• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Första gången jag använt photoshop idag...

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Premier för photoshop idag att använda det på riktigt... Bilden är nog kass om man jämför med rutinerade photoshopnördar. Jag ville ha bubblor efter klockan för att förstärka sjunkeffekten.. Men det vet jag ej hur jag gör.... Men alla är vi ju lite fumliga som oskulder....
 

Bilagor

  • under_the_sea_by_nightwish91-d4vnz9e8-2.jpg
    under_the_sea_by_nightwish91-d4vnz9e8-2.jpg
    610.5 KB · Visningar: 447

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Bra jobb! -Om det är något jag ska gnälla på, så undrar jag varför du har kronan utdragen under vatten. :mrgreen:
Den kan du ju photoshoppa in. Ett tips är att inte spara i JPG förrän du är 100% färdig, annars blir kvallen lidande.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
yonsson skrev:
Bra jobb! -Om det är något jag ska gnälla på, så undrar jag varför du har kronan utdragen under vatten. :mrgreen:
Den kan du ju photoshoppa in. Ett tips är att inte spara i JPG förrän du är 100% färdig, annars blir kvallen lidande.

Tack. jo jag såg det innan men struntade i det.. :) hade inga bra bilder.... Men finns det bra filmer på nätet "kurser" på hur man använder PH ?
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Fin bild !!! Photoshop är kul som tusan, sök på google så brukar det komma upp en massa tips på bra saker man kan använda sig av:D ! Hjälpte precis självaste målarn på forumet med ett par bilder i PS :D !
 

Obeedoobe

Friends of KS
Blir nog till att skicka klockan på service efter det dyket, kronan utskruvad;).
Härliga färger i bilden, grymt kul att sitta och laborera i photoshop.

Mvh
 

Målarn

The Steak
Coolers :D!!!

Fifflio Tackar ;)!! Gillar bilden som jag tog framifrån, blev bra mycket bättre när du fingra bilden :mrgreen:
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Ja precis Målarn ;) Du måste ju upp med dom redigerade bilderna nu så vi får se om det blev nåt bättre ;)
 

Målarn

The Steak
Dammiga byggbilden som jag tog idag :mrgreen:
20130210_153612_zps929b0de0.jpg


Fifflio tog sig friheten att snygga till bilden :mrgreen: tycker bilden blev mycket bättre, dammet är borta och färgen blev bättre, lite mer Liv :D
maringlarn_zpsa97f50a2.jpg
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
80talisten skrev:
Jäkligt sjysst bild du fixade till Målarn där Fifflio.. :)

Tackar :D ! Såg potentialen i bilden som målarn hade tagit så trixade bara till den lite hehe :D ! Måste även tillägga att dina bilder alltid blir så satans fin kvalitet när du tar på din vackra mm300, vad kör du med för kamera ? =)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Fifflio skrev:
80talisten skrev:
Jäkligt sjysst bild du fixade till Målarn där Fifflio.. :)

Tackar :D ! Såg potentialen i bilden som målarn hade tagit så trixade bara till den lite hehe :D ! Måste även tillägga att dina bilder alltid blir så satans fin kvalitet när du tar på din vackra mm300, vad kör du med för kamera ? =)
Tack! :) - Jag kör med en skräpig Canon kompaktkamera, Ixus 100IS... men en sjysst systemkamera lär det ju bli i framtiden :)
 
V

Viggen

Guest
80talisten skrev:
Premier för photoshop idag att använda det på riktigt... Bilden är nog kass om man jämför med rutinerade photoshopnördar. Jag ville ha bubblor efter klockan för att förstärka sjunkeffekten.. Men det vet jag ej hur jag gör.... Men alla är vi ju lite fumliga som oskulder....

En jäkla bra start! :) :) :)
 
Topp