• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag på dykare med kronan kl 4

Hej,

efter mycket vånda efter en ny beater så har jag i alla fall bestämt mig för att
jag vill ha en med kronan placerad kl 4.

Nu blev urvalet desto sämre eller lättare beroende på hur man ser det...
Efter idogt letande har jag kommit fram till Armida A1, men jag vill ha flera
att välja mellan.
Vilka andra märken kör med kronan på sne?
Budget upp till 5k.
 

leicaphile

Panerai
Av någon anledning så har jag inte riktigt fastnat för Orient.

Ls7nyoI.jpg


HqxTcLz.jpg
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Kollat på Squale men missat den modellen av någon anledning. Ska kolla vidare på den.

Gör det! I den prisklassen så tycker jag lätt att du får mest klocka för pengarna om du vill ha kronan klockan fyra. Det säger jag inte bara för att jag har en ute till salu (den är förhoppningsvis såld idag ändå :)) utan för att den designmässigt tilltalar mig mest, är unik samt att den kvalitetsmässigt slår det mesta för dom pengarna.
 

WBergdahl

Panerai
Jag har varit ute efter samma sak!
Tycker att det är riktigt snyggt, men vad är själva funktionen med kronan kl4? :p
 
Jag har varit ute efter samma sak!
Tycker att det är riktigt snyggt, men vad är själva funktionen med kronan kl4? :p


Kronan sitter i vägen och är obekväm när jag cyklar och flugfiskar. Ilandsproblem, men jag vill ha en skön klocka att ha på armen.
Alltid stört mig på kronan som nöter i handryggen på mina tidigare klockor, kanske inte alla, men nu är det dags att testa...:)
 

WBergdahl

Panerai
Kronan sitter i vägen och är obekväm när jag cyklar och flugfiskar. Ilandsproblem, men jag vill ha en skön klocka att ha på armen.
Alltid stört mig på kronan som nöter i handryggen på mina tidigare klockor, kanske inte alla, men nu är det dags att testa...:)

Stör mig inte på det jag heller, men kan tänka mig att när man väl testat annat så är det svårt att gå tillbaks ;)
 

F-L-P

Panerai
Har också svårt för monster, men sumo är fet. Annars en seiko vintage 6003- som jagger rockade (dålig på seiko ref, rätta mig gärna). Finns ju även destro style med kl 9 krona. Typ ezm3 och vill säga lum tec men hittar ingen på sidan.
Ball kan kanske ha då de gillar spacade kronor. Köp en ball hursomhelst förresten, finns alldeles för få ball på forumet :)
 
Har också svårt för monster, men sumo är fet. Annars en seiko vintage 6003- som jagger rockade (dålig på seiko ref, rätta mig gärna). Finns ju även destro style med kl 9 krona. Typ ezm3 och vill säga lum tec men hittar ingen på sidan.
Ball kan kanske ha då de gillar spacade kronor. Köp en ball hursomhelst förresten, finns alldeles för få ball på forumet :)


Kollade på Ball, snacka om skav från kronan. Dom gör ju höghusbyggen....:)
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Gör det! I den prisklassen så tycker jag lätt att du får mest klocka för pengarna om du vill ha kronan klockan fyra. Det säger jag inte bara för att jag har en ute till salu (den är förhoppningsvis såld idag ändå :)) utan för att den designmässigt tilltalar mig mest, är unik samt att den kvalitetsmässigt slår det mesta för dom pengarna.


Läste en recension på worn and wound om att squale i sin klass var bland det bästa de kunde rekommendera, nog bäst om bezeln blev lite bättre. Hur bärs squale Jaganata? Som en 007:a eller större?

Ps. till trådskaparen, A1:an är grym men en hög jäkel bara :)
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Läste en recension på worn and wound om att squale i sin klass var bland det bästa de kunde rekommendera, nog bäst om bezeln blev lite bättre. Hur bärs squale Jaganata? Som en 007:a eller större?

Ps. till trådskaparen, A1:an är grym men en hög jäkel bara :)

Där ser man, kul! Jag håller med ang bezeln men tycker den är helt OK och alla 50atm jag haft har varit exakt likadana. Storleksmässigt mäter den som en SKX tror jag men den känns smidigare. Kronan sticker inte ut lika mycket heller på Squalen.
 
Topp