Laddar...
Nymans Ur 1851

Erikson Urhandel
Stäng notis
Nymans Ur 1851 & Klocksnacks Podcast
I tionde avsnittet av Klocksnack - tillsammans med Nymans Ur 1851 pratar vi klockor och mode med Per Nilsson från King Magazine!
Fräsig klocka på armen i all ära, men stil är ju trots allt lite mer än så. Och vem kan vara bättre att ta ett snack om dettamed än modemagasinet King's välklädde chefredaktör.

Information om avsnitt 10 >>

Produktionsbolag: Lejon Media
Stäng notis
Klocksnack tillsammans med Nymans Ur 1851 i final!

Sveriges bästa poddar ska röstas fram - visst vore det fantastiskt roligt om vi som nykomlingar gick och vann i vår kategori?
Om du har lyssnat och gillat vad du hört, gå då genast in och rösta på oss här: Podcastpriset >>

Tack!

Första 1675/16750

Diskussion i 'Diskussion' startad av Underläkare, 8 september 2013.

1. Underläkare
    Trådstartare

Underläkare Torpare

Hej

Jag har kommit fram till att det är en 1675/16750 som ska bli min första rolle.
    Utbudet på blocket är dåligt och chrono24 svarar inte på mina skrivelser :/ har skrivit till tre olika butiker som säljer men ej fått något svar, vart för 1 vecka sedan.

Budgeten är på 40 k.

Vad ska man titta på när det gäller denna modellen förutom boett mm?
    Har inte haft en möjlighet att prova denna modellen på min tössa vrist (mäter fantastiska 17 cm) Har testat olika sub och tyckte de satt kanon, stor skillnad?

Prisklass med box och cert kontra avsaknaden av dom?

Tja kommer ni på något så är det bara att lägga till.

Johan M gillar detta.
  2. vaniljglass

vaniljglass Nisse på lagret

Från:
    Göteborg
    GMT är lite tunnare än sub.

Kolla på VRM.

3. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Den kommer sitta som en smäck på din handled. Ett tips är att kolla skräpposten, flera av de mejl jag fått från säljare på c24 har hamnat där.

4. Tommytvigg

Tommytvigg Borgare

Från:
    Dalarna
    Ta tid på dej att hitta en som du verkligen vill ha. Själva jakten är enligt mej mycket tillfredsställande.
    Köp inte första bästa. Hitta en med den patinan och skicket som just du vill ha.
    För mej var inte box och papper så mycket värt. Det slutade med att jag köpte en i USA som passade mej.

Mvh Tommy

5. theargonaut

theargonaut Friends of KS

Från:
    Sthlm
    GMTn kan upplevas något större då den har vertikalare vinkel på taggarna (insertet är bredare, går längre ut på vridringen?) än på subsen. Men tror man vänjer sig vid det, så länge man gillar klockan :)

EDIT: Vinkelskillnanden tycker jag gör att subben blir lite mer blingig i solen.

6. Underläkare
    Trådstartare

Underläkare Torpare

Tack det löste sig.

7. Underläkare
    Trådstartare

Underläkare Torpare

Skickades den som gåva då för att du skulle slippa tull på den eller? Brukar annars vara lättare inom Eu.

8. Mr Chance

Mr Chance Velourmannen

Så lite så!

Mårtenssons ur Brookfield