Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Förslag på armband till Nomos Metro

Diskussion i 'Diskussion' startad av LJS, 16 februari 2016.

Taggar:
  1. LJS
    Trådstartare

LJS Bonde

Hej!

Har haft denna underbara klocka i min ägo sen juli. Hittils har jag varit nöjd med det svarta shell cordovan den kom på, tills jag nyligen införskaffade mig Bergeon 6767 verktyget och kände att det var dags för lite variation. Har kollat runt på diverse sidor men inte hittat något som jag tycker passar denna modell. Någon som har tips? Har ingen riktig budget, men skulle vara fördelaktigt om det går att köpa inom EU. Är även min första tråd på KS, så var snäll :angel: Tack!

bullen, hemingway1999 och keroro gillar detta.
  2. Equilibrium

Equilibrium Friends of KS

Från:
    Island
    Ett mesh i stål ?
    image.jpg

LJS och joF gillar detta.
  3. joF

joF Friends of KS

Kommer nog bli riktigt snyggt! Finns billiga och bra på singular staps nedan.

Equilibrium gillar detta.
  4. plattfot

plattfot Friends of KS

Från:
    Norrort Sthlm
    Just den klockan är väl känsligare än andra vad det gäller bandval då den har lite udda bandhorn?
    Har den en hel bygel eller den senare(?) med hakar och en hylsa?

Jag hade kikat efter ett mellanbrunt band av samma stil du redan har som kommer mörkna med tiden vid användning.

Edit:
    http://www.watch-band-center.com
    http://strappedfortime.com
    är två ister jag kan rekommendera

Senast ändrad: 17 februari 2016
    LJS gillar detta.
  5. BCKSTRM

BCKSTRM Friends of KS

Tvådelat Perlon som vissa Nomos har original. Riktigt trevligt!

LJS gillar detta.
  6. Niclas86

Niclas86 Bonde

Att inte fler tillverkare gör tvådelade perlon, superbt!

BCKSTRM gillar detta.
  7. BCKSTRM

BCKSTRM Friends of KS

Klippa ett vanligt? Om jag köper en Metro (vilket jag funderar på) ska jag klippa ett ;)

8. alfin

alfin Bonde

Ett brunt shell Cordovan från Nomos? Jag köpte ett direkt till min Orion och byter mellan svart och brunt läder beroende på klädsel/tillfälle.

9. jistanes

jistanes Bonde

Grått nato? Kostar 120 spänn att testa. Perlon annars som redan föreslaget. Du har förövrigt en av världens bästa skivor som bild. Jag gillar dig.

10. LJS
    Trådstartare

LJS Bonde

Har Nomos bruna shell till min Club. Vill ha lite variation!

Inte så dum idé, kanske blir ett mesh och en nato då. Och ja, Chulahoma plattan är superb ;)

Mårtenssons ur Brookfield