• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag på dressur mottages

ZQT

The Banker
2-Faktor
Bingoraalf skrev:
JakobZ skrev:
cab skrev:
Nomos är trevliga, ångrar mig lite att jag sålde den även om den mest låg i lådan.

20121121145356-62.20.25.41.jpg


20121121145636-62.20.25.41.JPG

Riktigt grym!

Vad har Nomos för relation till Glashütte? Är det liknande Rolex - Tudor?

Glashütte är en region i tyskland

Okej. Så det har inte någon relation till märket Glashütte?
 

Patrik Sinn

Cartier
2-Faktor
Rekomenderar Sinn 556!
Ny på forumet så jag har inte koll på hur man laddar upp bilder men min Sinn fungerar fint i dressade sammanhang.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
JakobZ skrev:
Okej. Så det har inte någon relation till märket Glashütte?

Jag förstod inte heller det där först, efter lite googling så kom jag fram till att i Glashütte i ligger det ett flertal urmanufakturer. B.l.a Glashütte original och Nomos.
 

max

Dancing Queen
cab skrev:
Nomos är trevliga, ångrar mig lite att jag sålde den även om den mest låg i lådan.
Ligger inte de en bra bit över 5-6kkr även beggade?
Riktigt fina modeller men lite över budget om jag inte är ute och cyklar.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Patrik Sinn skrev:
Rekomenderar Sinn 556!
Ny på forumet så jag har inte koll på hur man laddar upp bilder men min Sinn fungerar fint i dressade sammanhang.

Sinn 556 har länge varit en favvo hos mig! Riktigt snygg! -Tyvärr är den dock snäppet för liten för min handled.

(SNÄLLA citera inte alla bilder. Det blir sjukt jobbigt att läsa när alla gör det.)
 

_jonte

Patek
Ligger en Meistersinger No1 på köp&sälj. Inte så dum!
Annars håller jag med om de flesta alternativ ovan!

Kan lägga till Junkers som har några riktigt fina modeller i prisklassen.
 

_jonte

Patek
yonsson skrev:
Patrik Sinn skrev:
Rekomenderar Sinn 556!
Ny på forumet så jag har inte koll på hur man laddar upp bilder men min Sinn fungerar fint i dressade sammanhang.

Sinn 556 har länge varit en favvo hos mig! Riktigt snygg! -Tyvärr är den dock snäppet för liten för min handled.

(SNÄLLA citera inte alla bilder. Det blir sjukt jobbigt att läsa när alla gör det.)

+1 på den!
 

axa

Omega
Sten skrev:
axa skrev:
Om det är en ny som är på tapeten föreslår även jag SARB. Mycket klocka för pengen och du hittar ny för under 5 papp.

Finns i en bunt olika tavelfärger och design.
Min 072:a.
8e91e237.jpg


Ingen dum idé! Var hittar jag en sådan?

Jag köpte min direkt från Japan via Rakuten (typ Blocket/Tradera) för tutti 3900 kr inkl moms.

Finns även på Ebay och de sedvanliga e-japanare typ Seiya.

Tycker den är riktigt prisvärd och min håller tiden fruktansvärt bra, snitt +1 sek/dygn enligt mitt användarmönster.
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Vissodaten är en riktigt skön klocka, och gedigen. Eller träla igenom tratten efter en klocka. Att tänkas med vintage är oftast att dom kan kännas småa, och är alltid bra att klämma på intressanta klockor och se om man "connectar"
 

Sten

Cartier
Visodate är en mycket vacker klocka, men det känns inte som om Tissot klingar så vackert i mina öron just nu. Dessutom känns 40mm för stort som dressur. Ett annat alternativ skulle vara att satsa mera och köpa en vintage Datejust för att lägga på ett läderband. Inte riktigt dressur (?) men skulle väl duga i så fall. Oavsett hur så tycker jag det är en mycket vacker klocka som även klarar av vatten, vilket enligt mig är en STOR fördel.
 
Topp