• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag på en beater för sommaren (och efter)

watchxor

Omega
Funderar på att införskaffa en beater inför sommaren, och även använda efteråt.
  1. Budget runt 5-10k ny
  2. Design utan komplikationer och annat krångel, inklusive datum, men med lumen
  3. Gärna en Seiko
  4. Ska gå att bada med
  5. Vill inte ha nåt ankare, så < 150g inklusive band/länk
  6. 40-42mm, eventuellt något större
  7. Inte så hög, säg < 15mm
  8. Automat, inget kvartsur
Tror jag beskriver någon sorts dykare, men andra förslag mottages varmt.
 

PCB

Audemars
monster ,sumo,turtle,skx,sea urchin,,,finns mängder som passar in på din beskrivning
för bra mycket mindre än 5-10k
kolla även citizen NY0040
armida har med väldigt prisvärda dykare
 

Greven

Audemars
Seiko SBDC029 i titan.
Hittar du här: http://www.seiyajapan.com/products/seiko-prospex-200m-diver-automatic-titanium-sbdc029

Skärmavbild 2016-03-26 kl. 16.33.13.png
 

Greven

Audemars
Den där ser mycket intressant ut. Det enda jag inte gillar datumfönstret, det finns ingen variant utan? Är Seiya Japan ett bra ställe att beställa ifrån?
Jag känner bara till att den finns med datum. Finns en tidigare variant, som ser i stort sätt likadan ut men som har modellbeteckningen SBDC007. Googla på "Shogun" som den går under.

Jag har inte själv beställt från Seiya men sök på forumet så får du upp en hel del trådar om medlemmar som beställt därifrån. Min uppfattning är att det är säkert och bra att köpa därifrån. Som vanligt när du beställer utanför EU så tillkommer moms och tull. Räkna med runt 20-25% på priset.

Lycka till!
 
Topp