Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Försäljningen du ångrat

Diskussion i 'Diskussion' startad av yonsson, 16 april 2013.

1. yonsson
    Trådstartare

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Jag saknar min PMMM lite, men mest för att jag lade ner så mycket energi för att få den så snygg som den faktiskt blev. Med alla serieflippare där ute, måste det ju finnas en del ånger, så var inte blyg, släpp loss!

2. David

David Bödeln

Har aldrig sålt en klocka, så jag ångrar inget, än så länge.

Icaras, 80talisten och Asplund gillar detta.
  3. Kson

Kson Friends of KS

Har sålt en men såg till att jag va säker på att inte ångra mig! Tog dock tre månader för att bli säker!

4. Camo00

Camo00 Friends of KS

Från:
    Malmö
    Eftersom alla försäljningar såhär långt lett till köp av mycket bättre klockor har jag inte ångrat mig ännu... Har däremot ångrat många impulsköp! :rolleyes:

Scaramanga gillar detta.
  5. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Sålde min första riktiga klocka, en Sjöö Sandström Serie 1, för att finansiera en digital systemkamera för en massa år sen. Det ångrade jag nästan direkt. Så när Denke sålde en SS i slutet av förra året var jag där och högg till.

6. JohanHLM

JohanHLM Friends of KS

Känner aldrig någon ånger eftersom en såld klocka alltid ersätts med en ny som just då känns mycket bättre :)
    Det dumma är bara att jag inte är nöjd tillräckligt länge...

7. Asplund

Asplund Friends of KS

Från:
    Förorten
    +1

8. daviden

daviden Karl X Admin

Från:
    Malmö
    Min Sinn U1 mot Glycine Combat Sub+cash.

Usch, så dumt. Trots glappande bezelring på U1.

9. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Första Rolexen jag köpte som examenspresent till mig själv efter Sjökaptensexamen, 16710 ny från butik...

10. Aquaracer2

Aquaracer2 Groda

Från:
    Skärgården
    Datejust 1600 då jag var i behov av deg och en Seiko Land Shark som jag gärna skulle haft kvar som beater.

11. Jonaz

Jonaz Biskop

Från:
    Göteborg
    Varför säljer man världens snyggaste headwind? Ångrar det bittert och är fortsatt på jakt efter en.

iPhone | Tapatalk

12. leben

leben El Patrón

Jag saknar min gamla Fortis Flieger.

Har även sålt en Monaco, en Panerai och en Ploprof inom loppet av några månader. Någon kommer jag garanterat börja sakna snart.

Var på väg att sälja min första finklocka, en Omega SMP. Som tur var blev det inte av.

13. leben

leben El Patrón

Jag är lite osäker på vad en PMMM är för något?

14. yonsson
    Trådstartare

yonsson Kikuchiyo Kobra Kai

Från:
    GBG
    Poor mans marine master. En Seiko jag moddade att se ut ungefär som en mm300. Såldes efter att jag beställt min mm300.

15. leben

leben El Patrón

Ah, sedär. Seikoträsket är djupt och långt :)

16. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Sålde du en sån present till dig själv!? :-o Vad blev det istället?

17. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

Ångrar och ångrar...? Precis som skrivits tidigare så har ju de som sålts bytts mot något man gillar mer just då så ånger är lite för "stort" kanske.
    Men visst saknar man några.. Airman Base 22 och 2x SST, Ploppen såklart, för övrigt den som Leben sålde nyss om jag inte minns fel, PO:n, IWC Aquatimern som fick lämna för en elak kvarskatt mfl,mfl listan kan fyllas på nästan i oändlighet :)

18. Ricrob

Ricrob Friherre

Saknar en Archimede Sporttaucher som jag tjatade till mig av Ricvin för att sedan sälja några veckor senare.. Likaså en Hamilton by LLBean som inte direkt växer på träd. Min Speedy saknar jag men inte så att jag ångrar ngt.

19. Ariste

Ariste Biskop

Från:
    Västerort
    Jag saknar den svarttavlade JLC Memovox Snowdrop jag ägde, dyker chansen upp igen så ska misstaget korrigeras...

jakob.dala gillar detta.
  20. Criss Cross

Criss Cross Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Hur många pengar kan en sån kosta idag? Låter ovanligt och dyyyrt.

21. Ninen79

Ninen79 Biskop

Från:
    Stockholm
    Min första riktiga klocka SMP bond köptes av mig hos Erikssons urhandel 2006. Ångrar mig väldigt mycket.

22. leben

leben El Patrón

Stämmer. Den bor numera i Lund.

23. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Ångrar varje flipp. Typ.

24. Rber

Rber Biskop

Exakt hur många är det vid det här läget? Tresiffrigt? Fyrsiffrig? :mrgreen:

25. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    Helt ärligt har jag ingen aning. Det är säkert tresiffrigt...eller det ÄR tresiffrigt. Jag vill testa så många olika klockor som möjligt, men det är bara de jag verkligen gillar/använder som får stanna i lådan... :)

26. Genta

Genta Borgare

- Ångrar att jag sålde en Deepsea. Detaljkvalitén, funktionaliteten i bandet och känslan i vridringen - suck.

- Ja, sålde den pga tjockleken, men man behöver ju inte använda den varje dag

27. Porsan

Porsan Capitão de mar e guerra

Från:
    De sju haven...
    Lång historia kort, köpte GMTc ist eller hade båda ett tag men satt hemma med en kompis han sa jag tar den, varpå jag sa att den inte var till salu, han sa du får x antal kronor nu och så blev det.

28. vekktah

vekktah Borgare

Saknar min Explorer ll som jag inte ens ville ha från början. Skönaste klocka jag haft. Min chronoris som jag sålde för att finansiera tjejens Rolle saknas oxå. Men Ånger vete fan, jag hade inte Något val.

29. Per

Per Björklövens finest

Ångrat mig en gång och köpte tillbaka klockan i fråga. Sen låg den oanvänd i tre månader innan jag sålde den igen... :)

30. slimjim

slimjim Rösten från Bro

"Klockor säljer man inte, det köper man".
    -Jag

Jokkmokkswe gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield