• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första 1675/16750

Underläkare

Breitling
Hej

Jag har kommit fram till att det är en 1675/16750 som ska bli min första rolle.
Utbudet på blocket är dåligt och chrono24 svarar inte på mina skrivelser :/ har skrivit till tre olika butiker som säljer men ej fått något svar, vart för 1 vecka sedan.

Budgeten är på 40 k.

Vad ska man titta på när det gäller denna modellen förutom boett mm?
Har inte haft en möjlighet att prova denna modellen på min tössa vrist (mäter fantastiska 17 cm) Har testat olika sub och tyckte de satt kanon, stor skillnad?

Prisklass med box och cert kontra avsaknaden av dom?

Tja kommer ni på något så är det bara att lägga till.
 

Mr Chance

Kalmar
Hej

Jag har kommit fram till att det är en 1675/16750 som ska bli min första rolle.
Utbudet på blocket är dåligt och chrono24 svarar inte på mina skrivelser :/ har skrivit till tre olika butiker som säljer men ej fått något svar, vart för 1 vecka sedan.

Budgeten är på 40 k.

Vad ska man titta på när det gäller denna modellen förutom boett mm?
Har inte haft en möjlighet att prova denna modellen på min tössa vrist (mäter fantastiska 17 cm) Har testat olika sub och tyckte de satt kanon, stor skillnad?

Prisklass med box och cert kontra avsaknaden av dom?

Tja kommer ni på något så är det bara att lägga till.

Den kommer sitta som en smäck på din handled. Ett tips är att kolla skräpposten, flera av de mejl jag fått från säljare på c24 har hamnat där.
 

Tommytvigg

Cartier
Ta tid på dej att hitta en som du verkligen vill ha. Själva jakten är enligt mej mycket tillfredsställande.
Köp inte första bästa. Hitta en med den patinan och skicket som just du vill ha.
För mej var inte box och papper så mycket värt. Det slutade med att jag köpte en i USA som passade mej.

Mvh Tommy
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
GMTn kan upplevas något större då den har vertikalare vinkel på taggarna (insertet är bredare, går längre ut på vridringen?) än på subsen. Men tror man vänjer sig vid det, så länge man gillar klockan :)

EDIT: Vinkelskillnanden tycker jag gör att subben blir lite mer blingig i solen.
 

Underläkare

Breitling
Ta tid på dej att hitta en som du verkligen vill ha. Själva jakten är enligt mej mycket tillfredsställande.
Köp inte första bästa. Hitta en med den patinan och skicket som just du vill ha.
För mej var inte box och papper så mycket värt. Det slutade med att jag köpte en i USA som passade mej.

Mvh Tommy
Skickades den som gåva då för att du skulle slippa tull på den eller? Brukar annars vara lättare inom Eu.
 
Topp