• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Försäkringsfråga

Mangusta

Cartier
Räcker det med att skicka in en kopia på kvittot och garantikortet till försäkringsbolaget för att försäkra klockan eller måste man lämna in den för värdering nånstans? Var gör man det isf? Klockan är köpt hos en AD om det gör någon skillnad.
 

Portofino

Panerai
Kan vara olika beroende på vilket försäkringsbolag du har. Enklast är att ringa och fråga. Jag var med om ett försäkringsbolag som ville att jag skulle lasermärka klockan för att de skulle täcka den.
 

Mangusta

Cartier
Kan vara olika beroende på vilket försäkringsbolag du har. Enklast är att ringa och fråga. Jag var med om ett försäkringsbolag som ville att jag skulle lasermärka klockan för att de skulle täcka den.

Okej. Tack. Ville bara höra mig för lite. :) Lasermärka har jag aldrig hört om förut, är det något nytt?
 

Portofino

Panerai
Jag hade inte heller hört om det tidigare. Nu valde jag att inte gå vidare hos dem så jag blev inte riktigt klok på vad de menade men vad jag kunde förstå så är det en liten microprick som sätts på baksidan med relevant info som kan läsas av med laser. Väldigt james bondigt...
 

Mangusta

Cartier
Jag hade inte heller hört om det tidigare. Nu valde jag att inte gå vidare hos dem så jag blev inte riktigt klok på vad de menade men vad jag kunde förstå så är det en liten microprick som sätts på baksidan med relevant info som kan läsas av med laser. Väldigt james bondigt...

Intressant. Återkommer om jag hör något liknande.
 
Topp