Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Försenad paketöppnig

Diskussion i 'Diskussion' startad av JaTack, 10 oktober 2014.

1. JaTack
    Trådstartare

JaTack Friends of KS

Öppnade ju denna lilla rackaren i veckan men har haft en del att göra och vill ju lägga upp en ordentlig paketöppning!

Har funderat på en ny fin automatisk dressare det senaste halvåret men har gått fram och tillbaka mellan olika klockor, bland annat Certina Caimano:

Den här Sarxen hade en tavla som jag föll för, gillar också bandhorn och hur de går ihop med länken Seiko SARX015:

Men det är lite väl tråkigt med vitt och svart. Då ligger alpinisten lite närmare hjärtat:

Samma klocka som var med i en passaround för ett år sedan: http://klocksnack.se/threads/passaround-seiko-sarb059.11620/

Dock gillar jag mindre armbandsur och då låg dens lillebror som nästa alternativ. Efter att ha funderat och suktat så sitter den nu på armen, här kommer paketöppningen:
    2014-10-07 16.52.04.jpg
    Med en bra öppningskompis
    2014-10-07 16.53.04.jpg
    2014-10-07 16.54.01.jpg
    2014-10-07 16.54.18.jpg
    Finare box än jag är van att se från utländska Seikos:
    2014-10-07 16.54.55.jpg
    Och här kommer den nya kärleken :D
    2014-10-07 16.55.20.jpg
    En baksida värd klockbaksidetråden? Nja men tycker att den ser trevlig ut!
    2014-10-07 16.57.16.jpg
    Troligen lättare att få med nyanserna av grönt på denna jämfört med vad jag läste i Sarb059 Passaround-tråden, gillar hur som helst skarpt hur den ser ut på handleden:
    2014-10-07 16.58.40.jpg
    Känns riktigt gedigen, och den ska klara av 20 bar vilket känns lite överdrivet för en dressare. Men när den sitter på länk så tror jag nog att det kan komma väl till pass med ett dopp i en pool. Storleken är 39mm utan kronan och jag tycker storleken är optimal för denna klockan!

Lite kuriosa är att Seiko började tillverka de ursprungliga Alpinisterna på 60-talet och släpptes först i en nyare version på 90-talet.
    Här kommer en bild på en 60-talare:

Skulle kunna tänka mig att äga den äldre med, de visarna och den tavlan passar ju oerhört bra ihop.

Ha en trevlig helg! :)

Dixie, Boris Balkan, Ernesto och 17 andra gillar detta.
  2. Anden

Anden Friends of KS

Från:
    Lund
    Snyggt! Ska du ta hem länken också? Den finns ju i tillverkning igen såg jag.

3. don segundo

don segundo Biskop

Snygg tavla på den där och trevligt med väl tilltagen WR - grattis!

4. Pelarn65

Pelarn65 Friends of KS

Grattis! Härlig färg på tavlan

5. Vesper

Vesper Präst

Från:
    Slussarna
    Grattis! Härlig färg :)

6. JaTack
    Trådstartare

JaTack Friends of KS

Tack! Japp, jag hade tänkt göra det. Var sugen på att bara köra läder först men när jag sökte på bilderna med länk så fanns det inget alternativ!

Ytterligare en snodd bild från nätet:

Men är det samma länk till denna som till någon annan SARB? För länken är ju inte billig att köpa för sig.. Så tanken var att i så fall köpa hem en klocka som redan sitter på länken :) Någon som har koll?

7. tim ur länk

tim ur länk Friends of KS

Skön é den, grattis!

8. JayJay

JayJay Biskop

Gillar verkligen Alpinisten! Grattis till den. Dock är det inte en klocka jag själv skulle definiera som dressare... Men det är i o f s kanske mindre viktigt. Jäkligt rolig, och mkt pang för pengen.

9. eriksson850

eriksson850 Friends of KS

Från:
    烏普薩拉
    Grattis till en fin klocka! Men jäklar vad snygg gamlingen var! :eek:

10. jabla

jabla Förgöraren

Från:
    Helsingborg
    Grattis! häftig tavelfärg.
    Och instämmer 60-talaren var riktigt läcker.

11. Stomatologen

Stomatologen Friends of KS

12. tengel26

tengel26 Borgare

13. Mrsheepshooter

Mrsheepshooter Präst

Från:
    Stockholm.
    Grattis! Cool färg på tavlan!

14. nissehult

nissehult Friends of KS

Vad jag förstår så passar länken till SARB013/15/17. Jag köpte en till min SARB017, helt klart värt det.

Och nae, det är ingen dressare. Armbandet som den kommer med suger. Köp ett annat och/eller länken.

Här säger min hej. På länk och cheepo-läder.

15. nissehult

nissehult Friends of KS

16. skallagrimson

skallagrimson Borgare

Grym!
    Sålde nyligen min just eftersom jag inte fick tag på armbandet i stål. Ångrar mig lite nu...

17. skallagrimson

skallagrimson Borgare

Var såg du det?

18. nissehult

nissehult Friends of KS

19. skallagrimson

skallagrimson Borgare

Vad köpte du? Alpinist på stål eller bara armbandet? Jag hittar varken eller.

20. swedesoc

swedesoc Friends of KS

Riktigt snygg, grattis!

21. ANkk

ANkk Stadsbo

Från:
    Skåne
    Grym tone, grattis

22. JaTack
    Trådstartare

JaTack Friends of KS

Jo det som ingick var ju inte det bästa, har bearbetat det lite nu på handleden så det börjar bättra på sig. Men kommer troligtvis att byta band. Funderar på om det kommer sitta snyggt på ett lädernato.

Synd att Sarb015 inte är i produktion fortfarande, den är riktigt snygg! Får nog bita i det sura äpplet och ta hem en länk!

23. JaTack
    Trådstartare

JaTack Friends of KS

Tack, ja det är en skön pjäs helt klart! Hehe, nej det är väl mer en sportigare klocka men åt det dressigare hållet om man uttrycker det så.
    Kommer nog inte kännas lika dressig på nato :)

24. Malakias

Malakias Friends of KS

Från:
    Vänliga Västmanland
    Grattis! Säker på att du blir nöjd med den där, vi verkar vara några på forumet som sitter med alpinister. Min säger hej!
    DSC01021.JPG

JaTack gillar detta.
  25. wadbro

wadbro Stadsbo

Galet snygg färg-combo!!!

26. Minuteman

Minuteman Friends of KS

Grattis till en grym klocka!

Efter att tidigare ha ägt passaround alpinisten kan jag intyga att 059:an även är grym :)

27. nissehult

nissehult Friends of KS

Armbandet. Det är en lite svår-navigerad hemsida så jag mailade och frågade helt enkelt. 140 USD kostade det då. Dollarkursen kan ha ändrats.

skallagrimson gillar detta.
Mårtenssons ur Brookfield