Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Förslag till sommartråd

Diskussion i 'Diskussion' startad av Fliegerchronograph, 30 juli 2016.

?

Vad tycker du om idén med en sommartråd?

Poll closed 30 augusti 2016.
  1. Ja, det låter som en bra idé. Jag är på!

14 röst(er)
    25,9%
  2. RicVin är oersättlig, ingen annat får ta över

9 röst(er)
    16,7%
  3. Låt en (1) välmeriterad medlem ta hand om sommaren när Ricvin är ledig

6 röst(er)
    11,1%
  4. Jag är RicVin, det här är oacceptabelt!

25 röst(er)
    46,3%
  1. Ricvin.JPG
    Hej alla klockkamrater!

Jag har ett förslag och tänkte provskjuta det här för att se vad ni andra tycker. Inser att det blir @RicVin och @admin som slutligen får fälla avgörandet om det är ok eller inte men så här tänker jag:

RicVin’s fredagstråd är ju en av de trevligare här på forumet, en schysst inledning och därefter ett frenetiskt postande av härliga klockbilder. Under sommaren behöver vi ju dock alla semester, så även RicVin, och då kunde det vara kul att under ett par veckor sprida på gracerna och låta andra medlemmar ta över ansvaret för tråden. @Compiss har ju gjort detta några gånger på ett föredömligt sätt men min tanke är att man under en period från låt oss säga veckan efter midsommar fram till den sista fredagen i augusti kan låta olika medlemmar ta hand om en vecka i taget. Tråden får i så fall heta något i stil med ”RicVin’s sommarfredagstråd” och värdarna får fungera på samma sätt som de som håller ”Sommar i P1” och lägga sin egen stil på tråden.

De som är intresserade av att vara värdar anmäler detta i god tid innan och därefter utses den kommande sommarens värdar samt vilken fredag dessa ansvarar för. Regler i övrigt enligt ursprungstråden, dvs fritt fram för vem som helst att starta tråden från klockan 08:36 osv. Föreslagen start av denna tråd skulle i så fall bli sommaren 2017.

Kan det vara något? Rösta gärna ovan och skriv vad ni tycker. En fortsatt trevlig sommar tillönskas er alla från Fliegerchronograph.

krämbulle, jabla, Spincini och 4 andra gillar detta.
  2. Hebbe

Hebbe Friends of KS

Dru, Stroboman, tissoter och 2 andra gillar detta.
  3. RicVin

RicVin Mr fredagsmys

En bra ide!! Som du skriver så meddelade jag ju klart och tydligt att jag tagit semester.
    Men jag var ju bara tvungen att välja alternativ 4..:)
    Såg att jag tydligen har en multipel personlighet då flera svarat att jag är just... jag..;-)

Zalath, jabla, Savagear114 och 2 andra gillar detta.
  4. Knugen

Knugen Borgare

Från:
    031
    Tycker själva grejen med fredagstråden är att @RicVin startar den :) När han semestrar tycker jag dagens klocktråd fungerar

Triumf, Zalath, RicVin och 1 annan gillar detta.
  5. Jag är helt med på vad ni menar @Hebbe och @Knugen, tack för inputs! Det borde ha funnits med som röstningsalternativ att Dagens/Just nu-tråden funkar bra som ersättning. Samtidigt gillar jag just själva uppstarten av RivVin's fredagstråd, med en liten betraktelse och tema för det hela. Dagens- och Just nu-trådarna är ju ett ständigt pågående flöde utan egentlig början och slut.

Skriv gärna mer ni som har en åsikt i ärendet. Kanske någon av de (för tillfället) fem RicVin-wannabes som röstat har något att framföra? ;)

Knugen och Hebbe gillar detta.
  6. donnie

donnie Borgare

@RicVin 's fredagstråd är höjdpunkten på veckan så kan den leva vidare i en organiserad uppstyrd form under sommarveckorna så låter det toppen tycker jag.

Fliegerchronograph gillar detta.
  7. Denke

Denke Drottning Kristina Admin

Från:
    Stockholm
    #jesuisricvin

Wiliamo, Zalath, RicVin och 8 andra gillar detta.
  8. demondave

demondave Borgare

Från:
    Ack Värmeland du sköna
    Ska bli kul att se hur många som är @RicVin i pollen :D

För kass på att posta i sådana trådar för att ha en åsikt, men läser det mesta med glädje.

9. Greven

Greven Friends of KS

Från:
    Stockholm
    Låt en utsedd medlem ta över på sommaren. Förutsatt att RicVin godkänt detta och medlemmen.

@Compiss har skött Sommarfredagstråden mycket väl anser jag.

En Fredagstråd kan icket jämföras med Dagens Klocka-tråd eller motsvarande.

Compiss, McNulty, Stroboman och 2 andra gillar detta.
  10. Urkvinnan

Urkvinnan Präst

Jag är mest imponerad över att du redan planerat för sommaren 2017. Jag kan inte ens komma på vad vi ska ha till middag imorgon.

Denke, floristen, Stefanweei och 10 andra gillar detta.
  11. Apansson

Apansson Torpare

Från:
    förorten
  12. Jag tolkar ditt inlägg positivt @Apansson och ser det som att du helst vill att GW axlar RicVin's mantel under sommarledigheten. ;)

13. Compiss

Compiss Friends of KS

Från:
    Den södra malmen
    Han kör ju DJ så det torde ju funka :)

14. Savagear114

Savagear114 Friends of KS

Kul idé tycker jag, och bra proaktivitet ;)

15. SSL

SSL Friends of KS

Från:
    Blåkulla
    Så länge man får många likes så är jag game.

Mårtenssons ur Brookfield