• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första börslistade svenska klockmärket

larra64

Rolex
Jag har, via Avanza, fått erbjudande att teckna aktier i Svenska Boom Watches. Deras aktie ska noteras på en väldigt liten lista, Mangoldlistan, i slutet av maj. I memorandumet finns en hel del om hur bolaget jobbar för att lansera klockorna. Intressant läsning som givetvis är mer kopplat till affärsplan än produkt. Jag funderar, på skoj, att teckna mig. Någon annan som kollat in detta?
 

Sch0nning

Cartier
Noterade bara att dom gav bort klockor till folk på instagram, med förhållandevis rätt lite följare. Köpta följare dessutom.
Tror knappast det blir någon hit.
 

Zingo

Rolex
Jösses, hur har de lyckats bränna 4 mkr på att ta fram den klockan!? Om än att de har säkerställt att de själva har fått en total ersättning om 1 mkr för 8 månader under 2016. Inget bra tecken i kombination med emissioner om 5,5 mkr och listning. Nä, lyckosökare. Avstår.
 
Topp