• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

"Förstört" mitt Cordovan

Sond

Patek
Fan. Jag visste det. Jag ska inte drälla runt hemma med min 1016! Jag brukar byta klocka när jag kommer hem, men fredag och allt så den blev kvar på armen. Ser helt plötsligt att jag rispat mitt Cordovan.
ImageUploadedByTapatalk1387573186.607727.jpg


Frågan är ju på vad?
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag brukar känna att det ändå känns ok så länge det är "mina repor".
Ett resonemang som fungerar om man inte planerar på att sälja vill säga.
 

Whedda

Rolex
Fan. Jag visste det. Jag ska inte drälla runt hemma med min 1016! Jag brukar byta klocka när jag kommer hem, men fredag och allt så den blev kvar på armen. Ser helt plötsligt att jag rispat mitt Cordovan.
ImageUploadedByTapatalk1387573186.607727.jpg


Frågan är ju på vad?

Är det någon som tål den typen av repor är det Cordovan. Ta bara fett eller som tidigare nämnt en Cordovankräm i samma nyans så ser det som nytt ut efter några drag med hästhårsborste


Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

Sond

Patek
Saphir Crème Cordovan kommer fixa det där! Så kan du ha lite på skorna också :)
Någon som vet vart man kan köpa Saphir Crème Cordovan i Stockholm? Jag har köpt Saphir för skor från Davidssons Skomakeri i Uppsla, men aldrig i Stockholm. Och inga Cordovanskor har jag heller. Men om jag köper en liten burk Crème så kanske jag bör köpa ett par C&J Cordovan också..? :angel:
 

Falcone

Cartier
2-Faktor
Någon som vet vart man kan köpa Saphir Crème Cordovan i Stockholm? Jag har köpt Saphir för skor från Davidssons Skomakeri i Uppsla, men aldrig i Stockholm. Och inga Cordovanskor har jag heller. Men om jag köper en liten burk Crème så kanske jag bör köpa ett par C&J Cordovan också..? :angel:
Absolut :) I Sthlm bör de bl.a. finnas på Grafford och Skoaktiebolaget båda på Humlegårdsg. Kan vara så att Skoaktiebolaget bara har Burgol.
 

JoberMan

Politruk
2-Faktor
Jag tror också att det blir bra igen om du fettar in det.

En nyfiken fråga dock: Det där med att byta klocka när man kommer hem, är det fler som praktiserar det? Jag har på mig samma klocka dygnet runt förutom när jag duschar eller badar. Jag byter klocka när andan faller på, men inte av praktiska skäl utan för att jag vill köra något annat ett tag. Jag vet att Spencer alltid tar av sig klockan när han kommer hem, och har aldrig förstått varför. Är det fler som gör det, eller byter till hemmaklocka?
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
På tal om Cordovan. Undra hur det skulle se ut på DDn, vad tror ni? Var köper man dessa och vilket pris ligger de på? 800?
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Jag tror också att det blir bra igen om du fettar in det.

En nyfiken fråga dock: Det där med att byta klocka när man kommer hem, är det fler som praktiserar det? Jag har på mig samma klocka dygnet runt förutom när jag duschar eller badar. Jag byter klocka när andan faller på, men inte av praktiska skäl utan för att jag vill köra något annat ett tag. Jag vet att Spencer alltid tar av sig klockan när han kommer hem, och har aldrig förstått varför. Är det fler som gör det, eller byter till hemmaklocka?

Spencer är ju lite av en poser..... Klart han tar av klockan.....det kan ju komma atomer på klockan.... fort in i kuvösen med den....
 
Topp