall 80').

Är jag alltså utomlands själv och blir av med saler till ett värde av 80' så täcker min hemförsäkring (IF) det.

Det Brookfield har är en specialförsäkring som gäller för det föremål som försäkras.
Är det totala värdet av det du (eller din familj) bär med dig över 80' så bör du alltså fundera på en specialförsäkring, ett annat exempel är om det totala värdet som täcks vid inbrott är lägre än vad hemförsäkringen täcker.

Man tecknar en speciell egendomsförsäkring för klockan med en extra årspremier precis som Brookfield fast hos befintligt försäkringsbolag
 

The lord

Audemars
Är det någon som behövt utnyttja sin försäkring och sett om allt blev som dom trodde. Tänker på om bolaget hävdar oaktsamhet eller annat.
 

Stoor

Breitling
Däremot vill Brookfield ha 52 000kr om året för att försäkra en ny helguld gmt 2
:hilarious::oldman:

Blir Länsförsäkringar
 
Senast ändrad:
Topp