• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första "dingen"

Jonte73

Audemars
Jaha då har man dragit en skiftnyckel i bezeln !
Känns lite surt men vaffan grejerna skall användas.

Hur hanterar ni er första skada ?
Lever ni med den eller blir det svårt att sova ?
image.jpg
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Helt rätt, grejerna skall användas.
Jag har inte dingat någon av mina klockor än, ändå brukar jag ha min beater till trädgårdsarbete.
Vet inte hur jag skulle reagera mer än att rycka på axlarna
 

n1tro

Panerai
Ditt alternativ är du plockar ut en ny klocka och har den i ett bankfack. Förr eller senare, oftast förr, kommer första dingen..bara vänja sig vid tanken
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
80talisten hade sin mm300 i 2(?) år utan att ens repa titanlåset. Frågar du honom så anser han att den var repig. :D

Klockor är som sagt till för att användas. Första halvåret stör jag mig som satan på minsta repa, men när den ändå har fått lite swirls så är ytterligare en ding inte så mycket att gråta över.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
80talisten hade sin mm300 i 2(?) år utan att ens repa titanlåset. Frågar du honom så anser han att den var repig. :D

Klockor är som sagt till för att användas. Första halvåret stör jag mig som satan på minsta repa, men när den ändå har fått lite swirls så är ytterligare en ding inte så mycket att gråta över.
Nja nog fan överdriver du en smula nu.. :D
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Har en ganska stillsam vardag men väger upp det med råge när tid ges och då åker klockan av helt enkelt ;)

Fått en ding på klockan ändå, tror jag slog i ett trappräcke eller liknande. Stör mig inte alls faktiskt.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Finklockorna svider, de mer tooliga är det nästa tvärt om. Brukar tänka på farsan när jag nojjar för mkt. Han har en klocka i ur och skur. Först när glaset spricker eller nåt trillar av lämnar han in den. På reparation, ej service... Så här ser den ut, på armen i princip varje dag sen 1995.
beatern.jpg
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Finklockorna svider, de mer tooliga är det nästa tvärt om. Brukar tänka på farsan när jag nojjar för mkt. Han har en klocka i ur och skur. Först när glaset spricker eller nåt trillar av lämnar han in den. På reparation, ej service... Så här ser den ut, på armen i princip varje dag sen 1995.
beatern.jpg

hur får man sådana skavsår? den ser nästan musäten ut...
 

Icaras

Rolex
Finklockorna svider, de mer tooliga är det nästa tvärt om. Brukar tänka på farsan när jag nojjar för mkt. Han har en klocka i ur och skur. Först när glaset spricker eller nåt trillar av lämnar han in den. På reparation, ej service... Så här ser den ut, på armen i princip varje dag sen 1995.
beatern.jpg
Riktig stekarbeater :D
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hanterar..... Det är väl en klocka, ingen målning av Picasso ,,,,,,

Vill du ha den orepad så lägg den i lådan och lägg lådan högst upp i ett köksskåp .
 

naggge

Panerai
Inget att göra åt och inget att gråta över. Nu är jag ganska försiktig med mina saker av naturen men de gånger jag har bankat i dörrkarmen eller liknande så har det faktiskt inte blivit några märken.
 

Rockenfeller

Panerai
2-Faktor
Första dingen på min AT gjorde så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Men sedan har det blivit fler och det känns nu bara charmigt...
Har den varje dag i både kontors och meck-miljö. Måste ju synas att jag använt den...
 
Topp