• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Förslag till sommartråd

Vad tycker du om idén med en sommartråd?

  • Ja, det låter som en bra idé. Jag är på!

    Röster: 14 25.9%
  • RicVin är oersättlig, ingen annat får ta över

    Röster: 9 16.7%
  • Låt en (1) välmeriterad medlem ta hand om sommaren när Ricvin är ledig

    Röster: 6 11.1%
  • Jag är RicVin, det här är oacceptabelt!

    Röster: 25 46.3%

  • Totala väljare
    54
  • Enkät stängd .

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Ricvin.JPG

Hej alla klockkamrater!

Jag har ett förslag och tänkte provskjuta det här för att se vad ni andra tycker. Inser att det blir @RicVin och @admin som slutligen får fälla avgörandet om det är ok eller inte men så här tänker jag:

RicVin’s fredagstråd är ju en av de trevligare här på forumet, en schysst inledning och därefter ett frenetiskt postande av härliga klockbilder. Under sommaren behöver vi ju dock alla semester, så även RicVin, och då kunde det vara kul att under ett par veckor sprida på gracerna och låta andra medlemmar ta över ansvaret för tråden. @Compiss har ju gjort detta några gånger på ett föredömligt sätt men min tanke är att man under en period från låt oss säga veckan efter midsommar fram till den sista fredagen i augusti kan låta olika medlemmar ta hand om en vecka i taget. Tråden får i så fall heta något i stil med ”RicVin’s sommarfredagstråd” och värdarna får fungera på samma sätt som de som håller ”Sommar i P1” och lägga sin egen stil på tråden.

De som är intresserade av att vara värdar anmäler detta i god tid innan och därefter utses den kommande sommarens värdar samt vilken fredag dessa ansvarar för. Regler i övrigt enligt ursprungstråden, dvs fritt fram för vem som helst att starta tråden från klockan 08:36 osv. Föreslagen start av denna tråd skulle i så fall bli sommaren 2017.

Kan det vara något? Rösta gärna ovan och skriv vad ni tycker. En fortsatt trevlig sommar tillönskas er alla från Fliegerchronograph.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
En bra ide!! Som du skriver så meddelade jag ju klart och tydligt att jag tagit semester.
Men jag var ju bara tvungen att välja alternativ 4..:)
Såg att jag tydligen har en multipel personlighet då flera svarat att jag är just... jag..;-)
 

Fliegerchronograph🚁

Audemars
2-Faktor
Jag är helt med på vad ni menar @Hebbe och @Knugen, tack för inputs! Det borde ha funnits med som röstningsalternativ att Dagens/Just nu-tråden funkar bra som ersättning. Samtidigt gillar jag just själva uppstarten av RivVin's fredagstråd, med en liten betraktelse och tema för det hela. Dagens- och Just nu-trådarna är ju ett ständigt pågående flöde utan egentlig början och slut.

Skriv gärna mer ni som har en åsikt i ärendet. Kanske någon av de (för tillfället) fem RicVin-wannabes som röstat har något att framföra? ;)
 
Topp