• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första auto. Longines eller Oris?

Ganga

Omega
Allt prat om Oris gör att det väger ganska tungt just nu för egen del, många trevliga modeller!
Tudor är alltid trevlig, men en del tusenlappar upp jämför med det TS sa från början.
Tag Heuer anser jag är en mycket trevlig klocka trots där står Tag framför Heuer än, går få för en ganska bra peng utifrån det Ts satte från start.

Oris väger även för mig riktigt tungt!
Men alla modeller som vi diskuterat är otroligt bra! Så oavsett vilken jag väljer så kan den ju inte bli fel!
 

Ganga

Omega
image.jpeg
Köp Longinesen :) Jag är partisk men jag gillar modellen med borstad länk och siffror runt tavlan. Heter L3.695.4.03.6.
Kolla Instagram @tingsweden för många bilder
Jag ska kika in ;)
 

Ganga

Omega
Enjoy! :) Det är ett kul val, och du kan inte göra fel på de tre. Glöm inte förhandla priset nu bara... ;)
+1 Den är ett modernt dykarur med de ingredienser det innebär. Det är ju inte så att SMP/Oris:en/Tudor:n är såå väsensskild heller. Sedan var ju inte Rolex först heller...
Jag lovar att jag kommer ordna ett bra pris ;)
 

galácticon

Patek
2-Faktor
Enligt mig två prisvärda märken och om jag ska välja ett märke väljer jag Longines. Dock väljer jag Oris om jag måste välja mellan de två modellerna du tar upp.

Räknar med ett besked här sen :)
 

Ganga

Omega
Hydroconquesten är ju en Submariner homage så den är inte så kul. Då är ju en Oris roligare eller en helstål Aquaracer.
Fast begagnat så får du ju kanske en Tudor om du lägger till eller alternativt en Seamaster och då behöver du inte lägga till något. Breitling steelfish borde ingå i samma prispann också (beg).

Seamastern är drömmen!
Men för mig ligger den lite längre fram i tiden!
Men jag tackar så mycket för tipsen! :)
 

Ganga

Omega
Kan inte säga så mycket om Longines då jag inte äger en men de gör en hel del snygga (och prisvärda?) klockor.

Dock äger jag en Oris och tycker den är bra "pang för pengarna". Kanonskön länk och gummiarmband. Enda nackdelen är infästningen av armbandet, bandhornen är lite speciella och det utesluter natoband mm om man inte friserar till dem på egen hand.
Oris, har ju dock en kanontrevlig, skruvad, solid länk och ett tokfint gummiband! Så Nato är kanske inte ett måste? :)
 

Ganga

Omega
Du får ju en begagnad Seamaster för 10-15 om det är drömmen. Tycker jag du hellre ska köpa den.
Jag kommer att köpa den, och jag kommer köpa den ny, men just nu är det inte riktigt möjligt!
Dessutom så måste man ha några klockor innan man kommer fram till drömmen eller första steget av drömmen! ;)
 

Ganga

Omega
Jag har ägt Longines Hydro blå 39mm med nya tavlan men sålt till en kompis. Äger idag Oris Aquis 43mm svart. Jag säger Oris! Känns helt enkelt exklusivare på armen. Riktigt schysst klocka! Bifogar bild från sommarens MC tur på Lofoten.

image.jpeg
Med den bilden så lockar ju Oris, definitivt! Den är ju galet snygg!!
 

Ganga

Omega
Eller hur! Har varit mig kär länge, kan vara på väg mot en flipp (lider av den sjukan). Grym kvalitet och mkt bra Lume. Longinesens Lume syns knappt efter full laddning. Bifogar en "lumeshoot" + en bonus

image.jpeg

image.jpeg

Jääklar! Jag älskar Lumen på den! Det här var en sjukt stort plus för Oris!!
Tack för det!!
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Det var det för mig också. Kass grön Lume i Longines. Snygg blå och stark Lume i Oris. Hittade en till i arkivet. Lycka till med ditt val!
image.jpeg


Här sidebyside
image.jpeg
 

Ganga

Omega
Det var det för mig också. Kass grön Lume i Longines. Snygg blå och stark Lume i Oris. Hittade en till i arkivet. Lycka till med ditt val!
image.jpeg


Här sidebyside
image.jpeg

Tack så jättemycket!
Hur länge lyser Oris efter att det blivit mörkt, behöver inte vara exakt men om du har något mellan tummen och pekfingret?
 

ollkli

Rolex
2-Faktor
Jag brukar lägga igen gluggarna runt 24 snåret och inga problem att se den vid 7 tiden innan revelj. Över medel skulle jag säga men inget absolut Lume monster.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag har haft en Tudor Ranger ett par månader. Den var helt överlägsen Oris aquis i känsla. Inte lika bra som beater kanske men en väldigt mycket skönare klocka!
 
Topp