• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första $1M+ Rolex Daytona "Paul Newman" såld på auktion

Donkii

Boushh
2-Faktor
Direkt saxat från TZ.. Men satan vilken prislapp!

"This very rare Paul Newman sold for over $1m yesterday-
if you read the lot notes Christies excitingly tell you how 'oyster' is
not written in the normal spot on the dial..........
only around a dozen of these dials kicking around.........."

Uppenbarligen tyckte något att 7,14mille var en lämplig prislapp.
Har faktiskt svårt att förstå hur den kan vara värd såpass mycket "bara" för att oyster inte står på det vanliga stället, är den verkligen värd dessa pengar?

För övrigt så såldes 50st klockor på auktionen som totalt inbringade $13,248,167 vilket gav ett snittpris per klocka på $264,963 vilket bara det är sinnessjukt!

Edit: Länkarna uppdaterade och fungerar.
http://www.christies.com/lotfinder/...1690&sid=1d66505a-e9d0-4857-80c9-9e5b25bf7eb8

http://www.hodinkee.com/blog/recapping-the-50-record-setting-christies-rolex-daytona-sale
Screen%20Shot%202013-11-11%20at%209.12.27%20AM.png
 

JayJay

Rolex
Marknaden bestämmer priset. Dock känns det som att nåt är fel när priserna nått denna nivå. Galenskap... men förmodligen en lycklig köpare.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Pratar vi 1 mille i pund eller dollar? Fick inte riktigt ihop hur vi landade i 12,4 svenska.

Galet hur som.
 

Optimisten

Cartier
...var är han, bubbelpojken/ Optimisten , när man behöver honom... ...här haru nåt att sätta tänderna i...;)

Yo NiklasArvid i Nacka! Surar du redan för det kommande slussenbygget!!?!? :cool: Må din bil få vingar och dina tåg alltid gå i tid!

Frågan vi kan ställa oss är om denna bubbla är systemhotande?

Har en hel generation belånat sin framtid för att köpa?

Håll facklan brinnande!
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Yo NiklasArvid i Nacka! Surar du redan för det kommande slussenbygget!!?!? :cool: Må din bil få vingar och dina tåg alltid gå i tid!

!

...couldn't be happier, cyklar till jobbet året runt... ...och mitt hus ökade just 20% i värde... ;-)

...fast forskningen visar tyvärr att marknaden inte tar in såna här stora förändringar förr än de nästan är klara, så än kan ni fynda villor vid skogen 7 min från centralen...
 

Optimisten

Cartier
...couldn't be happier, cyklar till jobbet året runt... ...och mitt hus ökade just 20% i värde... ;-)

...fast forskningen visar tyvärr att marknaden inte tar in såna här stora förändringar förr än de nästan är klara, så än kan ni fynda villor vid skogen 7 min från centralen...

Vad är värst, memils eller bostadsbubblan? :)

En memil som förnekar bostadsbubblan! :D
 
Topp